برندگان جوایز سینمای آسیا معرفی شدند

به گزارش وبلاگ بهابادی، با معرفی برندگان جوایز سینمای آسیا 2021 در حالی که فیلمی از سینمای ژاپن اسم برترین فیلم را از آن خود کرد، جایزه برترین فیلمبرداری به فیلم دشت خاموش از ایران اهدا شد.

برندگان جوایز سینمای آسیا معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ بهابادی به نقل از سایت جایزه، پانزدهمین جوایز سینمای آسیای شب پیش برندگان خود را شناخت و جایزه برترین فیلمبرداری را به مسعود امینی تیرانی برای فیلم دشت خاموش ساخته احمد بهرامی اهدا کرد.

سال جاری سه نامزد دیگر ایرانی در لیست این جوایز حضور داشتند که شامل احمد بهرامی در بخش برترین کارگردان نوظهور برای فیلم دشت خاموش و حسن حسندوست برای تدوین و روح الله زمانی برای برترین بازیگر از فیلم خورشید بودند.

در این مراسم فیلم ژاپنی به کارگردانی کیوشی کوروساوا با اسم همسر جاسوس که درامی درباره جنگ جهانی دوم است پیروز به کسب 3 جایزه شد و در حالی که به اسم برترین فیلم شناخته شد، جایزه برترین بازیگر زن را برای بازی یو آ-اوی و برترین طراحی صحنه را از آن خود کرد.

جایزه برترین کارگردانی به ژنگ ییمو برای فیلم تازه وی یک ثانیه اهدا و از فیلم به اسم نامه ای عاشفانه خطاب به سینما از ورای رویداد های انقلاب فرهنگی چین یاد شد.

جایزه برترین کارگردان نوظهور به هونگ اوی-جئونگ سازنده صدای سکوت از کره جنوبی رسید. یو آه-این بازیگر کره ای این فیلم که اجرایی بدون دیالوگ ارایه نموده هم برترین بازیگر مرد شناخته شد.

جایزه برترین فیلمنامه به چایتانیا تامهانه برای درام موزیکال مرید از هند رسید و جایزه برترین تدوین به لی یونگ یی برای فیلم صخره نوردان از چین اهدا شد.

سینمای هنگ کنگ هم 3 جایزه دریافت کرد که شامل 2 جایزه تکنیکی برای لیمبو تریلر جنایی سیاه و سفید در بخش برترین تدوین صدا و طراحی فراوری بود و راهی که به پایکوبی ادامه دادیم هم برترین موسیقی متن فیلم را دریافت کرد.

سال پیش این جوایز به صورت آنلاین اهدا شدند و انگل اسم برترین فیلم را دریافت نموده بود، اما سال جاری این جوایز به صورت فیزیکی در آستانه آغاز جشنواره بین المللی فیلم بوسان اهدا شدند؛ هرچند بسیاری از برندگان سخنرانی دریافت جایزه خود را به صورت ویدیویی و تله کنفرانس انجام دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برندگان جوایز سینمای آسیا معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جوایز سینمای آسیا معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید