حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت با همکاری مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو؛ تولیدکنندگان داخلی را برای ورود به عرصه بین المللی حوزه حلال تشویق و حمایت می نماید.

حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال

با توجه به ارتقای جایگاه صنایع حلال در بازارهای بین المللی طی چند دهه اخیر، این صنعت پیشرفت ویژه ای در میان کشورهای مسلمان و حتی کشورهای اروپایی داشته است. صنایع حلال برای نخستین بار در کشور مالزی فراوری و مطرح شد اما سایر کشورهای مسلمان نیز به این حوزه ورود کردند و طی سال های اخیر ظرفیت های فراوریات این حوزه جایگاه مناسبی را در میان بازارهای جهانی کسب کرد.

ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای اسلامی از پتانسیل های خوبی در این حوزه برخوردار است و سعی دارد تا فراورینمایندگان داخلی دراین حوزه فعالیت نمایند.

درهمین راستا مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی در بازدید از مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون حوزه حلال و اهمیت اقتصاد و صادرات کالاهای سلامت محور حلال به کشورهای منطقه ای و بین المللی، باید راهکارهایی جهت تشویق فراورینمایندگان داخلی برای ورود به این عرصه فراهم گردد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تشویق فراوری نمایندگان داخلی،ایران می تواند جایگاه شایسته ای در بازار 4 هزار میلیارد دلاری حوزه حلال داشته باشد.

قانعی اظهار کرد: در این خصوص، ستاد اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی آمادگی دارد تا حمایت مادی و معنوی خود را از طرح ها و فرآیندهایی که منجر به افزایش ارزآوری، اشتغال زایی و رونق کسب و کارهای حلال می شوند، فراهم نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع حلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید