درمان نو ریزش موها: آزمایش دانشمندان بر روی یک دستگاه کوچک پوشیدنی

به گزارش وبلاگ بهابادی، یافتن راهی ساده برای تقویت و رشد دوباره موها هنوز هم برای دانشمندان و محققان کاری سخت و چالش بر انگیز است. مقاله ای نو ادعا می کند که میکرو ال ای دی های کوچک می توانند جواب این مشکل باشند.

درمان نو ریزش موها: آزمایش دانشمندان بر روی یک دستگاه کوچک پوشیدنی

میلیون ها انسان در سراسر جهان از معضل ریزش مو رنج می برند. شاید این مساله برای برخی افراد زیاد نگران کننده نباشد، اما برای دیگران می تواند علاوه بر ظاهر، بر اعتماد به نفس او تاثیر بگذارد.

برای چنین افرادی، یافتن راهی برای رشد دوباره مو ها با هرچه سرعت تمام تر موضوعی مهم به شمار می آید.

علل ریزش مو می تواند متفاوت باشد. برای برخی به دلیل ژنتیک، برخی به دلیل استرس های طولانی مدت، افزایش سن و سطح بالای ترشح هورمون مردانه، همه می توانند بر ریزش مو اثرگذار باشند.

با اینکه تحقیقات اختصاصی زیادی صرف این موضوع شده است اما راه حل ها هنوز هم گاهی پیروز و گاهی ناپیروز، گران و دردناک است.

گزینه های حاضر برای درمان ریزش مو شامل دارویی به نام مینوکسیدیل minoxidil (یک وازودیلاتور)، تزریق کورتیکواستروئید و جراحی پیوند مو است.

به دور از مسائل و عوارض داروها و جراحی، برخی دانشمندان در پی استفاده بالقوه از نور هستند. یک مطاله تازه بر روی احتمال رشد مجدد موها با استفاده از یک دستگاه پوشیدنی با راه حل مبتنی بر نور تحقیق می کند.

رویکردی تازه

مطالعات پیشین نشان داده است که لیزرها می توانند با ایجاد تحریک در فولیکول های مو منجر به افزایش تفکیک سلولی شود. نور قرمز به ویژه پیروزیت آمیز است، زیرا طول موج آن برای پوست سر بهتر از طول موج های کوتاه تر مانند نور سبز و آبی است.

این روش می تواند امیدوار کننده و بدون عوارض جانبی باشد، اما تجهیزات لازم برای روش درمان موها با لیزر، بزرگ و گران قیمت و استفاده از آن سخت است. این امر برای استفاده در منزل غیر عملی است، بنابراین دسترسی به آن را محدود می کند.

در یک مقاله که اخیرا در مجله نانو منتشر شده است، به توصیف یک دستگاه انعطاف پذیر قابل پوششی بر سر، بر اساس دیودهای میکرو نور (میکرو ال ای دی ها) می پردازد.

این تکنولوژی در حال حاضر برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی مورد آزمایش قرار می گیرد که از دوام، انعطاف پذیری و اندازه مناسب برخوردار است.

با این حال، هنوز کمبود ها و مسائلی برای میکروLED ها وجود دارد؛ به گفته محققان، این مسائل شامل تابش گرمایی بالا، بازده نوری کم و مصرف انرژی بالا است. برای اجتناب از این مسائل، تیم محقق از یک آرایه عمودی و فوق العاده نازک میکرو LEDهای قابل انعطاف استفاده کرد.

چنین دستگاهی برای بار اول بر روی یک حیوان زنده آزمایش شده. این میکرو LEDها در تراشه ای به اندازه یک تمبر پستی و به ضخامت تنها 20 میلی متر قرار دارند.

در مقایسه با درمان استاندارد لیزر، در طراحی تازه 1000 برابر برق کمتری در هر میلی متر مربع استفاده می شود. این دستگاه حرارت قابل توجهی ایجاد نمی کند، بنابراین خطر سوزاندن پوست وجود نخواهد داشت.

رشد مجدد موها

به غیر از کارایی چشمگیر و ایمنی و بهره وری انرژی، مهمترین مسئله این بود که آیا می توان رشد مجدد مو را تضمین کرد؟

دانشمندان توانایی این دستگاه را برای رشد مجدد موی پشت موش ها که آن را تراشیده بودند، از طریق مقایسه اندازه رشدی که از طریق لیزرهای میکرو LED بر روی موش هایی که هیچ درمانی دریافت نکرده بودند و موش هایی که تزریق مینوکسیدیل دریافت کردند، آزمایش کردند.

همانطور که امید می رفت، موش هایی که به مدت 20 روز در هر روز 15 دقیقه زیر نور این میکرو LED ها قرار گرفتند، بیشترین نتیجه را کسب کردند. رشد موها سریع تر و طولانی و زمینه رشد دوباره گسترده تر شد.

اگر چه تست انسانی نشانگر پیروزیت واقعی است، اما این آزمایش یک گام مهیج رو به جلو است. این گروه ثابت کرد که استفاده از یک پچ الکتریکی کوچک و قابل انعطاف تنها برای مدت کوتاهی در هر روز می تواند به طرز شگفت آوری رشد مجدد موها را بهبود دهد.

نویسندگان بر این باورند که این فناوری ممکن بتواند در آینده کاربردهای دیگری شامل بهبود زخم، درمان آکنه و روشن شدن پوست داشته باشد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "درمان نو ریزش موها: آزمایش دانشمندان بر روی یک دستگاه کوچک پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نو ریزش موها: آزمایش دانشمندان بر روی یک دستگاه کوچک پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید