آموزش چرتکه به بچه ها

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران: مهارت چرتکه جزو یکی از مجذوب کننده ترین شاخه های ریاضی محسوب می گردد. جالب است بدانید که بچه ها فارغ از هر سنی می توانند به آسانی با این مهارت آشنا شده و فکر خود را به چالش بکشند.

آموزش چرتکه به بچه ها

بسیاری از دانشمندان معتقدند که فکر انسان در دوران کودکی تکامل پیدا می نماید از این روی یادگیری مهارت های گوناگونی چون ریاضی در سنین پایین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فکر و رشد مغزی کودک داشته باشد.

مهارت چرتکه جزو یکی از مجذوب نماینده ترین شاخه های ریاضی محسوب می شود. جالب است بدانید که بچه ها فارغ از هر سنی می توانند به آسانی با این مهارت آشنا شده و فکر خود را به چالش بکشند.

چرتکه و تاریخچه آن

پیشینه این وسیله به حدود 1700 سال قبل از میلاد مسیح و زمان سومری ها باز می شود. در آن موقع کسبه و بسیاری از افراد به منظور انجام کارهای محاسباتی (چهار عمل اصلی ریاضیات) از این وسیله استفاده می کردند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

امروزه نیز چرتکه معمولا از جنس چوب ساخته می شود هم چنین در این وسیله تعدادی میله فلزی به همراه تعداد معینی مهره نیز وجود دارد. جالب است بدانید که این مهره ها در جهات گوناگونی حرکت می نماید از این روی می توان محاسبات ریاضی را به یاری آن انجام داد.

نکته: طراحی این وسیله به گونه ای است که افراد نابینا و یا کم بینا نیز می توانند به وسیله آن به انجام محاسبات ریاضی بپردازند.

فواید آموزش چرتکه به بچه ها

بچه ها چهار سال به بالا می توانند با یادگیری چرتکه بسیاری از مهارت های فکری خود را تقویت نمایند.چرتکه حواس کودک را به چالش کشیده از این روی باعث فعال شده نیم کره راست و چپ مغز می شود.فعال شدن همزمان دو نیم کره مغز این امکان را فراهم می نماید که بچه ها بتوانند در بسیاری از مهارت ها نظیر موسیقی و غیره پیروز تر عمل نمایند.امروزه در کلاس های آموزشی چرتکه، بچه ها بدون در دست داشتن ابزار و تنها با استفاده از قدرت فکر خود می توانند چهار عمل اصلی ریاضی را با سرعت بسیار بالایی انجام دهند.این تمرینات سبب می شود تا بچه ها بتوانند سرعت عمل بسیار بالایی داشته باشند از این روی در بسیاری از آزمون های مهم و رقابتی نیز پیروز تر عمل نمایند.

فواید آموزش چرتکه به بچه ها چیست؟

تقویت حافظه: انجام محاسبات به صورت فکری و با سرعت بسیار بالا و در سنین کم، حافظه بچه ها را تقویت می نماید از این روی آن ها می توانند مهارت های گوناگون را در مدت زمان کم و به طور همزمان بیاموزند.

مدیریت استرس و اضطراب: بسیاری از بچه ها اضطراب زیادی را به منظور ورود به مدارس و شرکت در امتحانات تجربه می نمایند.

با یادگیری مهارت چرتکه، کودک تمام انرژی و حواس خود را صرف انجام محاسبات می نماید از این روی تا حد چشمگیری استرس و اضطراب کودک نیز کنترل می شود و سطح اعتماد به نفس وی نیز تا حد چشمگیری افزایش پیدا می نماید.

بالا بردن سطح تمرکز: انجام محاسبات ریاضی به صورت فکری و با سرعت بالا، احتیاجمند تمرکز و دقت می باشد. با تکرار و تمرین این مهارت سطح تمرکز کودک به مرور زمان افزایش پیدا می نماید. بالا بودن سطح تمرکز این امکان را می دهد تا کودک بتواند در مدت زمان بسیار کم پیچیده ترین مسائل را نیز حل نماید.

اعتماد به نفس: توانایی در حل مسائل و رسیدن به جواب های درست، تاثیر بسیار چشمگیری بر اعتماد به نفس دارد.

شرکت در کلاس های آموزش چرتکه برای سنین 4 تا 7 سال مهارت های اجتماعی بچه ها را نیز تقویت نموده از این روی این دسته از بچه ها در محیط مدرسه نیز پیروز تر عمل می نمایند.

یاری به بچه ها با شرایط خاص: بسیاری از بچه ها با شرایط فکری و یا جسمی خاص متولد می شوند که این نکته یکی از بزرگ ترین دغدغه های والدین آن ها محسوب می شود.

یادگیری مهارت آموزش چرتکه به بچه ها اوتیسم و یا بیش فعال در سنین پایین می تواند تا حد زیادی بچه ها را به موضوعاتی چون ریاضیات علاقه مند سازد از این روی والدین با چالش های کمتری رو به رو می شوند.

روش های آموزش چرتکه به بچه ها با شرایط خاص با یکدیگر متفاوت بوده و این موضوع باید به وسیله افراد توانمند مورد آنالیز قرار بگیرد.

قدرت حل مسئله: بر اساس تحقیقات اجرا شده بچه های که از سنین کم با مهارت چرتکه آشنا می شوند، قدرت بسیار بالایی در حل مسئله دارند.

این بچه ها با آنالیز ابعاد گوناگون مسئله و دقت به جزئیات می توانند برترین راهکار موجود را انتخاب نمایند.

روش های آموزش چرتکه به بچه ها

بچه ها می توانند از سن چهار سالگی یادگیری مهارت چرتکه را شروع نمایند. خوب است بدانید که با توجه به سن کودک شیوه آموزش این مهارت نیز متفاوت می باشد.شرکت در کلاس های آموزش حضوری و یا استفاده از پکیج های گوناگون در منزل از جمله راه هایی است که والدین می توانند به وسیله آن بچه ها خود را تحت آموزش قرار دهند. از میان روش هایی که مربیان به منظور آموزش بهتر از آن استفاده می نمایند می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

استفاده از شعر و موسیقی : محاسبات ریاضی می تواند برای بچه ها کم سن و سال خسته نماینده باشد از این روی بسیاری از مربیان به منظور آموزش این مفاهیم از موسیقی و شعر استفاده می نمایند.

بازی و آموزش: بچه ها علاقه مند به بازی هستند به طوری که هیچ گاه از این کار خسته نمی شوند.

بسیاری از مربیان از این فرصت استفاده نموده و در حین انجام بازی، مهارت چرتکه را نیز به بچه ها آموزش میدهند. بر اساس تحقیقات در این روش بچه ها هیچ گاه از یادگیری خسته نمی شوند.

استفاده از فلش کارت های آموزشی: فلش کارت های آموزشی گوناگونی در بازار وجود دارد که مهارت بینایی و حواس بچه ها را به چالش می کشد. بچه ها در سنین پایین بسیار کنجکاو بوده از این روی در دست داشتن فلش کارت به منظور آموزش می تواند بسیار مجذوب نماینده و کاربردی باشد.

نکته: به والدین توصیه می کنیم که در این راه شکیبا باشید. از ابتدایی ترین جلسات شروع کنید و به کودک خود زمان دهید تا کودک بتواند استعداد خود را در این مسیر یافت نموده و با گذر زمان پیشرفت کند.

کلام پایانی:

در این مقاله شما کاربران عزیز را با آموزش چرتکه به بچه ها آشنا و به آنالیز نکاتی در این خصوص پرداختیم.روش های گوناگونی به منظور آموزش این مهارت به بچه ها وجود دارد که والدین می توانند بر اساس احتیاج و استعداد کودک خود اقدام نمایند.گفتنی است که زمان طلایی یادگیری این مهارت، از سن چهار سالگی می باشد.

https://tonomic.ir/%da%86%d8%b1%d8%aa%da%a9%d9%87/

منبع: توریسم آنلاین

به "آموزش چرتکه به بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش چرتکه به بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید