شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون اطلاع داد: یاری 30میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به منتا

به گزارش وبلاگ بهابادی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون از یاری 30میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به منتا اطلاع داد.

شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون اطلاع داد: یاری 30میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به منتا

بهگزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،محمد شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاونایران -منتا- و اندیشکده تعاون که با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری، محمد رضا پور ابراهیمی و مهدیعیسی زاده روسای کمیسیون های مالی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی،محمدکبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، پرویزکرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم وخلاق و حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار گردید گفت:امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعهتعاون را افتتاح می کنیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 230میلیارد تومان خط اعتباری برای فعالیت تعاون های دانش بنیان اینمراکز اطلاع داد و گفت: 20 میلیارد تومان برای حمایت از منتا، 10 میلیاردتومان برای شهرستان ها و اندیشکده ،جمعا 30 میلیارد تومان یاری از سوی معاونت علمی و فرهنگیریاست جمهوری اختصاص یافت.

ویاضافه کرد: حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشاناز اهمیت این موضوع دارد و در دوره مدیریت دکتر ستاری فعالیت شرکت های دانش بنیاناوج گرفت.

شریعتمداریبا بیان اینکه قانون اساسی ساختار مالی ایران را به سه بخش دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می نماید و تامین استقلال مالی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیترا ناشی از فعالیت تعاونی می داند خاطر نشان کرد: با وجود همه کوشش هایی که انجامشده کماکان شاهد تمرکز ثروت در دست گروه خاصی هستیم و دولت به عنوان کارفرمای عظیمفعالیت می نماید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکهفرهنگ اقتصاد ایران به تعاونی نزدیک تر است اضافه کرد: معاون امور تعاون، نماینده ویژهبرای هفت استان کشور تعیین نموده که در مراکز استان و شهرستان ها فعال باشند وفعالیت بانک توسعه تعاون، معاونت تعاون، معاونت توسعه، فنی حرفه ای ، بهزیستی وهمه نهاد های دخیل را آنالیز نمایند و زمینه اقدامات اجرائی را فراهم آورند.

شریعتمداریبا بیان اینکه منظور از نوسازی تنها حمایت از شرکت های دانش بنیان جدید نیست گفت: دانش بنیان کردن تعاونی های موجود نیز برعهده ماست.

وی اضافه کرد:درحال حاضر 11 اندیشکده تشکیل شده و تا سرانجام سال به 22 مرکز می رسد .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اندیشکده فعالیت خود را از قبل شروع نموده و امروزبه صورت رسمی افتتاح می گردد .

ویبا اشاره به فعالیت شرکت های عظیم تعاونی در جهان خاطر نشان کرد: تمام فعالیت هایشیلات و آبزیان در کشور به صورت تعاونی انجام می گردد و سایر بخش ها مخصوصا کشاورزینیز مستعد دانش بنیان شدن هستند و از طرف دیگر مراکز نوآوری توسعه باید شرکت هایدانش بنیان جدید که با ذوق و اندیشه جوانان فرهیخته تاسیس می شوند را در قالبتعاونی مورد حمایت قرار دهند تا این دو در کنار هم بتوانند فعالیت مالیایران را به نتیجه مطلوب برسانند.

شریعتمداریبا بیان اینکه، شفافیت محور اصلی کارهاست و حتما باید استمرار پیدا کند توضیح داد:در گذشته فرایند ثبت تعاونی دو ماه به طول می انجامید اما امروز در سامانه جامع کمتراز یک هفته انجام می گردد.

ویبا اعلام اینکه در بانک توسعه تعاون یک شعبه (VIP) کهبتواند خدمات ویژه ای را به همه مراکز دانش بنیان و استارتاپ ها ارائه کندایجاد شده است گفت: همه مراکزی که تسهیل گر فعالیت تعاونی ها در کشور هستند اینجانماینده دارند و این مرکز می تواند برای هدایت و مشاوره به تعاونی هایی که مشکلدارند عمل کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون اطلاع داد: یاری 30میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به منتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون اطلاع داد: یاری 30میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به منتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید