علم و تکنولوژی

آشنایی با 5 جای دیدنی در رامسر

در این مقاله، به شما پنج مکان از جاهای دیدنی رامسر مانند بام رامسر، پارک ملی گیسوم، ساحل رامسر، پل بلادر و موزه محیط زیست رامسر را معرفی خواهیم کرد.

23 مهر 1402

کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا صورت پذیرفت.

8 مهر 1402

میازاکی، استاد انیمه های ژاپنی، کدام انیمیشن های دیزنی را دوست دارد؟

وقتی صحبت از بزرگ ترین نام های انیمیشن می گردد، تنها چند مبتکر هستند که واقعاً سزاوار مقام اول اند. در هالیوود، کمتر کسی است که مدال طلا را به گردن والت دیزنی نیندازد، در اروپا یان شوانکمایر، استاد استاپ موشن برجسته است و در آسیا استاد بزرگ انیمه، هایائو...

3 مهر 1402

عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!، عکس

تلاش های پی در پی همچنان به دانشمندان سیاره شناس اجازه می دهد تا گذشته مریخ را بهتر آشکار کنند؛ آشوین واساوادا، دانشمند پروژه (کنجکاوی)، در بیانیه ای گفت: دسترسی و لمس صخره هایی که از مکان هایی در ارتفاعات منتقل شده اند و ما هرگز نخواهیم توانست از آنها...

1 مهر 1402

آیفون 15 ایده شکست خورده و قدیمی سامسونگ را کپی کرد، عکس

گجت نیوز نوشت: گوشی آیفون 15 اپل به تازگی معرفی گردید و یکی از مواردی که اپل روی آن تمرکز ویژه ای داشت، قابلیت Action Button بود. هر چند این ویژگی یک خلاقیت مجذوب کننده به نظر می رسد اما بهتر است بدانید اکشن باتن، ایده قدیمی و شکست خورده سامسونگ بود که اپل از آن...

29 شهریور 1402

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری دانشکده حکمرانی

دانشگاه تهران گفت در اجرای سیاست های حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره های ارشد و دکتری؛ به استناد آیین نامه شورای راهنمایی استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی...

24 شهریور 1402

سرمای ترسناک قطب جنوب ماه قربانی گرفت

زومیت نوشت: کاوشگران رباتیک چاندرایان 3 گرمکن های رادیوایزوپ برای محافظت از خود دربرابر سرمای ماه ندارند؛ اما می توان احتمال ضعیفی برای بیدارشدن آن ها درنظر گرفت.

21 شهریور 1402

قانون اول نیوتن و یک اشتباه در ترجمه!، عکس

ترجمه نادرست اولین قانون حرکت نیوتن ، بینش جدیدی را در خصوص آنچه فیلسوف طبیعی پیشگام در هنگام پایه گذاری پایه های مکانیک کلاسیک در حال فکر کردن بود، به دست می دهد.

18 شهریور 1402

تخم مرغ طلایی سر از کف اقیانوس درآورد!

اخیرا، دانشمندان با یک شی نسبتا عجیب روبرو شده اند که در کف اقیانوس آرام، نزدیک یک آتشفشان زیر آب قرار گرفته است. علاقه مندان این یافته مرموز را تخم مرغ شبح وار طلایی نامیده اند.

14 شهریور 1402

نسخه سوییچ رد دد ریدمپشن برخلاف انتظار از همه نظر عالی است

چندی پیش بود که شرکت راکستار (Rockstar) عرضه نسخه نو بازی رد دد ریدمپشن 1 (Red Dead Redemption) را برای کنسول های پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ معرفی کرد. در زمان معرفی این نسخه نو، هواداران بسیار ناامید شدند. به علت اینکه این افراد منتظر یک بازی نو از طرف راکستار بودند...

5 شهریور 1402

خواص عرق زنیان و اثرات معجزه آسای آن روی سلامت بدن

اگر نمی دانید زنیان چیست و عرق زنیان چه خواص بی نظیری دارد، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای آن با ما همراه باشید زیرا می خواهیم خواص عرق زنیان و تاثیرات خارق العاده آن را روی سلامت جسم و زیبایی آنالیز کنیم.

30 مرداد 1402

ایمپلنت مغزی مرد بیمار را به زندگی برگرداند

مهر نوشت: یک مرد استرالیایی مبتلا به ای ال اس با یاری ایمپلنتی متعلق به شرکت سینکرون که در مغز او نصب شده با رایانه ارتباط برقرار نموده و می تواند پیغام بفرستد و بازی رایانه ای انجام دهد.

29 مرداد 1402

فاجعه اقلیمی در ایران ؛ هیچ برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است!

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: تداوم گرمایش زمین و خشکسالی موجب کاهش بارش و ماندگاری برف شده است، به گونه ای که در حال حاضر تقریبا هیچ برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است.

28 مرداد 1402

ترفند هوشمندانه مهماندار هواپیما برای شارژ کردن گوشی

خبرنگاران- به نظر می رسد راهی برای رهایی از معضل اتمام شارژ گوشی در مواقع اضطراری وجود دارد همان طور که یک مهماندار هلندی به شکلی مبتکرانه نشان داد که او می تواند از این شیوه برای حفظ ارتباط خود در خارج از کشور استفاده کند.

23 مرداد 1402

شرکت بیش از 2 هزار کودک و نوجوان خراسان شمالی در کلاس های اوقات فراغت کانون پرورش فکری

فرهاد آقا بیگی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: کارگاه های برگزار شده در مراکز با موضوعات متنوع باعث جذب بچه ها و نوجوانان به حضور در این کلاس ها در ایام تابستان شده است.

23 مرداد 1402

ایران مبدأ راه های دنیا است، ایران طولانی ترین سابقه یکجانشینی را دارد

سرویس تاریخ و سیاست خبرنگاران : محمد بهشتی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در نشست نقد و آنالیز کتاب ایران؛ تمدن راه ها تالیف شروین وکیلی که در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار گردید، گفت: بعضی مضامین مانند راه، آب، قنات، تشنگی و عطش...

19 مرداد 1402

این سایت ها اینترنتشان نیم بها است

خبرنگاران: در پی راه اندازی و پبشبرد شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت، تفکیک تعرفه اینترنت داخلی از بین المللی و در پی آن برخورداری بعضی سرورهای داخلی از تخفیف 50 درصدی در مقایسه با سایت های خارجی از جمله مهم ترین مزیت های اجرای...

12 مرداد 1402

واکنش وزیر ارتباطات به بستن طاقچه: راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست

مهر به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راهکار برخورد با افراد متخلف است.

10 مرداد 1402

آیا سازه های بتنی می توانند خود را ترمیم نمایند؟ ، چاپ سه بعدی سازه بتنی با حسگری عجیب

محققان دانشگاه کمبریج با چاپگر سه بعدی یک سازه بتنی ساختند که دارای حسگرهایی برای پایش خود است.

5 مرداد 1402

جزئیات جدیدی از کارت ملی هوشمند

ایسنا نوشت: محسن زنگنه در شرح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: طبق مصوبه کمیسیون، دولت و سازمان صمت مکلفند با یاری وزارت ارتباطات، کارت ملی هوشمند را نهایی نمایند؛ دستگاه ها نیز باید خدمات خود را به این کارت متصل نمایند.

2 مرداد 1402
تعداد: (347)