فرهنگ و هنر

مشارکت کمیسیون ملی یونسکو ایران در جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مشارکت کمیسیون ملی یونسکو ایران در جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی صورت می گیرد.

12 مهر 1402

میازاکی، استاد انیمه های ژاپنی، کدام انیمیشن های دیزنی را دوست دارد؟

وقتی صحبت از بزرگ ترین نام های انیمیشن می گردد، تنها چند مبتکر هستند که واقعاً سزاوار مقام اول اند. در هالیوود، کمتر کسی است که مدال طلا را به گردن والت دیزنی نیندازد، در اروپا یان شوانکمایر، استاد استاپ موشن برجسته است و در آسیا استاد بزرگ انیمه، هایائو...

3 مهر 1402

تاکید بر لزوم همکاری دهیاری ها و مردم محلی با پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند

ایلنا/ براساس اخبار منتشر شده، تاکید بر لزوم همکاری دهیاری ها و مردم محلی با پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند صورت گرفت.

27 شهریور 1402

موضوعاتی از علی حاتمی که باید بدانید

مستند آن معلم بی استاد روایت زنده یاد علی حاتمی کارگردان برجسته از زبان هنرمندان مطرح کشور سه شنبه 21 شهریور ساعت 22 هم زمان با روز ملی سینما از شبکه مستند پخش می گردد.

22 شهریور 1402

قانون اول نیوتن و یک اشتباه در ترجمه!، عکس

ترجمه نادرست اولین قانون حرکت نیوتن ، بینش جدیدی را در خصوص آنچه فیلسوف طبیعی پیشگام در هنگام پایه گذاری پایه های مکانیک کلاسیک در حال فکر کردن بود، به دست می دهد.

18 شهریور 1402

نگاه هر نویسنده به مقوله شهر امری شخصی است

مجید قیصری در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه هر نویسنده نگاه خاص خود را به اقلیم و زیست بومش دارد، شرح داد: پرداختن به تهران در رمان های ایرانی سابقه طولانی دارد و از قدیمی ترین آثار که به طور ویژه به مسائل و بحران های زندگی در این شهر پرداخته...

17 شهریور 1402

طرز تهیه پای سیب فرانسوی خوشمزه با دستور قنادی ها

پای سیب از خوشمزه ترین شیرینی ها به شمار میرود که به شکل ها و روش های متفاوتی در شیرینی فروشی ها می توان دید. ماده اصلی این شیرینی خوشمزه، سیب است که همراه شدن آن با عطر دارچین، طعمش را از دیگر شیرینی ها متفاوت کرده است. کراست یا خمیر آن دارای دو لایه رویی...

14 شهریور 1402

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان روسیه، بلاروس؛ مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو 2023

مسعود احمدوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره برگزاری سی و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب روسیه با حضور 300 ناشر داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاهی مسکو با حضور بلاروس به عنوان مهمان ویژه شروع شد؛ علاوه براین...

8 شهریور 1402

تذکر سازمان زیباسازی تهران به مهران مدیری و محمدحسین مهدویان درباره تبلیغ دو فیلم

سازمان زیباسازی شهرتهران ضمن غیرواقعی دانستن تبلیغات غیرمتعارف دو سریال شبکه خانگی در فضای شهری مرکز، به سازندگان این سریال ها تذکر داد.

7 شهریور 1402

این جا باغ فیروزه است ، گونه گیاه دارویی در همسایگی ما

این باغ گیاه شناسی دارویی مخاطب اصلی اش نه عطاران و نه محققان، که مردم عادی علاقه مند به گیاهان دارویی هستند و هر روز هفته می توانند همراه خانواده شان به تماشای گیاهان معطر و زیبای باغ فیروزه بروند.

2 شهریور 1402

ببینید ، خوش شانس هستیم که بشقاب پرنده می بینیم!

در همان ایامی که اطراف شهر کانزاس یک ویدئو منتسب به یوفو گرفته شد، یک خانواده هم در انگلیس ادعا کرد که یک یوفو را در حال پرواز در هوا دیده و از تماشای چنین صحنه ای حیرت زده شده اند.

28 مرداد 1402

پرش یک پیکاپ شش چرخ از روی تسلا مدل S!

حدود یک سال پیش، تیم Triple F Collection یک شکست بزرگ در پرش از روی خودروی دیگر داشت که منجر به هزینه 20 هزار دلاری تعمیر خودرو شد! پس از تصادف، این هیولای 6 چرخ به شرایط قبلی خود بازگشته است، به این معنی که زمان ماجراجویی های نو فرا رسیده است.

26 مرداد 1402

دختر کمی روشن تر از آبی منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، در شهر آبی ها هیچ کس دختر کمی روشن تر از آبی را دوست نداشت. یک روز دختر کمی روشن تر از آبی تصمیم گرفت از شهر آبی ها دل بکند و برود. برود و جای دیگری زندگی کند. این شد که راه افتاد… .

24 مرداد 1402

شرکت بیش از 2 هزار کودک و نوجوان خراسان شمالی در کلاس های اوقات فراغت کانون پرورش فکری

فرهاد آقا بیگی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: کارگاه های برگزار شده در مراکز با موضوعات متنوع باعث جذب بچه ها و نوجوانان به حضور در این کلاس ها در ایام تابستان شده است.

23 مرداد 1402

این فیلم ایرانی بدون بازیگر زن به سینما می آید

تهیه کننده فیلم سینمایی فسیل گفت: فیلمی در مراحل پس از فراوری داریم که اصلا چیزی به نام بازیگر زن در این فیلم وجود ندارد.

21 مرداد 1402

آرامگاه ایلخانی شکاف برداشت

محمدرضا نسب عبداللهی گفت: این آرامگاه در بدنه، ایوان و گنبدخانه مدت هاست دچار شکاف شده است، اما تا به امروز اقدامی برای جلوگیری از توسعه این شکاف ها انجام نشده و بیم آن می رود که آسیب ها، استواری بنا را به ویژه در گنبدخانه از بین ببرد.

20 مرداد 1402

ایران مبدأ راه های دنیا است، ایران طولانی ترین سابقه یکجانشینی را دارد

سرویس تاریخ و سیاست خبرنگاران : محمد بهشتی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در نشست نقد و آنالیز کتاب ایران؛ تمدن راه ها تالیف شروین وکیلی که در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار گردید، گفت: بعضی مضامین مانند راه، آب، قنات، تشنگی و عطش...

19 مرداد 1402

طرز تهیه برگه زردآلو بازاری در منزل ، تصویری و ساده

زردآلو یک میوه تابستانی است که می توانید آن را هم به صورت خام مصرف کنید و لذت ببرید و هم می توانید آن را به شکل های مختلف نگهداری کنید. یکی از روش های استفاده از زردآلو این است که با آن مربای زردآلو تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای زردآلو و طرز...

16 مرداد 1402

ترجمه یکی از آثار مشهور ادبیات آفریقا در بازار کتاب ایران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نگوگی وا تیونگو، نویسنده کنیایی متولد 1938 است که عمده آثارش را به زبان انگلیسی نوشته است.

10 مرداد 1402

جزئیات جدیدی از کارت ملی هوشمند

ایسنا نوشت: محسن زنگنه در شرح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: طبق مصوبه کمیسیون، دولت و سازمان صمت مکلفند با یاری وزارت ارتباطات، کارت ملی هوشمند را نهایی نمایند؛ دستگاه ها نیز باید خدمات خود را به این کارت متصل نمایند.

2 مرداد 1402
تعداد: (291)