طرح بوم در مدارس دانش آموزان را با مفاهیم گردشگری آشنا می نماید، تاکید ویژه رئیس جمهوری بر ترویج گردشگری در کتب درسی

به گزارش وبلاگ بهابادی، یوسف نوری با بیان این که مفاهیم گردشگری می تواند در کتب درسی اضافه گردد، گفت: تحلیل محتوای کتب درسی را قبلا یک بار خودم انجام دادم، موارد خوبی در کتب درسی ما وجود دارد. با این حال برنامه ویژه ای به نام بوم داریم که دانش آموزان 10 تا 20 درصد ساعات درسی خود را خارج از کلاس درس و خارج از مدرسه باشند تا پیوند برنامه های درسی با موضوعات مختلف انجام گردد.

طرح بوم در مدارس دانش آموزان را با مفاهیم گردشگری آشنا می نماید، تاکید ویژه رئیس جمهوری بر ترویج گردشگری در کتب درسی

نوری اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که در طرح بوم می تواند مورد توجه قرار گیرد مفاهیم مرتبط با حوزه گردشگری است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: رئیس جمهوری نیز در رابطه با اهمیت گردشگری تاکیداتی را به ما داشته است.

بوم یا برنامه ویژه مدرسه به این معناست که مدریت، شورا و معلمان مدرسه اجازه دارند که بخشی از زمان مشخص شده برای آموزش رسمی مدرسه را با توجه به صلاحدید خود، به آموزشی جدا از آموزش رسمی اختصاص دهند.

این برنامه به آن ها اجازه می دهد موضوع انتخاب نمایند، محتوا ارائه دهند، مواد آموزشی فراوری نمایند، معلم انتخاب نمایند، ارزشیابی نمایند و کارنامه صادر نمایند، به طور کلی آن ها جایزند تا در کنار آموزش رسمی مدرسه، یک برنامه آموزشی ویژه برای مدرسه خود طراحی نمایند و به دست اجرا بسپارند.

البته این طرح، به معنای این نیست که مدارس می توانند حرکتی جدا از برنامه مشخص شده آموزش پرورش داشته باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح بوم در مدارس دانش آموزان را با مفاهیم گردشگری آشنا می نماید، تاکید ویژه رئیس جمهوری بر ترویج گردشگری در کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بوم در مدارس دانش آموزان را با مفاهیم گردشگری آشنا می نماید، تاکید ویژه رئیس جمهوری بر ترویج گردشگری در کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید