رونق صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با کوشش 800 شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ بهابادی، با حمایت معاونت علمی و فناوری و کوشش حدود 800 شرکت، صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی در جهت پیشرفت و توسعه فناورانه نهاده شد.

رونق صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با کوشش 800 شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم وپیشرفت وبلاگ بهابادی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از رسالت های اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی هم به آن اشاره شده است، حمایت های مادی و معنوی از فعالیت های علمی، فناوری، مالی و طرح های دارای ظرفیت فناوری و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

این کار در قالب 6 ماموریت از مرحله مرجعیت علمی تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان و نوآور انجام می گردد. معاونت علمی و فناوری برای اجرایی کردن آن، 110 برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان و 48 برنامه برای شرکت های خلاق در نظر گرفته است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود 186 هزار شرکت دانش بنیان، 58 شرکت خلاق، 360 شرکت فناور فراوری نماینده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می نمایند که در کل می توان گفت تعداد شرکت های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین نماینده های گیاهی و غیره می گردد حدود 800 شرکت است.

بنا به گفته محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت در راستا رشد و توسعه نهاده شده است و ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده های تخصصی هم به رشد مضاعف آن یاری نموده است.

وی می گوید: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ذیل برنامه توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق، ظرفیت علمی و نوآورانه نهفته در شرکت های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به یاری اکوسیستم ایجاد شده، مورد حمایت نهاده شد و سهم شرکت های این حوزه از اقتصاد دانش بنیان افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رونق صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با کوشش 800 شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با کوشش 800 شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید