دفتر خود را با رهنمای فردا هوشمند کنید!

به گزارش وبلاگ بهابادی، اینترنت اشیا به طور فزاینده ای در حوزه های مختلف زندگی ما به کار گرفته می گردد. این در حال ایجاد فضاهای هوشمند است که به اشکال جدیدی از تعامل اجازه می دهد و شرکت ها آغاز به تبدیل امکانات اداری خود به هوشمند می نمایند.

دفتر خود را با رهنمای فردا هوشمند کنید!

امروزه ما همواره در ارتباط هستیم و بیشتر وقت خود را در محیط کاری می گذرانیم. در این دنیایی که به طور فزاینده ای به هم متصل می گردد، کارکنان انتظار دارند محل کارشان نیز به همین خوبی باشد. دفتر بخشی از محل کار است و کارمندان می خواهند که فضای کاری آنها نیز به صورت تیمی با آنها کار کند.

محل های کاری که طبق احتیاج کارگران قالب نمی گیرند رو به سرانجام است. دفاتر در حال ادغام دستگاه های هوشمند و راهکار های اتصال برای بهبود مدیریت فضا، بهره وری و همکاری هستند.

علاوه بر این، تأثیر همه گیری باعث افزایش پذیرش کار ترکیبی می گردد. به همین علت است که یک زیست بوم پویا نو به نام دفتر هوشمند قرار است زندگی اداری را برای همواره تغییر دهد. پس دفتر هوشمند چیست؟

دفتر هوشمند چیست؟

دفتر هوشمند فضایی است که برای بهبود کلی محل کار با برترین ابزار مدیریتی و فناوری طراحی شده است تا کارکنان را قادر سازد هوشمندتر، بهتر و سریعتر کار نمایند. این مفهوم در خصوص ارتقاء محیط کاری کارکنان به سمت یک محیط کارآمد است.

یک سیستم اداری هوشمند از پلتفرم های نرم افزاری مختلفی استفاده می نماید که به عنوان مغز و کنترل از راه دور برای کل فضای کاری عمل می نماید. این نرم افزار داده های اشغال جمع آوری شده به وسیله حسگرها و دستگاه های متصل را برای ارائه اطلاعات تغذیه می نماید.

محل کار هوشمند چندین سرویس مبتنی بر داده و دیجیتال را ترکیب کرد تا تجربه کارگر و کارایی محل کار را افزایش دهد و در عین حال هزینه و انرژی را نیز کاهش دهد.

اینترنت اشیا (IoT) سیستم هوشمند سازی است که محیط ها و فعالیت های متعددی را مدیریت می نماید. بعلاوه به چندین دستگاه امکان تبادل داده را می دهد. با فناوری دفتر هوشمند مناسب، محل کار می تواند کارآمدتر گردد و کارهای تکراری را اتوماتیک کند.

با یاری نرم افزارهای تحلیلی، مدیریت می تواند به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کند. بعلاوه می تواند الگوهای استفاده و فرصت ها را شناسایی کند. همانطور که اینترنت اشیا به رشد خود ادامه می دهد و پیچیده تر می گردد، مطمئناً مزایای مکان های کاری هوشمند در راه است

چرا به یک دفتر هوشمند احتیاج داریم؟

کسب وکارها بیش از پیش به افزایش کارایی، بهره گیری حدبیشتری از پرسنل خود و به حداقل رساندن هزینه ها برای افزایش عایدی وسواس بیشتری دارند. و راه اندازی فضای کاری نقش بزرگی در آن دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ساختمان های اداری احتیاج به هوشمند شدن دارند. بعضی از دلایل این است که ساختمان های هوشمند باعث بهبود کارایی فضای اداری، بهبود کیفیت زندگی کارکنان، کاهش هزینه ها و بهبود محیط زیست می شوند.

تخمین زده می گردد که ساختمان ها 36 درصد از عرضه دنیای انرژی را مصرف می نمایند و بیش از 38 درصد از CO2 مرتبط با انرژی دنیای را تشکیل می دهند . تخمین زده می گردد که راهکار های هوشمند در ساختمان ها می توانند هزینه های انرژی را 15 تا 25 درصد کاهش دهند.

و استفاده از انرژی کمتر به معنای کاهش هزینه های عملیاتی و انتشار کربن است. ساختمان های هوشمند می توانند هزینه ها را تا 30 درصد کاهش دهند و به رفاه کارکنان و محیط زیست یاری نمایند و در نتیجه بهره وری و رضایت را بهبود بخشند.

علاوه بر این، از آنجایی که مردم بیشتر و بیشتر از فناوری های خانه هوشمند استفاده می نمایند، افزایش تقاضا برای فضاهای اداری هوشمند طبیعی است. دستگاه های اتوماسیون خانگی بزرگترین بخش هزینه های اینترنت اشیا هستند.

به نقل از مدیر هوشمند کردن ساختمان ها شرکت رهنمای فردا دفتر یک جنبه مهم برای کارگران است زیرا کارگران به طور میانه 90000 ساعت در طول عمر خود در محل کار می گذرانند. که حدود 30 درصد از زندگی آنها را تشکیل می دهند. از آنجایی که بیشتر مردم یک سوم عمر خود را در آن می گذرانند، مهم است که این مکان را تا حد امکان کارآمد کنید تا تعامل و حفظ آن بهبود یابد.

از این رو با نصب فناوری هوشمند در ساختمان ها می توان کارایی محیط کار را بهبود بخشید. این امر مدت زمان رسیدن کارکنان به ایستگاه های کاری را کاهش می دهد و بعلاوه زمان تلف شده را کاهش می دهد.

کیفیت زندگی کارگران با نصب فناوری متصل در ساختمان ها بهبود می یابد. علاوه بر این، راهکار اداری هوشمند به کارکنان اجازه می دهد تا از هر نقطه از ساختمان کار نمایند. و با اتصال، دفتر اکنون واقعاً در هر کجا که کارمند باشد است.

علاوه بر این. در سرتاسر دنیا، میانه کار در هفته از 40 ساعت تا 50 ساعت و میانگین زمان کاری حدود 8.3 ساعت در روز است. با این حال، تخمین زده می گردد که یک کارگر میانه تنها 2 ساعت و 53 دقیقه بهره وری دارد.

شرکت ها همواره بر تجربه کارمندان تمرکز نموده اند زیرا این می تواند منجر به بهره وری و نرخ رضایت بالاتر گردد. با این حال، یک مطالعه نشان می دهد که 47٪ از مردم احساس می نمایند که محل کار آنها آنها را قادر به کار مولد نمی نماید.

بهره وری عامل مهمی در محیط کار است. اما با افزایش تعداد مزاحمت ها و مسائلی که کارگران با آن روبرو هستند، حفظ سطح بالای بهره وری دشوارتر می گردد.

با اینترنت و رسانه های اجتماعی، حواس کارگران همواره پرت می گردد. و با هوشمند شدن همه چیز و ضریب نفوذ بالای فناوری در زندگی مردم، بدیهی است که کارگران می خواهند محل کارشان نوآورانه و مبتنی بر فناوری باشد.

علاوه بر این، 63 درصد از کارگران به علت نداشتن انگیزه درگیر نیستند، جایی که آنها فقط حداقل کوشش را انجام می دهند که به شدت بر خلاقیت، بهره وری، عملکرد و کارایی در سازمان تأثیر می گذارد.

موضوع دیگری که باعث کاهش بهره وری در محیط کار می گردد استرس است. هنگامی که افراد تحت استرس بیش از حد هستند، کمتر روی کار خود تمرکز می نمایند که منجر به کاهش عملکرد و افزایش اشتباهات می گردد.

بسیاری از مسائل مختلف در محل کار می تواند بهره وری را کاهش دهد. بعضی از رایج ترین مسائل عبارتند از:

  • ارتباط ناکارآمد
  • مهلت های مدیریت ضعیف
  • عدم سازماندهی
  • کمبود انگیزه.
  • نداشتن روحیه تیمی

اما اکنون در پی همه گیری و دیجیتالی شدن، بسیاری از دفاتر مدل های عملیاتی نو در محل کار را برای کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و عملکرد و در عین حال بهبود اندازه رضایت و نگهداری کارگران اجرا می نمایند.

ما همواره فناوری خود را اختراع و بهبود بخشیده ایم تا زندگی روی زمین را آسان تر کنیم، بنابراین بهبود عملیات اداری و تجربیات کارمندان با استفاده از فناوری و نوآوری معنادار است.

یک مطالعه نشان می دهد که 87٪ از کارگران موافق هستند که فناوری دسترسی آنها را در محل کارشان افزایش می دهد، بنابراین مفهوم دفتر هوشمند. این مفهوم به علت افزایش پذیرش دستگاه های IoT در حال شتاب است.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پذیرش اینترنت اشیا، دستگاه ها و ابزارهای زیادی برای افزایش کارایی محل کار ایجاد می شوند. اینترنت اشیا راهکار هایی را در محل کار با ارائه بینش معنی دار نسبت به داده های جمع آوری شده از فعالیت های کاری، تجربه کارمندان را افزایش می دهد.

منبع: فوت و فن

به "دفتر خود را با رهنمای فردا هوشمند کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر خود را با رهنمای فردا هوشمند کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید