سلامتی و پزشکی

حسن یزدانی حواسش پرت تیلور شد! ، فقط 2 یا 3 کشتی باب میلم بود!

چهره مطرح و پیشکسوت کشتی ایران کشتی های حسن یزدانی و دیوید تیلور را قبل از رویارویی دو کشتی گیر در فینال وزن 86کیلوگرم تحلیل کرد.

25 شهریور 1402

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری دانشکده حکمرانی

دانشگاه تهران گفت در اجرای سیاست های حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره های ارشد و دکتری؛ به استناد آیین نامه شورای راهنمایی استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی...

24 شهریور 1402

یبوست خود را در منزل درمان کنید، 7 ترفند خانگی برای برطرف یبوست

یبوست، عارضه ای است که می تواند به طرق مختلف بر کیفیت زندگی و بعلاوه سلامت جسمی و روانی تأثیر منفی جدی داشته باشد. راه های طبیعی بسیاری برای برطرف یبوست وجود دارد که می توانید آن ها را در منزل انجام دهید و به بهبود این شرایط یاری کنید.

22 شهریور 1402

موضوعاتی از علی حاتمی که باید بدانید

مستند آن معلم بی استاد روایت زنده یاد علی حاتمی کارگردان برجسته از زبان هنرمندان مطرح کشور سه شنبه 21 شهریور ساعت 22 هم زمان با روز ملی سینما از شبکه مستند پخش می گردد.

22 شهریور 1402

سرمای ترسناک قطب جنوب ماه قربانی گرفت

زومیت نوشت: کاوشگران رباتیک چاندرایان 3 گرمکن های رادیوایزوپ برای محافظت از خود دربرابر سرمای ماه ندارند؛ اما می توان احتمال ضعیفی برای بیدارشدن آن ها درنظر گرفت.

21 شهریور 1402

گرانقیمت ترین مایع دنیا که یک لیترش 500 میلیارد تومان است ، عکس

شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید اما این مایع ترسناک گرانقیمت ترین مایع زمین است که هر لیترش چیزی حدود 10 میلیون دلار (500 میلیارد تومان) ارزش دارد.

12 شهریور 1402

بچه ها، قد و وزن خود را از کدام یک از والدین به ارث می برند؟

داشتن یک رژیم غذایی نامناسب ممکن است باعث گردد فرزند آینده تان کوتاه قدتر از شما گردد. تحقیقات می گوید بچه ها قد خود را از پدرشان به ارث می برند.

4 شهریور 1402

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

تابه حال شده که در هنگام راه رفتن به ناگهان عضلات شما به خصوص عضلات پای شما بگیرد؟ با درد ناشی از آن چگونه کنار آمده اید؟ تابه حال با این سوال روبرو شده اید که گرفتگی عضلات در اثر کمبود چه ویتامینی در بدن رخ می دهد؟

3 شهریور 1402

این جا باغ فیروزه است ، گونه گیاه دارویی در همسایگی ما

این باغ گیاه شناسی دارویی مخاطب اصلی اش نه عطاران و نه محققان، که مردم عادی علاقه مند به گیاهان دارویی هستند و هر روز هفته می توانند همراه خانواده شان به تماشای گیاهان معطر و زیبای باغ فیروزه بروند.

2 شهریور 1402

خواص عرق زنیان و اثرات معجزه آسای آن روی سلامت بدن

اگر نمی دانید زنیان چیست و عرق زنیان چه خواص بی نظیری دارد، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای آن با ما همراه باشید زیرا می خواهیم خواص عرق زنیان و تاثیرات خارق العاده آن را روی سلامت جسم و زیبایی آنالیز کنیم.

30 مرداد 1402

ایمپلنت مغزی مرد بیمار را به زندگی برگرداند

مهر نوشت: یک مرد استرالیایی مبتلا به ای ال اس با یاری ایمپلنتی متعلق به شرکت سینکرون که در مغز او نصب شده با رایانه ارتباط برقرار نموده و می تواند پیغام بفرستد و بازی رایانه ای انجام دهد.

29 مرداد 1402

چک فهرست ابزار ضروری خودرو شامل چه ابزاری است؟

اگر شما هم از آن دسته راننده هایی هستید که از عهده تعمیرات ماشین برمی آیید باید با چک فهرست ابزار ضروری خودرو آشنا باشید. ضروری است در شرایط اضطراری در جاده مانند پنچری لاستیک، خالی کردن باتری یا نقص فنی ماشین مانند سفت شدن ترمز خودرو، آمادگی کافی داشته...

14 مرداد 1402

مردان در هوای گرم چاق می شوند یا زنان؟

به گفته محققان اشعه UVB اشتها در مردان را افزایش داده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تحریک مصرف غذا و افزایش وزن در مردان می گردد.

4 مرداد 1402

آویزان ماندن از گردن؛ تصاویر تمرینات عجیب یک رشته رزمی

آیا کونگ فوی شائولین یک هنر جنگی است؟ این سؤال مهمی است که اگر آن را از یک استاد بپرسید به شما می گوید شائولین کونگ فو فقط یک هنر جنگی نیست.

18 تیر 1402

ادویه ای عالی برای درمان ورم معده و روده

محققان آمریکایی دریافتند، یک ماده شیمیایی در پونه کوهی (اورگانو) موسوم به کارواکرول باعث از بین رفتن نوروویروس ها در بدن موش می گردد.

16 تیر 1402

وقتی مگس ها روی غذا می نشینند چه کار می نمایند و چرا دست و پای خود را می مالند؟

روزیاتو نوشت: مگس ها عاشق زباله و مواد غذایی فاسد هستند. آن ها در غذا و گوشت فاسد تخم می گذارند. بنابراین، مطمئن شوید که غذای خود را در یخچال نگه دارید، روی آن را بپوشانید و زباله ها را در ظروف در بسته نگهداری کنید و البته سطل زباله را مرتباً خالی کنید.

13 تیر 1402

حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت با همکاری مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو؛ تولیدکنندگان داخلی را برای ورود به عرصه بین المللی حوزه حلال تشویق...

12 تیر 1402

ببینید ، لحظاتی عجیب از خوابیدن نهنگ های غول پیکر در آب!

نهنگ ها برای اینکه بتوانند بخوابند، نیمی از مغز خود را در یک زمان خاموش می نمایند. نیمه بیدار به آنها این امکان را می دهد به تنفس خود ادامه دهند و از محیط اطراف مطلع شوند. نهنگ ها معمولاً هنگامی که نزدیک سطح می خوابند در جای خود می مانند.

7 تیر 1402

یک داروی پایین آورنده کلسترول جایگزین استاتین ها مرگ های ناشی از بیماری قلبی را کاهش میدهد

یک آنالیز تازه نشان می دهد یک داروی جایگزین برای داروهای استاتینی کاهنده چربی خون ممکن است به کاهش مرگ ناشی از بیماری قلبی در میان افراد با اندازه بالای کلسترول بد یا LDL یاری کند.

5 تیر 1402

ویلاهای لاکچری که لامبورگینی می خواهد بسازد

برند لامبورگینی که آن را با ماشین های اسپورتش می شناسیم، در همکاری با یک شرکت طراحی ساختمان های لوکس به نام Dar Global، از طرحی برای ساخت مجموعه ای از ویلاهای مجلل در سواحل جنوبی کشور اسپانیا رونمایی نموده است.

5 تیر 1402
تعداد: (363)