پرونده مدارس تخریبی به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به پروژه های آموزشی تحویل شده در امسال به وزارت آموزش و پرورش گفت امسال در مجموع 14 هزار و 745 کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز 40 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

پرونده مدارس تخریبی به کجا رسید؟

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی مهر به ارائه گزارشی پیرامون شرایط فضاهای آموزشی کشور پرداخت و اظهار کرد: ارتقای سرانه فضای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم های گرمایشی مدارس، کاهش 10.5 درصدی آمار مدارس احتیاجمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی از 30 درصد به کمتر از 19.5 درصد از جمله اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر است.

وی اضافه کرد: همانطور که گفته شد حدود 19.5 درصد فضاهای آموزشی کشور به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی احتیاج دارند. پیش بینی می کنیم طی چند سال آینده با همراهی و مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات لازم، پرونده مدارس تخریبی به طور کامل بسته گردد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به شرایط بودجه ای حوزه مدرسه سازی گفت: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، اعتبارات حوزه مدرسه سازی برای سال آینده 25 درصد افزایش یافته است. سال 1400 تنها در پیوست یک قانون بودجه، 4600 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که برای سال 1401 به حدود 5600 میلیارد تومان رسیده است. سال 1400، 2350 میلیارد تومان اعتبار مشارکتی با خیران داشتیم که در لایحه بودجه 1401 به 2800 میلیارد تومان رسیده و البته امیدواریم این رقم افزایش یابد.

رخشانی مهر با اشاره به پروژه های آموزشی تحویل شده در امسال به وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در مجموع 14 هزار و 745 کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز 40 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی یکی از دغدغه ها و اولولیت های مهم سازمان نوسازی را جایگزینی مدارس سنگی دانست و گفت: وجود مدارس سنگی یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش است. این مدارس غالبا در منطقه ها عشایری و صعب العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این منطقه ها ساخته شده اند و اغلب جمعیت دانش آموزی شناور بین 5 تا 15 نفر دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: پراکندگی مدارس سنگی در نقاط مختلف کشور وجود دارد. عمدتا در استان های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تمرکز یافته و برنامه جمع آوری آنها شروع شده است که همراهی بیشتر دولت و خیرین را می طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مسئله حل گردد.

رخشانی مهر با بیان اینکه جریان مدرسه سازی و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و سرانجام محرومیت های آموزشی در استان های کمتر برخوردار است اظهار کرد: توسعه مجتمع های آموزشی و تربیتی طبق سند تحول بنیادین و با توجه به اقتضائات اقتصاد آموزش و پرورش و در راستای پاسخگویی به ساحت های مختلف تربیتی، از اولویت های نوسازی مدارس کشور است. بعلاوه افزایش سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منطبق با برنامه درسی ملی، با رعایت ضوابط و استانداردهای جهانی مورد تاکید است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پرونده مدارس تخریبی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده مدارس تخریبی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید