لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر سینمایی

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان، با تصریح بر اینکه به داشته های فرهنگی خود می بالیم، بر لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر هنری و سینمایی تاکید نمود و گفت: پای کار حمایت از فعالیت های فرهنگی هستم.

لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر سینمایی

اسدالله عباسی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار گردید، با قدردانی از کوشش های اجرا شده برای اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در گیلان اظهار کرد: فرهنگ مردم گیلان با هنر آمیخته شده و گیلانیان همیشه عشق و علاقه خود را به هنر نشان داده و نمونه شاخص آن استقبال پرشور از جشنواره فیلم فجر است.

وی با ابراز خرسندی از آشتی مردم گیلان با سینما گفت: اکران همزمان فیلم های جشنواره فیلم فجر در استان، کاری بسیار خوب در گیلان بود که نتیجه تمامی این کوشش ها آشتی مردم با سینماست و باید این فرایند ادامه دار باشد.

استاندار گیلان خلاء سینما در گیلان را مشهود دانست و اعلام کرد: باید با ساخت و نمایش فیلم هایی با بهره گیری از مولفه های بومی و استفاده از ظرفیت هایی مثل تالار مرکزی رشت، برای جبران این خلا و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اقدام شود.

عباسی با اشاره به دیکتاتوری رسانه ای استکبار جهانی و لزوم جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب توضیح داد: هر ساله جشنواره های مختلفی در عرصه سینما، فیلم و تئاتر در کشور برگزار می شود که باید امکان اکران بخش های مختلف جشنواره هایی مثل فیلم فجر در منطقه ها روستایی هم فراهم شود چون در این صورت هیچ قدرتی توان نفوذ فرهنگی به کشور را نداشته و امید در جامعه تزریق می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نشاط در جامعه اعلام کرد: در شرایط کنونی کشور احتیاج به نشاط افزایی دارد و برترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه، نمایش فیلم های سینمایی و احیاء سینماها در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تالار مرکزی رشت را یک ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی در استان دانست و گفت: باید از ظرفیت تالار مرکزی رشت به صورت روزانه استفاده شده و این تالار در اختیار هنرمندان در عرصه ها مختلف هنری قرار گیرد.

عباسی با اشاره به کمبود سینماهای فعال در گیلان اضافه نمود: یکی از ضعف های مشهود در گیلان کمبود سینماهای فعال است لذا بکوشید این نقیصه جبران شود و شخصا از کوشش ها برای غنای فرهنگی استان حمایت می کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان بعلاوه با تاکید بر تداوم برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه نمود: از یاری خیران برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در گیلان بهره بگیرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید