آنالیز فضای داخل خانه، 2

به گزارش وبلاگ بهابادی، وقتییک خانه چند سال ساخته شده را می خرید تکلیف خیلی چیزها روشن است، مثلاً سیستم گرمایش و سرمایش خانه امتحانش را پس داده است. اما همه چیز در خانه نوساز مثل یک هندوانه سربسته است. مثلاً شاید سیستم گرمایش نتواند گرمای مورد احتیاج شما را در زمستان تأمین کند. برای همین هم قبل از قولنامه نوشتن، سند زدن و نهایی کردن معامله، خانه را چند بار آنالیز کنید و دقیق ببینید. افراد زیادی بعد از خرید خانه به دلایل مختلف پشیمان می شوند، پس اگر شما هم می خواهید چنین احساسی را تجربه نکنید به این نکات توجه کنید.

آنالیز فضای داخل خانه، 2

گرم و سرد شدن خانه

مطلوب بودن سیستم گرمایش و سرمایش خانه، ارتباط مستقیمی با مقدار آرامش شما در خانه نو خواهد داشت. از آنجائیکه خانه نوساز است و از این نظر امتحان پس نداده، حتما شرایط گرمایش و سرمایش خانه را آنالیز کنید. اگر ساختمان مورد نظر شما شوفاژخانه دارد حتما سری به این بخش بزنید و به تجهیزات مخصوصاً از نظر ایمنی نگاهی بیندازید. اگر هم خانه پکیج دارد حتما از فروشنده بخواهید که صحت عملکرد آن را تست کنید.در خصوص سرمایش خانه نیز یادتان باشد، صاحبان خانه هایی که کولر گازی دارند، به مراتب پول بیشتری نسبت به خانه های دارای کولر آبی برای برق پرداخت می نمایند. از طرفی حواستان به فاصله محل قرارگیری کولر آبی تا کانال های داخل خانه های نوساز باشد. قطعا اگر فاصله زیاد باشد باید سازنده از کولر پرقدرت تری استفاده کند.

مطلب مرتبط: درباره سیستم سرمایش خانه چه می دانید؟ راهنمای انتخاب وسایل مناسب

معماری خانه مهم است

اگر فقط به تجهیزات و امکانات خانه نوساز توجه کنید و حواستان به معماری داخلی آن نباشد اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. مثلاً اگر سرویس بهداشتی به جای اینکه کنار یا نزدیک در ورودی باشد، وسط پذیرایی قرار بگیرد یا اتاق خواب ها طوری جانمایی شوند که از پذیرایی به طور کامل دید داشته باشند یک ویژگی منفی برای خانه به شمار میرود. موقعیت حمام نیز بسیار اهمیت دارد، بهتر است با در حمام داخل یکی از اتاق خواب ها باز گردد یا به راهرویی که سالن پذیرایی را از اتاق خواب ها جدا می نماید. نداشتن کنج های زیاد و محل های پرت و غیر قابل استفاده هم یک مزیت در معماری داخلی خانه به شمار میرود.

از فشار آب تا سیم کشی خانه

اگر قرار است خانه ای نوساز خریداری کنید باید تمام جزئیات اعم از لوله کشی، فشار آب، سیم کشی و… آنالیز کنید، پس حتما علاوه بر نکاتی که قبلا گفتیم موارد زیر را نیز با دقت آنالیز کنید.یکی از مسائل معمول بسیاری از آپارتمان های نوساز، فشار آب در واحدهاست. باید یکی از شیرهای آب را باز کنید تا ببینید حال و روز فشار آب از چه قرار است. اگر کم باشد از فروشنده یا سازنده ساختمان نو باید بخواهید که منبع و پمپ یاری نماینده نصب نمایند.حتما نگاهی به شیرآلات آشپزخانه، دستشویی و حمام و مارک آن هم بیندازید. بی کیفیت بودن این شیرآلات، هم در آینده دردسر ساز خواهد بود و درنهایت شما را به خرج خواهد انداخت.این موضوع در خصوص کلید و پریزهای استفاده شده در خانه هم اهمیت دارد. هرچقدر جنس آن ها بهتر باشد، هم خطر کمتری دارند و هم دیرتر آسیب می بینند.صحت عملکرد سیم کشی های برق خانه را حتما چک کنید تا بعداً با قطعی در برخی از بخش ها روبرو نشوید.کمی آب در چاه های مختلف خانه بریزید تا مطمئن شوید هیچ کدام از این آب راه ها گیر نیست.از مناسب بودن سیستم تهویه دستشویی و حمام هم مطمئن شوید.

امیدواریم 4 مطلب راهنمای خرید خانه نوساز توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد و با استفاده از این نکات بتوانید خانه نوساز مناسبی را انتخاب کنید، خانه ای که سال های سال از سکونت در آن لذت ببرید. اگر سوالی در فکر شما درباره خرید خانه نوساز وجود دارد که به آن نپرداخته ایم آن را با ما در میان بگذارید تا در پست های بعدی به آن بپردازیم.

منبع: بلاگ دیوار

به "آنالیز فضای داخل خانه، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فضای داخل خانه، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید