جهشی تازه در روابط سازنده ایران و آفریقا

به گزارش وبلاگ بهابادی، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه، آفریقا را مهد ملت هایی اصیل، آزادیخواه و مبارز و سرزمین استعدادهای طبیعی و انسانی فراوان توصیف و توضیح داد توجه به قاره آفریقا از اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

جهشی تازه در روابط سازنده ایران و آفریقا

ناصر کنعانی در پستی اینستاگرامی درباره نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری ها با قاره آفریقا نوشت: آفریقا مهد ملت هایی اصیل، آزادیخواه و مبارز و سرزمین استعدادهای طبیعی و انسانی فراوان است . انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همیشه در قاره آفریقا، مایه امید بخشی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به مردم آفریقا برای پایداری و مبارزه علیه استعمار و استکبار، بی عدالتی و تقویت آرمان مقدس استقلال و آزادی بوده است.

نگاه ایران به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است. ملت های آفریقا با بهره مندی از ثروت های بزرگ خدادادی و سرمایه بزرگ انسانی، شایسته برخورداری از توسعه و رفاه بیشتر بدور از طمع ورزی و مداخلات خارجی هستند.

ایران همچنان در این راستا در کنار دولت ها و ملتهای آفریقا است و آینده روشن از آن ِ مردم این قاره کهن و بافرهنگ است.

سفر پیروز اخیر دکتر حسین امیرعبداللهیان امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، بشارت دهنده جهشی نو در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جهشی تازه در روابط سازنده ایران و آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهشی تازه در روابط سازنده ایران و آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید