شرایط جوی ارتفاعات کشور در روز های آینده

به گزارش وبلاگ بهابادی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی نو به کشور و بارش برف وباران در ارتفاعات اطلاع داد و به کوهنوردان توصیه کرد که در صورت صعود به ارتفاعات تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

شرایط جوی ارتفاعات کشور در روز های آینده

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی در ارتفاعات کشور اظهارکرد: سامانه بارشی جدیدی امروز (9 آبان) به کشور وارد می گردد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بارش های خوبی در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، البرز و شمال قزوین بعلاوه بارش های پراکنده در ارتفاعات کرمانشاه و کردستان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طی روز سه شنبه (10 آبان) حجم بارش های افزایش می یابد و در ارتفاعات و شمال استان خوزستان، لرستان، گیلان، مازندران و گلستان بعلاوه در ارتفاعات استان های تهران، البرز و سمنان، نیمه شمالی استان خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش های خوبی پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی ارتفاعات طی روز چهارشنبه (11 آبان) گفت: بارش های شدیدی در غرب استان اصفهان و ارتفاعات استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بخیاری و خراسان رضوی پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه (12 آبان) بارش های شدیدی در ارتفاعات استان خراسان رضوی، شمال استان فارس، استان کهگلیویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شرق استان خوزستان، غرب استان اصفهان و شمال بوشهر دور از انتظار نیست بعلاوه در این شرایط جوی نباید از بارش های شمال استان سمنان غافل شویم چراکه بارش های این منطقه نیز شدید خواهند بود. در این روز بارش های پراکنده ای نیز در ارتفاعات تهران و البرز پیش بینی می گردد بنابراین کوهنوردان باید با تجهیزات کامل زمستانی به ارتفاعات صعود نمایند.

ضیاییان در انتها اظهار کرد: روز آدینه (13 آبان) در ارتفاعات استان کرمان، بوشهر، ارتفاعات خراسان رضوی بارش های مناسبی پیش بینی می گردد. طی فعالیت این سامانه کوهنوردانی که به ارتفاعات بالای 2500 متر صعود می نمایند کاملا انتظار بارش برف را داشته باشد و با تجهیزات کامل زمستانی اقدام به کوهنوردی نمایند.

منبع: فرارو

به "شرایط جوی ارتفاعات کشور در روز های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جوی ارتفاعات کشور در روز های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید