قیمت خودرو را در تعامل با شورای رقابت منطقی می کنیم

به گزارش وبلاگ بهابادی، معاون وزیر صمت گفت: مسیری را برای منطقی کردن قیمت خودرو با شورای رقابت در پیش داریم که بزودی شاهد ارائه برنامه هایی در بحث افزایش فراوری و مدیریت هزینه و قمیت خودرو خواهیم بود.

قیمت خودرو را در تعامل با شورای رقابت منطقی می کنیم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهابادی ، محسن صالحی نیا درباره ایجاد قطب سوم خودرو سازی در کشور افزود: در سنوات گذشته بحث ایجاد قطب سوم خودروسازی مطرح شد ما 2 شرکت عظیم خودرو ساز داریم که براساس احتیاج مشتری، توسعه محصولات، تنوع سازی در فراوری، راستای را مشخص، و ادامه می دهند.

وی افزود: باید این امکان فراهم گردد تا افرادی دیگر در این بخش سرمایه گذاری نمایند و حرکت خود را در افزایش فراوری، توسعه محصول و داخلی سازی به وسیله تامین زنجیره فراوری انجام دهند.

صالحی نیا با بیان اینکه در بخش خصوصی 3 شرکت مستعد در زمینه طراحی محصول وجود دارد گفت: با حمایت های که صورت می گیرد این شرکت ها می توانند ظرفیت مشخص و قابل توجه ای در این زمینه فراوری نمایند اگر این اتفاق صورت گیرد شاهد رقابت پذیری این بازار خواهیم بود.

معاون وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو افزود: افزایش قیمت خودرو بدون طی مراحل قانونی صورت نمی گیرد، زیرا خودرو تابعی از قیمت های تمام شده از زنجیره های تامین است و با توجه به ارکانی که وجود دارد قیمت ها براساس قیمت های پایه و نرخ تورم مشخص می گردد.

صالحی نیا ادامه داد: ما قیمت خودرو را از دو راستا مدیریت تامین زنجیره فراوری، و اصلاح و منطقی کردن قیمت ها راهنمایی می کنیم و اگر این اتفاق صورت نگیرد هم فراوری نماینده و هم مصرف نماینده متضرر می شوند.

وی گفت: اگر فراوری مستمر صورت نگیرد نخستین ضربه به فراوری نماینده است، زیرا نیروی شاغل بیکار و زنجیره های فراوری متضرر می شوند.

معاون وزیر صمت افزود: راستای را برای منطقی کردن قیمت خودرو با شورای رقابت در پیش داریم که بزودی شاهد ارائه برنامه هایی در بحث افزایش فراوری و مدیریت هزینه و قمیت خودرو خواهیم بود.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "قیمت خودرو را در تعامل با شورای رقابت منطقی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو را در تعامل با شورای رقابت منطقی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید