غافلگیری بارش نیم متر برف در دامنه های سبلان ؛ امدادرسانی به عشایر

به گزارش وبلاگ بهابادی، بارش نیم متر برف در بیست و پنجمین روز از ماه دوم فصل بهار عشایر در ییلاقات دامنه های سبلان را غافلگیر کرد.

غافلگیری بارش نیم متر برف در دامنه های سبلان ؛ امدادرسانی به عشایر

بارش نیم متری برف در بیست و پنجمین روز از ماه دوم فصل بهار عشایر در ییلاقات دامنه های سبلان را غافلگیر کرد. عشایر مغان که به علت خشکسالی کوچ بهاره خود به دامنه های سبلان را پیش از موعد شروع نموده بودند با بارش این حجم از برف با مسائل زیادی روبرو شدند.

هم اکنون بسیاری از راه های دسترسی به این عشایر مسدود شده و عشایر در تامین علوفه های دام با بحران جدی روبرو هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشگین شهر صبح امروز با حضور در ییلاقات دامنه های سبلان در جریان مسائل عشایر نهاده شد.

ابراهیم کرامت گفت: امدادرسانی به عشایر و تامین علوفه های دامی در بعضی از مسیرها شروع شده و برای حل مسائل عشایر در منطقه ها سخت گذر و صعب العبور نیازمند امداد هوایی هستیم.

به گفته او، اعضای ستاد بحران این شهرستان از دیشب به صورت آماده باش درآمده و برای امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف و برطرف بحران پیش آمده کوشش می نمایند.

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه ، بارش شدید باران و برف از روز گذشته در منطقه ها مختلف استان اردبیل شروع شده و در حال حاضر در ارتفاعات و برف مسیرهای ارتباطی اردبیل - سرعین ، اردبیل- سراب ، اردبیل - سرچم (محدوده بودالالو) و جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 120 گرفتار در برف و کولاک در دومین ماه از بهار در جاده های استان اردبیل اطلاع داد.

حمید قویدل گفت: طبق گزارش دریافتی مردمی مبنی بر وقوع بارش شدید برف و کولاک و مسدود شدن مسیر منطقه ها عشایر نشین در شهرستان های سرعین و مشگین شهر 4 تیم اسکان و تغذیه و یک تیم ارزیاب از شهرستان های مشگین شهر و سرعین متشکل از 10 نفر نیروی انسانی و با بکارگیری 5 دستگاه خودروی امدادی به منطقه ها حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: عشایر منطقه ها نزدیک به روستای لاطران شهرستان سرعین و قوتورسویی مشگین شهر درگیر برف کولاک می باشد که در همه منطقه ها امدادگران در حال امدادرسانی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: قرمز و سفیدپوشان شهرستان سرعین ضمن توزیع 1000 قرص نان در بین حادثه دیدگان، 15 نفر از حادثه دیدگان را به جاده اصلی انتقال داده اند.

قویدل افزود: نجاتگران شهرستان مشگین شهر نیز ضمن توزیع 690 قرص نان، یک گالن نفت و 60 متر نایلون اهدایی فرمانداری شهرستان، 15 خانوار را امدادرسانی نموده اند. او یادآور شد: 4 تیم از مرکز استان متشکل از 8 نفر با 3 دستگاه خودروی امدادی، یک دستگاه کامیونت و یک دستگاه آرگو جهت پشتیبانی از حادثه مشگین شهر به محل حادثه اعزام شدند.

در جریان این بارش ها عملیات همچنان ادامه دارد و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل و معاون امداد و نجات استان به صورت میدانی در محل حادثه حضور یافته و پیگیر روند امدادرسانی هستند.

منبع: عصر ایران

به "غافلگیری بارش نیم متر برف در دامنه های سبلان ؛ امدادرسانی به عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غافلگیری بارش نیم متر برف در دامنه های سبلان ؛ امدادرسانی به عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید