روانشناسی

حسن یزدانی حواسش پرت تیلور شد! ، فقط 2 یا 3 کشتی باب میلم بود!

چهره مطرح و پیشکسوت کشتی ایران کشتی های حسن یزدانی و دیوید تیلور را قبل از رویارویی دو کشتی گیر در فینال وزن 86کیلوگرم تحلیل کرد.

25 شهریور 1402

سرمای ترسناک قطب جنوب ماه قربانی گرفت

زومیت نوشت: کاوشگران رباتیک چاندرایان 3 گرمکن های رادیوایزوپ برای محافظت از خود دربرابر سرمای ماه ندارند؛ اما می توان احتمال ضعیفی برای بیدارشدن آن ها درنظر گرفت.

21 شهریور 1402

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

تابه حال شده که در هنگام راه رفتن به ناگهان عضلات شما به خصوص عضلات پای شما بگیرد؟ با درد ناشی از آن چگونه کنار آمده اید؟ تابه حال با این سوال روبرو شده اید که گرفتگی عضلات در اثر کمبود چه ویتامینی در بدن رخ می دهد؟

3 شهریور 1402

چک فهرست ابزار ضروری خودرو شامل چه ابزاری است؟

اگر شما هم از آن دسته راننده هایی هستید که از عهده تعمیرات ماشین برمی آیید باید با چک فهرست ابزار ضروری خودرو آشنا باشید. ضروری است در شرایط اضطراری در جاده مانند پنچری لاستیک، خالی کردن باتری یا نقص فنی ماشین مانند سفت شدن ترمز خودرو، آمادگی کافی داشته...

14 مرداد 1402

مردان در هوای گرم چاق می شوند یا زنان؟

به گفته محققان اشعه UVB اشتها در مردان را افزایش داده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تحریک مصرف غذا و افزایش وزن در مردان می گردد.

4 مرداد 1402

وقتی مگس ها روی غذا می نشینند چه کار می نمایند و چرا دست و پای خود را می مالند؟

روزیاتو نوشت: مگس ها عاشق زباله و مواد غذایی فاسد هستند. آن ها در غذا و گوشت فاسد تخم می گذارند. بنابراین، مطمئن شوید که غذای خود را در یخچال نگه دارید، روی آن را بپوشانید و زباله ها را در ظروف در بسته نگهداری کنید و البته سطل زباله را مرتباً خالی کنید.

13 تیر 1402

ببینید ، لحظاتی عجیب از خوابیدن نهنگ های غول پیکر در آب!

نهنگ ها برای اینکه بتوانند بخوابند، نیمی از مغز خود را در یک زمان خاموش می نمایند. نیمه بیدار به آنها این امکان را می دهد به تنفس خود ادامه دهند و از محیط اطراف مطلع شوند. نهنگ ها معمولاً هنگامی که نزدیک سطح می خوابند در جای خود می مانند.

7 تیر 1402

یک داروی پایین آورنده کلسترول جایگزین استاتین ها مرگ های ناشی از بیماری قلبی را کاهش میدهد

یک آنالیز تازه نشان می دهد یک داروی جایگزین برای داروهای استاتینی کاهنده چربی خون ممکن است به کاهش مرگ ناشی از بیماری قلبی در میان افراد با اندازه بالای کلسترول بد یا LDL یاری کند.

5 تیر 1402

ویلاهای لاکچری که لامبورگینی می خواهد بسازد

برند لامبورگینی که آن را با ماشین های اسپورتش می شناسیم، در همکاری با یک شرکت طراحی ساختمان های لوکس به نام Dar Global، از طرحی برای ساخت مجموعه ای از ویلاهای مجلل در سواحل جنوبی کشور اسپانیا رونمایی نموده است.

5 تیر 1402

دمنوش های گیاهی مناسب تابستان و هوای گرم

تابستان فصل خوردن شربت و نوشیدنی های سرد و خنک است. وقتی مجبورید روز های گرم تابستانی را بیرون از منزل و در گرما سپری کنید نوشیدن شربت و نوشیدنی های سرد حتما برایتان ضروری است.

4 تیر 1402

آموزش چرتکه به بچه ها

خبرنگاران: مهارت چرتکه جزو یکی از مجذوب کننده ترین شاخه های ریاضی محسوب می گردد. جالب است بدانید که بچه ها فارغ از هر سنی می توانند به آسانی با این مهارت آشنا شده و فکر خود را به چالش بکشند.

1 تیر 1402

پیشنهاد 4 عطر مردانه: برترین عطرهای Eau de Parfum

در مطالب قبلی 4 عطر مردانه Eau de Cologne و Eau de Toilette را پیشنهاد دادیم. در ادامه این سری در این بخش 4 عطر مردانه منتخب Eau de Parfum را خواهیم داشت.

22 خرداد 1402

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ های سمی ، علائم مسمومیت را بشناسید

با مصرف قارچ های سمی علائم مسمومیت 4 تا 5 ساعت و گاهی تا 24 ساعت به صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکمدرد، بی حالی، عطش، سرگیجه و بعلاوه عوارض روحی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج یا بی قراری ظاهر می گردد.

18 فروردین 1402

خوشمزه هایی که لاغرتان می نماید

تخم مرغ یکی از سالم ترین گزینه های صبحانه است. طبق تحقیقات موسسه فعالیت بدنی و تغذیه دانشگاه دیکین (IPAN) مصرف منظم تخم مرغ می تواند به حفظ سطح ویتامین D در بدن یاری کند.

14 فروردین 1402

4 اشتباه رایج در مصرف نان که وزن تان را بالا می برد

هزاران سال است که مردم در سراسر جهان از نان به عنوان غذای اصلی استفاده می کنند. راحتی در مصرف، سهولت حمل و نقل و طعم دلپذیر باعث شده است که مردم از گذشته تا به امروز به خوردن نان ادامه دهند. با این حال، بعضی از افراد به محض اینکه تصمیم به کاهش وزن می گیرند،...

25 بهمن 1401

مزایا و ترفندهای بازی پازل؛ تفریح برای سلامت فکر و کاهش استرس

نسل امروز به شدت به بازی های ویدیویی معتاد شده اند. آن ها از ساعت ها نشستن پای بازی های ویدیویی آنلاین لذت می برند و این بازی ها تفریح محبوب آنهاست. در آن سو، این موضوع بیشتر والدین را نگران آینده فرزندشان یا عوارض جانبی اعتیاد به بازی های ویدیویی نموده...

18 بهمن 1401

دفتر خود را با رهنمای فردا هوشمند کنید!

اینترنت اشیا به طور فزاینده ای در حوزه های مختلف زندگی ما به کار گرفته می گردد. این در حال ایجاد فضاهای هوشمند است که به اشکال جدیدی از تعامل اجازه می دهد و شرکت ها آغاز به تبدیل امکانات اداری خود به هوشمند می نمایند.

18 بهمن 1401

راهنمای جامع نگهداری، مراقبت و افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

وقتی شما یک لپ تاپ را خریداری می کنید، باید سعی کنید فاکتور باتری آن را در اولویت مهم خود قرار دهید، چراکه مهمترین حسن استفاده از لپ تاپ، قابلیت جابجایی و باتری آن است. این قابلیت سبب شده است تا لپ تاپ ها به پُراقبال ترین رایانه های شخصی در دنیا بدل شوند...

1 بهمن 1401

می خواهید حافظه خود را تقویت کنید: این نکات غیرمنتظره را امتحان کنید

حافظه شما احتمالا آن قدر ها هم که فکر می کنید بد نیست. مغز اندامی خارق العاده است و از بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز از جمله توانایی فراموش کردن برخوردار می باشد که در واقع ممکن است ویژگی خوبی باشد. اگر همه چیز هایی را که تجربه نموده ایم به خاطر می آوردیم...

24 دی 1401

مقابله با استرس کاری ، برترین روش ها برای مقابله با استرس شغلی

استرس شغلی به دلیل شرایط محیط کار و فشار فعالیت های کاری به وجود می آید. هنگام مواجعه با هر استرسی بدن انسان آماده می گردد که پاسخ دفاعی دهد؛ سیستم عصبی باعث می گردد که هورمونهایی ترشح شوند که سپس ضربان قلب زیاد شده و تنفس عمیق و کشش عضلات پاسخی برای استرس...

15 دی 1401
تعداد: (79)