تاسیس مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

به گزارش وبلاگ بهابادی، با توجه به اهمیت دو دانش نوین نانو و زیست فناوری و در راستای نیازهای تقاضامحور صنایع در این زمینه، مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری وابسته به جهاد دانشگاهی شهید بهشتی به اسم مرکزی تخصصی تاسیس شده است.

تاسیس مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

به گزارش وبلاگ بهابادی بنابر اعلام جهاد دانشگاهی شهیدبهشتی، حفظ و توسعه دانش بومی و نفوذ فناوری های اثربخش در عرصه عملیاتی، از اولویت های اقتصاد و توسعه پایدار است. در این مرکز سعی بر هم گرایی دانشگاه و صنعت در تمامی بخش های دولتی و خصوصی وجود دارد تا با به کارگیری فناوری های نوین و پیشرفته، مبتنی بر پتانسیل ها و مزیت های بومی و منطقه ای، زمینه توسعه اقتصاد محور در بخش نانو-بایو را فراهم آورد.

زمینه های فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی نانوبایو فناوری

این مرکز با توجه به احتیاج روز جهان فعالیت اصلی خود را در حمایت از حوزه بالادستی نفت، ازدیاد برداشت نفت با استفاده از نانوبایو فناوری، حوزه آلودگی های زیست محیطی، پایش و پالایش آلاینده های محیط زیست با استفاده از نانوبایو فناوری و هم چنین حوزه صنایع غذایی، فراوری و بسته بندی محصولات با ارزش غذایی با استفاده از نانوبایو فناوری قرار داده است.

مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری میخواهد تا با ارایه خدمات آموزشی، مشاوره ای و اقتصادی به ایده های نو و استارتاپ های این حوزه، فرصتی را ایجاد کند تا محققین بتوانند در کم ترین زمان ممکن، ایده های خود را به مرحله تجاری سازی برسانند.

آزمایشگاه مدل های پایلوت مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

خدمات مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری به استارتاپ ها

این مرکز، انتظار می رود طرح های کلانی در زمینه های تصفیه پساب، ازدیاد برداشت نفت و فراوری و بسته بندی محصولات با ارزش غذایی به وسیله صاحبان ایده و به ویژه فارغ التحصیلان در سطح کشور صورت پذیرد که علاوه بر تربیت و جذب نیروهای متخصص و ایجاد اشتغال زایی، باعث درآمدزایی و فرهنگسازی فراوری داخلی شود. از این رو خدماتی به توضیح ذیل برای استارتاپ ها و صاحبین ایده در نظر گرفته شده است:

· مشاوره، راهنمایی و حمایت از طرح های کاربردی و خاتمه نامه های دانشجویی برای ایده های نو در زمینه های مورد فعالیت این مرکز

· ارائه آموزش های توانمندسازی در راستای ارتقای فردی صاحبان ایده و آشنایی با اصول نانوبایو فناوری

· همکاری در زمینه ثبت اختراعات ملی و بین المللی

· شرکت در مسابقات علمی و رویدادهای نانوبایو فناوری

· مشاوره به سازمان های مرتبط جهت انجام طرح های پژوهشی

· حرکت در راستای قطب شدن و انتقال دانش فنی

سالن جلسات مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

اهداف و ماموریت مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

این مرکز، متناسب با مزیت ها و پتانسیل های بومی و منطقه ای، تمرکز خود را در حوزه نانو-بایو به تأمین زیر ساخت های حمایتی و خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای، و ارائه تسهیلات لازم به صاحبان ایده قرار داده، تا بتوانند مسیری آسان و سریع را برای تبدیل ایده ها و نوآوری های تکنولوژیک خود، به محصولات قابل عرضه در بازار و ایجاد کسب و کارهای تجاری پیروز طی نمایند. این مرکز با ارائه بستر مناسب، علاوه بر سرعت بخشی به چرخه تبدیل علم به ثروت، به شتاب دهی فرایند تجاری سازی تحقیقات هم می کوشد و در کنار این اهداف، تسهیل زمینه نفوذ دانش و تکنولوژی به حوزه نانو بایو را هم دنبال می نماید. این مرکز کوشش دارد با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، و هم سو با سیاست های کلان کشور در راستای توسعه علم و فناوری متناسب با برنامه توسعه و منظره سند 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، در جهت پیشرفت و اعتلای فناوری ها، اشاعه فرهنگ نوآوری و دست یابی به بازارهای جهانی گام بردارد. امید است این مرکز با تکیه بر توانایی های موجود، رسالت خود را در راستای رشد نوآوری و شتابدهی به ایده های محصول محور به درستی انجام داده و در راستای رشد و شکوفایی کشورمان گام بردارد.

سالن اجتماعات مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری

رویدادهای نانوبایو فناوری

مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری با برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه نانو و بایو فناوری میخواهد تا ضمن تسهیل ارتباط بین دانشگاه و صنعت، انتقال تجربه و ایده را در این مساله امکان پذیر سازد. از این رو علاقه مندان به حوزه های نانو بایو فناوری، صاحبان ایده و محققین محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای رسمی این مرکز به نشانی www.maneshjdsb.ir مراجعه نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاسیس مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس مرکز نوآوری و شتاب دهی نانوبایو فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید