خوشمزه گردی در برترین رستوران های اصفهان

به گزارش وبلاگ بهابادی، اصفهان را به چه می شناسیم؟ به گز، به صنایع دستی زیبا، به آثار تاریخی زیبا و جاودانه؟ بله البته همه این موارد اصفهان را خواستنی و مجذوب نماینده می نمایند. اما علاوه بر همه اینها، غذاهای خوشمزه و از همه بهتر بریانی اصفهان هم هست که سالیانه هزاران مسافر و توریست را به رستوران های این شهر می رساند. اصلا به خاطر همین تعداد بالای توریستان ایرانی و خارجی است که این شهر برترین غذاها و برترین رستوران های کشور را دارد. در این مقاله از مجله توریستی خبرنگاران با برترین رستوران های اصفهان با انواع مختلف غذا و سبک های مختلف دکور آشنا می شوید. پس با ما همراه باشید.

خوشمزه گردی در برترین رستوران های اصفهان

برترین رستوران های جلفای اصفهان کدامند؟

جلفا یکی از قدیمی ترین محله های یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است. جای جای این محله آثار تاریخی کوچک و بزرگ را پیدا می کنید که هر کدام از آنها ارزش دیدن را دارند. اما در میان این همه گشت و گذار به غذا و نوشیدنی و جایی برای استراحت هم احتیاج دارید. برترین رستوران های اصفهان که در محله جلفا قرار دارند رستوران آرک آ، هرمس، و خوان گستر هستند که هر کدام با منوهای عالی و فضای دیدنی آماده خدمات رسانی به مشتریان هستند.

برترین رستوران های مرداویچ اصفهان کدامند؟

اگر گذرتان به خیابان مرداویج اصفهان افتاده حتما سری به رستوران ایتالیایی بروس بزنید. اما اگر فقط در پی معاشرت با دوستان و نوشیدنی های هیجان انگیز و خوشمزه هستید، باید یکی از کافه های خیابان مرداویج را امتحان کنید. کافه های زیادی در این خیابان وجود دارند که شاید خاص ترین آنها کافه بلانش باشد. این کافه با فضای کاملا سفید و مدرن خود در واقع یک هواپیمای قدیمی بوده که حالا به کافه تبدیل شده. کافه های دیگر این خیابان کافه لمون، امیر چاکلت، و کافه مون هستند.

برترین رستوران های مرق اصفهان کدامند؟

مرق یکی از جاده های ییلاقی اصفهان است که برای لذت بردن از طبیعت زیبا و هوای آزاد می توانید به آنجا بروید. یکی از برترین رستوران های این محله باغ رستوران خان نشین است که علاوه بر فضای بسیار زیبا، غذاها و نوشیدنی های خوشمزه ای هم سرو می نماید. به علاوه چایخانه سنتی راه شب در این جاده هم مقصد مسافران زیادی از جای جای شهر و کشور است.

رستوران های ایرانی اصفهان

رستوران شهرزاد، رستورانی با حال و هوای نوستالژی

شهرزاد یکی از برترین رستوران های اصفهان است که از دهه 40 شمسی مشغول ارائه خدمات به مشتریان است.

این رستوران به دو علت از برترین رستوران های اصفهان شناخته می گردد، یکی کیفیت بالای غذاها و سرویس، و دیگری دکور قدیمی و زیبا. در این رستوران می توانید یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین دسرهای اصفهانی یعنی خورشت ماست را سفارش دهید. به علاوه بریانی مخصوص که ناهار اصلی اصفهانی ها در روزهای تعطیل هم هست، با برترین کیفیت در این رستوران سرو می گردد.

دکور رستوران شهرزاد ترکیب زیبایی است از آینه های رنگی و نقاشی های دیواری قدیمی و اصیل. شهرزاد 50 سال سن دارد و کسانی که 50 سال پیش هم به این رستوران رفتند، همین نقاشی ها و همین آینه ها را به خاطر دارند. برای همین هم قدم گذاشتن در سالن شهرزاد مانند قدم گذاشتن در تونل زمان است، تونلی که شما را به دوران خانه های رنگی و عطر زعفران می برد. نهایتا اینکه اگر برای سفر و سرگرمی به اصفهان می روید یکی از برترین سوغات هایی که می توانید به خود به خانه ببرید خاطره خوش ته چین، بریانی، و خورشت ماست شهرزاد است.

  • اینستاگرام رستوران شهرزاد: shahrzadisfahan
  • آدرس رستوران شهرزاد: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد
  • شماره تلفن رستوران شهرزاد: 031 12204490

آدرس رستوران شهرزاد روی نقشه

رستوران بریانی اعظم، تجربه غذایی 400 ساله در رستورانی 100 ساله

بله درست است، بریانی را 400 سال است در اصفهان طبخ می نمایند. این غذا یکی از معروف ترین غذاهای این شهر است و رستوران بریانی اعظم از برترین رستوران های اصفهان است که در آن می توانید بریانی بخورید. این رستوران در سال 1295 افتتاح شد و از همان موقع پاتوق هواداران بریانی بوده. ویژگی اصلی این رستوران این است که در آن می توانید بریانی و آبگوشت بریانی را با دوغ محلی سفارش دهید.

البته آبگوشت بریانی با آنچه به عنوان آبگوشت در فکر دارید فرق دارد، برای همین باید امتحان کنید ببینید دوست دارید یا نه. آبگوشت بریانی را به همراه گوشت بریانی و تکه های نان ریز شده در آن سرو می نمایند. باید بدانید که هر دوی این غذاها آنقدر چرب و پرکالری هستند که بعد از خوردن آنها می توانید تمام اصفهان را بدون احساس خستگی و گرسنگی پیاده روی کنید.

نکته دیگر در خصوص بریانی اعظم این است که این رستوران چهار شعبه دارد که همه آنها در خیابان های شلوغ و توریستی شهر قرار دارند. باید بدانید که تمام شعبه های بریانی اعظم در روزهای تعطیل به شدت شلوغ می شوند و ممکن است به شما غذا نرسد. برای همین یا می توانید به صورت بیرون بر غذای خود را تحویل بگیرید، یا اینکه چند ساعت زودتر بروید تا به شلوغی نخورید. به هر حال بی علت نیست که بریانی اعظم از برترین رستوران های اصفهان است.

  • تور اصفهان
  • هتل اصفهان
  • بلیط هواپیما اصفهان
  • اینستاگرام رستوران بریانی اعظم: beryaniazam
  • آدرس شعبه اول رستوران بریانی اعظم: اصفهان - دروازه دولت - ابتدای چهارباغ پایین
  • شماره تلفن شعبه اول رستوران بریانی اعظم: 031-32202070

آدرس شعبه اول رستوران بریانی اعظم روی نقشه

  • آدرس شعبه دوم رستوران بریانی اعظم: اصفهان - خیابان مسجد سید - جنب اداره پست
  • شماره تلفن شعبه دوم رستوران بریانی اعظم: 031-33383070

آدرس شعبه دوم رستوران بریانی اعظم روی نقشه

  • آدرس شعبه سوم رستوران بریانی اعظم: اصفهان - خیابان کمال ناماعیل - جنب پمپ بنزی
  • شماره تلفن شعبه سوم رستوران بریانی اعظم: 031-32125730

آدرس شعبه سوم رستوران بریانی اعظم روی نقشه

  • آدرس شعبه چهارم رستوران بریانی اعظم: اصفهان - خیابان چهارباغ بالا - چهارراه نظر - جنب پمپ بنزین
  • شماره تلفن شعبه چهارم رستوران بریانی اعظم: 031-36280939

آدرس شعبه چهارم رستوران بریانی اعظم روی نقشه

رستوران سنتی نقش جهان، لذت غذاخوردن در جوار زیباترین میدان اصفهان

در شهر اصفهان از هر کس بپرسید اولین جایی که باید ببینید کدام است، می گوید میدان نقش جهان. این میدان آنقدر زیبا و باصفا است که می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید، بنشینید، یا حتی دراز بکشید. رستوران سنتی نقش جهان دور همین میدان یکی از زیباترین و بزرگ ترین سالن های غذاخوری اصفهان است. اگر برای مناسبت خاصی می خواهید یک غذای عالی بخورید، یا میهمانان خارجی خود را به کامل ترین نمونه از فضا و غذای ایرانی مهمان کنید رستوران نقش جهان از برترین رستوران های اصفهان است که می توانید انتخاب کنید.

اگر در ماه های گرم سال به اصفهان رفته اید، می توانید روی تراس رستوران بنشینید. این طور می توانید تصور کنید که داخل میدان هستید، چون کاملا به میدان نقش جهان تسلط دارید و می توانید رفت وآمد و جنب وجوش مردم را در آن دیدن کنید. اما در ماه های سرد سال به داخل رستوران بروید.

اولین چیزی که به محض ورود به رستوران نقش جهان نظرتان را جلب می نماید دکور این رستوران است. سالن این رستوران پوشیده شده است از نقاشی های سنتی و آینه کاری های رنگی. می توانید روی یکی از تخت های رستوران بنشینید و غذای خود را سفارش دهید. رستوران نقش جهان میز و جایگاه ندارد، ولی در عوض تخت های این رستوران آنقدر بزرگ و جادار هستند که حتی با تعداد زیاد هم می توانید به راحتی دور هم بنشینید.

اما ممکن است فکر کنید در رستوران نقش جهان چه سفارش دهید؟ البته که غذاهای سنتی اصفهان یعنی بریانی و خورشت ماست گزینه های خوبی هستند. اما آنچه مشتریان ثابت نقش جهان دوست دارند انواع کباب ها در این رستوران است. برای همین حتما جوجه کباب و شیشلیک را در بین سفاشات خود بگنجانید.

  • اینستاگرام رستوران نقش جهان: restaurant-sonati-naghshejahan
  • آدرس رستوران نقش جهان: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف الله
  • شماره تلفن رستوران نقش جهان: 031-32200729 و 031-32203345

آدرس رستوران نقش جهان روی نقشه

رستوران جارچی باشی، تجربه غذاخوردن در حمام

بله تعجب نکنید! وقتی به رستوران جارچی باشی می روید در واقع دارید در حمام غذا می خورید. ساختمان این رستوران در واقع حمام عمومی بوده که در دوران صفویه و حدود سال 1019 شمسی ساخته شده.

حاج سید احمد افتخاری بین سال های 1382 تا 1390 مشغول بازسازی و بازسازی این ساختمان تاریخی و تبدیل آن به رستوران و تالار پذیرایی بود. امروزه بین 250 تا 300 نفر همزمان می توانند در این رستوران غذا خورده و از فضای داخلی شگفت انگیز آن لذت ببرند.

واقعا عجیب نیست که رستوران جارچی باشی یکی از برترین رستوران های اصفهان است. وقتی به این رستوران پا می گذارید با آنچنان چشم انداز ای روبرو می شوید که چندین دقیقه طول می کشد که تمام زوایای زیبای این رستوران را هضم کنید. بعد که توجه تان از دکور و کاشی کاری ها و ظرافت های رستوران دور نموده و به منو منعطف کردید می بینید که غذاهای سنتی ایرانی مانند شیرین پلو و مرصع پلو را می توانید سفارش دهید. البته کباب کوبیده جارچی باشی هم در میان مشتریان ثابت این رستوران هواداران زیادی دارد.

  • اینستاگرام رستوران جارچی باشی: jarchibashi
  • آدرس رستوران جارچی باشی: اصفهان.خیابان سپه - خیابان حکیم - کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها-مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی باشی
  • شماره تلفن رستوران جارچی باشی: 32207453

آدرس رستوران جارچی باشی روی نقشه

رستوران ترنج، یک خانه تاریخی که تبدیل به رستوران شده

رستوران ترنج یا مجموعه رستوران هوانس یکی از برترین رستوران های اصفهان است که در محله جلفا واقع شده. این رستوران در ابتدا یک خانه تاریخی بوده که در جوار کلیسای تاریخی هوانس واقع شده است. این خانه قدیمی دارای معماری خاصی است که در دو بخش ساخته شده. بخش غربی این خانه قدیمی تر است و بخش شرقی بعدها به آن اضافه شده.

اما مجموعه رستوران ترنج یا هوانس شامل رستوران، کافی شاپ که در شاه نشین قرار گرفته، و شربت خانه واقع در سردآب می گردد. در فصل های گرم سال می توانید در حیاط باصفای رستوران، کنار حوض آبی بنشینید و در ماه های سرد هم در داخل خانه. معماری خانه هوانس به وسیله معروف ترین معماران اصفهانی صورت گرفته و گوشه گوشه آن چیزی برای دیدن و لذت بردن وجود دارد.

  • اینستاگرام رستوران ترنج: toranj-house
  • آدرس رستوران ترنج: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)
  • شماره تلفن رستوران ترنج: 36293788-031

آدرس رستوران ترنج روی نقشه

رستوران خوان گستر، فضایی مدرن و غذایی فراموش نشدنی

به عنوان مسافر اصفهان احتمالا راهتان به کلیسای وانک و محله جلفا می رسد. یکی از برترین رستوران های اصفهان که در این محله واقع شده است رستوران خوان گستر در طبقه همکف هتل جلفاست. این رستوران با محیطی مدرن و غذاهایی خوشمزه از اواسط دهه شصت شمسی مشغول خدمت رسانی به مشتریان بوده.

وقتی به رستوران خوان گستر می روید اولین چیزی که نظرتان را جلب می نماید دکور آبی و لاجوردی آرامش بخش رستوران است. به علاوه در جای جای سالن نقاشی هایی خواهید دید از بزرگ ترین چهره های هنری کشورمان. تا غذایتان آماده گردد احتمالا دیدن این نقاشی ها سرتان را گرم خواهد نمود. بین غذاهای خوشمزه منوی رستوران، ته چین مرغ از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

  • اینستاگرام رستوران خوان گستر: khangostar-restaurant
  • آدرس رستوران خوان گستر: اصفهان , خیابان کلیسای وانک جنب کلیسای وانک
  • شماره تلفن رستوران خوان گستر: 031 36278989

آدرس رستوران خوان گستر روی نقشه

سایر رستوران های ایرانی اصفهان

  • رستوران شب نشین: باغ رستوران شب نشین تجربه غذای خوشمزه در محیطی سبز و باصفا مزین به موزیک زنده را در اختیار شما می گذارد.
  • رستوران باستانی: در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی با نان تافدون و سنگک گرم و تازه، می توانید تصاویری از بزرگ ترین اسطوره های تاریخ ایران زمین را هم ببینید.
  • رستوران جم نشین: فضای این رستوران کاملا سنتی است و یک حیاط بزرگ و باصفا دارد. در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی انواع غذای دریایی را هم می توانید سفارش دهید.
  • رستوران گردان هتل آسمان: این رستوران در بالاترین طبقه هتل آسمان واقع شده است و از آن بالا می توانید چشم انداز 360 درجه زاینده رود و کوه های اطراف را دیدن کنید.
  • رستوران سیبب: در این رستوران انواع عذاهای ایرانی، فرنگی، و فست فود سرو می گردد. به علاوه سلف سرویس دسر و اردور آن هم خیلی کامل و وسوسه برانگیز است. همه اینها به کنار، باغ سبز و زیبای این رستوران هم فضای خیلی باصفایی دارد.
  • رستوران شاندیز صفه: این رستوران شعبه دیگری از شاندیز مشهد است که در ارتفاعات صفه اصفهان تاسیس شده. در شاندیز صفه علاوه بر غذاهای خوشمزه، از آب و هوای کوهستانی و چشم انداز باورنکردنی طبیعت از پس دیوارهای شیشه ای لذت خواهید برد.
  • رستوران همدم السلطنه: همدم السلطنه دختر امیرکبیر بوده و خانه او 160 سل قدمت دارد. رستورانی که در این خانه افتتاح شده یکی از باصفاترین رستوران های اصفهان است. همین که کنار شمعدانی های دور حوض بنشینید و از صدای آب لذت ببرید یک جهان ارزش دارد.
  • رستوران سرای حاج میرزا: این رستوران و قهوه خانه قدیمی بیشتر به موزه شباهت دارد. اشیاء عتیقه این قهوه خانه شما را به سفری در دل تاریخ اصفهان دعوت می نماید. به علاوه دیزی های این ستوران هم شهره خاص و عام است.
  • رستوران قصر منشی: برترین چیز در خصوص این رستوران پنجره های رنگی بزرگ آن است. برای ناهار به این رستوران بروید، از بوفه دور تا دور اتاق غذایی برای خود بکشید و در کنار پنجره از آن لذت ببرید.
  • رستوران زاگرس: یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان با چشم انداز ای هیجان انگیز. این رستوران در کوه صفه بنا شده و ساختمانی سنگی و بسیار مدرن دارد. وقتی به این رستوران می روید از بوفه دسرهای خوشمزه آن غافل نشوید.
  • رستوران آراخوان: این رستوران در سه طبقه برای هر سلیقه ای غذایی آماده نموده. در طبقه همکف می توانید غذاهای فرنگی بخورید، طبقه دوم به نوشیدنی ها و انواع ساندویچ اختصاص دارد، و بالاترین طبقه هم مختص غذاهای اصیل ایرانی است.
  • رستوران نیکان: این رستوران در یکی از شلوغ ترین خیابان های اصفهان چند متر پایین تر از سطح زمین فضایی دنج و دلنشین را برای شما فراهم آورده.
  • رستوران باغ شهر: یک فضای دو هزار متری در دل شهر اصفهان. به راحتی می توانید در خلوت آلاچیق های رستوران بنشینید و از غذا و فضایی جانانه لذت ببرید.
  • رستوران حکیم باشی: این رستوران هم فضایی سنتی دارد. حکیم باشی یکی از برترین رستوران های اصفهان برای صرف دیزی و قلیان مخصوص است.
  • رستوران خانه تاریخی میناس: این رستوران در واقع یک اقامتگاه سنتی است که در ساختمانی 400 ساله بنا شده. اگر به اصفهان سفر کردید حتما در این اقامتگاه سکنی گزینید و از غذاهای خوشمزه رستوران آن هم لذت ببرید.

برترین کافه رستوران های اصفهان

کافه رستوران عمارت نمکدان، شکم گردی در خانه قجری

کافه رستوران عمارت نمکدان در یکی از خانه های قدیمی شهر از دوران قاجار بناشده. این رستوران شباهت زیادی به خانه مادربزرگ ها دارد و معماری و حوض باصفای آن شما را به دوران کودکی می برد. یکی از برترین نکات که عمارت نمکدان را از برترین رستوران های اصفهان نموده این است که حتی در زمستان هم می توانید در فضای باز کنار حوض بنشینید.

داخل رستوران اما پر است از اشیاء قدیمی که واقعا در خانه مادربزرگمان می بینیم. تا غذا آماده گردد، گنجه های قدیمی، چرخ خیاطی های دستی، و سایر خنزر پنزرهای اتاق های رستوران حسابی سرتان را گرم می نماید. غذاهای بخش رستوران نمکدان دقیقا طعم غذاهای خانگی را دارد، بنابراین سعی کنید حتما یکی از خورش های منو را در میان سفارش های خود بگنجانید. بخش کافه نمکدان هم انواع نوشیدنی های گرم و سرد خوشمزه را سرو می نماید.

  • اینستاگرام کافه رستوران نمکدان: mansion
  • آدرس کافه رستوران نمکدان: اصفهان، خیابان استانداری، اول کوچه پشت مطبخ
  • شماره تلفن کافه رستوران نمکدان: 031 32247313

آدرس کافه رستوران نمکدان روی نقشه

کافه رستوران فیروز شربت

درواقع نام اصلی این رستوران شربت خانه و خورش خانه فیروز است، البته خود محلی ها آن را به نام کافه میروز می شناسند. کافه فیروز را به سبک کافه های دهه 40 دکور نموده اند. یعنی میز و جایگاه های چوبی قدیمی، آهنگ های قدیمی، و نقاشی های پر رنگ و لعاب روی دیوارها.

اما دکور این رستوران آن را به یکی از برترین رستوران های اصفهان تبدیل ننموده. مهم ترین جاذبه کافه فیروز شربت ها و بستنی های مجذوب کننده آن است. وقتی به این کافه رستوران می روید ابتدا یکی از خورش های اصیل و خانگی آن را سفارش دهید. بعد از اینکه غذا را خوردید، نوبت به بخش هیجان انگیز کافه می رسد. مشتریان همیشگی کافه فیروز شربت سرکه انجبین و خیار فیروز را می پسندند. به علاوه بستنی حسرت الملوک این کافه هم با وجود نام عجیب خود هواداران زیادی دارد.

  • اینستاگرام کافه رستوران شربت فیروز: sharbatkhaneh-firouz
  • آدرس کافه رستوران شربت فیروز: اصفهان، میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت خانه فیروز
  • شماره تلفن کافه رستوران شربت فیروز: 031 36295462

آدرس کافه رستوران شربت فیروز روی نقشه

کافه رستوران مس و قالی، سفر در تاریخ اصفهان

اگر اهل تهران باشید احتمالا تیمچه های بازار تهران را دیده اید. یک فضای مربع شکل که دور تا دور آن حجره های سنتی هستند و وسط آن معمولا یک حوض آب واقع شده است. مجموعه کافه رستوران مس و قالی در یکی از همین تیمچه ها در شهر اصفهان بنا شده.

بنابراین اگر دوست دارید به اصفهان صد سال پیش قدم بگذارید حتما به این رستوران سری بزنید. دور تا دور حوض تیمچه را میز و جایگاه هایی چیده اند که به امکانات گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند. برای همین چه تابستان و چه زمستان می توانید از فضای زیبای حیاط بهره ببرید.

به علاوه منوی رستوران مس و قالی شامل انواع فست فود و غذاهای سنتی می گردد. به علاوه انواع نوشیدنی گرم و سرد و بستنی هم در این مجموعه سرو می گردد. بنابراین هر سلیقه ای که داشته باشید و هر ساعتی از روز به این مجموعه بیایید احتمالا چیزی برای خوردن پیدا می کنید. برای همین هم عجیب نیست که رستوران مس و قالی جزو برترین رستوران های اصفهان است.

  • اینستاگرام رستوران مس و قالی: messo-qali-cafe
  • آدرس رستوران مس و قالی: اصفهان، میدان نقش جهان، خیابان سپه، حدفاصل میدان و خیابان استانداری، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی
  • شماره تلفن رستوران مس و قالی: 03132222764

آدرس رستوران مس و قالی روی نقشه

کافه رستوران هوگر، نشستن در خانه ده دشتی اصفهان

خانه ده دشتی اصفهان در دوران قاجار ساخته شده و معماری آن یکی دیگر از نمونه های زیبا و باصفای خانه های قدیمی اصفهانی است که به کافه تبدیل شده. اتاق های این کافه با ارسی و شیشه های کوچک تزئین شده اند و دکور آن با میز و جایگاه های سنتی تزئین شده.

در منوی این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و فرهنگی را سفارش دهید. به علاوه می توانید نوشیدنی های گرم و سرد و انواع دسر خوشمزه را در کافه رستوران هوگر سفارش دهید. یکی از نکاتی که باعث شده این کافه رستوران از برترین رستوران های اصفهان گردد این است که اگر به مقدار کافی به اتاق های این رستوران وابسته شده باشید، می توانید به جای هتل در این خانه قدیمی سکنی گزینید.

  • اینستاگرام کافه رستوران هوگر: hougercafe
  • آدرس کافه رستوران هوگر: اصفهان،دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره 110
  • شماره تلفن کافه رستوران هوگر: 09134208004

آدرس کافه رستوران هوگر روی نقشه

کافه رستوران هرمس، محیطی مدرن با دکور سیاه و سفید

آنچه در خصوص کافه رستوران هرمس توجه ها را جلب می نماید معماری ایتالیایی و دکور سیاه و سفید آن است. به علاوه وقتی وارد ساکن رستوران می شوید می بینید به جای لوستر از سقف وسایل آشپزخانه آویزان شده است. به علاوه هرمس یکی از برترین رستوران های اصفهان است که در آن غذای ایتالیایی به صورت تخصصی سرو می گردد.

نان سیر و سیب زمینی تنوری از پیش غذاهای ایتالیایی محبوب است که در هرمس می توانید سفارش دهید. بعد از آن هم که پیتزا است و پاستا و لازانیا که ایتالیایی های مجموعه هستند. البته مشتریان ثابت هرمس از بیف استراگانوف آن هم تعریف ها می نمایند. اگر صبح بعد از ساعت 9 راهتان به هرمس افتاد می توانید از منوی صبحانه این کافه رستوران یکی از صبحانه های ایرانی، انگلیسی، یا فرانسوی را سفارش دهید.

  • اینستاگرام کافه رستوران هرمس: hermescafe
  • آدرس کافه رستوران هرمس: اصفهان - خیابان حکیم نظامی - خیابان جلفا - نرسیده به میدان جلفا
  • شماره تلفن کافه رستوران هرمس: 031 35555555

آدرس کافه رستوران هرمس روی نقشه

کافه رستوران آرک آ، دیدنی کلیسای وانک از سر میز غذایتان

رستوران آرک آ دقیقا روبروی کلیسای وانک واقع شده است، برای همین هم بعد از اینکه از کلیسا بیرون آمدید می توانید در آرک آ نفسی تازه کنید و قهوه ای بخورید. در واقع کافه رستوران آرک آ به خاطر انواع قهوه های دمی و نسپرسوهایش معروف است.

حیاط کافه رستوران آرک آ آنقدر باصفاست که دلتان نمی آید به داخل بروید و محیط داخلی رستوران را ببینید. یکی از این میزها را انتخاب کنید و به دیدنی چشم انداز باشکوه یکی از قدیمی ترین کلیساهای ایران بنشینید. علاوه بر نوشیدنی های سرد و گرم، در آرک آ می توانید انواع ساندویچ ها، غذاهای ایتالیایی، و ایرانی را تجربه کنید.

  • اینستاگرام کافه رستوران آرک آ: arccaferest
  • آدرس کافه رستوران آرک آ: اصفهان - محله جلفا - روبروی کلیسای وانک
  • شماره تلفن کافه رستوران آرک آ: 031 36290920

آدرس کافه رستوران آرک آ روی نقشه

برترین فست فودهای اصفهان

فود کورت سیتی سنتر، فست فود در یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان

مرکز خرید سیتی سنتر هشتمین مرکز خرید بزرگ جهان است. امکانات این مرکز سرگرمیی شامل سالن سینما، زمین بازی، مرکز خرید، و یکی از برترین رستوران های اصفهان می گردد. فود کورت سیتی سنتر دو طبقه بالای این مرکز را به خود سفارش داده در فصل بهار و تابستان می توانید روی بالکن نشسته و علاوه بر غذای خوشمزه از چشم انداز زیبا هم لذت ببرید.

در فود کورت سیتی سنتر نه تنها می توانید انواع ساندویچ و پیتزا را سفارش دهید، بلکه انواع غذاهای ایرانی هم در دسترس شما هستند. لازانیا و پیتزا از غذاهای محبوب این رستوران هستند. به علاوه در کافه فود کورت می توانید انواع نوشیدنی ها و خوشمزه های کافه ای را نوش جان کنید.

  • اینستاگرام فود کورت سیتی سنتر: Isfahan City Center Food Court
  • آدرس فود کورت سیتی سنتر: اصفهان، شهر اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز سرگرمیی گردشگری سیتی سنتر
  • شماره تلفن فود کورت سیتی سنتر: 031 36550504

آدرس فود کورت سیتی سنتر روی نقشه

فست فود آرابو، طعم بهشتی برگر و قارچ در جلفا

یکی دیگر از گزینه هایی که بعد از گردش در محله تاریخی جلفا پیش روی شماست فست فود آرابو از برترین رستوران های اصفهان است.

این فست فود بیش از 40 سال است مشغول فعالیت بوده و از همان موقع تا به حال سبک دکور آن تغییری ننموده. هر کسی به فست فود آرابو می رود اعتقاد دارد برترین برگر و رست بیف زندگیش را خورده. برای همین گول ظاهر ساده فست فود آرابو در میان خیل رستوران های شیک و پرطمطراق محله جلفا را نخورید. مطمئن باشید کیفیت و طعم غذاهای این رستوران قدیمی شما را شگفت زده می نماید.

  • اینستاگرام فست فود آرابو: sandwich
  • آدرس فست فود آرابو: خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، آرابو
  • شماره تلفن فست فود آرابو: 03136276325

آدرس فست فود آرابو روی نقشه

فست فود بن اپتی، انواع غذاها زیر یک سقف

فست فود بن اپتی که اخیرا به نام زیتون تغییر نام داده است یکی از برترین رستوران های اصفهان است که در آن می توان انواع غذاها را پیدا کرد. یکی از مجذوب کننده ترین نکات در خصوص این رستوران باغ باصفای آن است که می توانید در آنجا غذای خود را میل کنید و از فضای آزاد لذت ببرید.

نکته دیگر در خصوص فست فود بن اپتی تنوع زیاد غذاهای آن است. منوی بن اپتی شامل انواع غذای دریایی، غذاهای فرنگی، غذاهای ایرانی، و فست فود و ساندویچ می گردد. البته اصفهانی ها پاستا آلفردو و پیتزا ایتالیایی این رستوران را بیشتر از غذاهای دیگر می پسندند.

  • اینستاگرام فست فود بن اپتی: bonappetit-restaurants
  • آدرس فست فود بن اپتی: اصفهان سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه، مجموعه 22 بهمن، فست فود بن اپتی (حکیم نظامی)
  • شماره تلفن فست فود بن اپتی: 031 3628 6979

آدرس فست فود بن اپتی روی نقشه

برترین رستوران های ایتالیایی اصفهان

رستوران ایتالیایی زاوا در برترین رستوران های اصفهان

یکی از برترین رستوران های اصفهان که تخصصا غذاهای ایتالیایی سرو می نماید رستوران زاوا است.

این رستوران انواع مختلف غذاهای ایتالیایی را سرو می نماید، اما در میان این ها لازانیا و پاستای ایتالیایی این رستوران از هواداران بیشتری برخوردار است. به علاوه محیط ساده و مینیمال و دکور چوبی و آجری رستوران حال و هوای آرامش بخشی دارد که لذت خوردن غذا را دوچندان می نماید. بیشتر کسانی که به زاوا رفته اند معتقد اند زاوا یکی از برترین رستوران های اصفهان است که در آن می توانید در محیطی مدرن غذای ایتالیایی نوش جان کنید.

  • هتل عباسی اصفهان
  • هتل سوئیت اصفهان
  • بلیط قطار اصفهان
  • هتل پارسیان کوثر
  • هتل عالی قاپو اصفهان
  • هتل آسمان اصفهان
  • اینستاگرام رستوران ایتالیایی زاوا: zawalounge
  • آدرس رستوران ایتالیایی زاوا: اصفهان، خیابان شیخ صدوق جنوبی، خیابان پرواز، پلاک 47
  • شماره تلفن رستوران ایتالیایی زاوا: 03136701000

آدرس رستوران ایتالیایی زاوا روی نقشه

رستوران ایتالیایی نیوشا، اولین رستوران ایتالیایی در اصفهان

یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان که در آن می توانید طعم اصیل غذاهای ایتالیایی را بچشید رستوران نیوشا است. نکته جالب در خصوص این رستوران این است که علاوه بر منوی ایتالیایی، دکور و معماری ساختمان هم به سبک ایتالیایی ساخته شده. برای همین هم وقتی وارد نیوشا می شوید دکور رستوران، به همراه عطر سیر و روغن زیتون به شما حال و هوای ایتالیا را می دهد.

منو این رستوران شامل 58 نوع پیش غذا، اسپاگتی، پیتزا، و استیک است که با برترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به مشتریان ارائه می گردد. بیشتر غذاهای این رستوران با نام اصلی ایتالیایی خود در منو آمده اند، اما نگران نباشید که نام های عجیب غریب ممکن است سردرگمتان کند. منوی نیوشا در کنار نام هر غذا توضیحات مختصری دارد که شما را با مواد اولیه آن غذا آشنا می نماید. به علاوه، کارکنان این رستوران آن قدر حرفه ای هستند که اگر در خصوص غذاها سوالی داشتید می توانید از آنها بپرسید.

  • اینستاگرام رستوران ایتالیایی نیوشا: newsha-italian-restaurant
  • آدرس رستوران ایتالیایی نیوشا: اصفهان، خیابان توحید میانی، حدفاصل چهارراه توحید و خیابان مهرداد
  • شماره تلفن رستوران ایتالیایی نیوشا: 03136263763

آدرس رستوران ایتالیایی نیوشا روی نقشه

رستوران ایتالیایی میلان، غذای ایتالیایی با طعم پپرونی

اولین چیزی که در خصوص رستوران ایتالیایی میلان توجه شما را جلب می نماید دکور مدرن و زیبای آن است. المان هایی در این دکور به کار رفته اند را در کمتر رستورانی در اصفهان خواهید دید.

بعد از آن منوی میلان است که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده که برای میهمانان خارجی شما کار را راحت تر می نماید. کسانی که در میلان غذا خورده اند بیشترا پیتزا پپرونی میلان را پیشنهاد می نمایند و اعتقاد دارند این برترین پیتزا در تمام اصفهان است.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده میلان را به عنوان یکی از برترین رستوران های اصفهان بشناسیم حجم بالای غذایی است که سرو می گردد. سالاد مخصوص میلان آنقدر زیاد است که به تنهایی یک شام خوشمزه محسوب می گردد. ولی اگر هنوز کمی جا دارید، یا به همراه گروه بزرگی از دوستان خود به میلان رفته اید، حتما از سیب زمینی پنیری مخصوص میلان غافل نشوید. طعم خوشمزه سیب زمینی و پنیر به همراه حجم زیبای این غذا حسابی حالتان را جا می آورد.

  • اینستاگرام رستوران ایتالیایی میلان: milan-restaurant
  • آدرس رستوران ایتالیایی میلان: ضلع جنوبی پل فردوسی ابتدای بلوار آیینه خانه
  • شماره تلفن رستوران ایتالیایی میلان: 031-36640810

آدرس رستوران ایتالیایی میلان روی نقشه

حرف آخر درباره برترین رستوران های اصفهان

حقیقتا که اصفهان نصف تاریخ جهان را در خود جمع نموده، هر کوچه و خیابانی که سر می زنیم، خانه ای است با قدمت بیش از صد سال که تاریخی و داستانی در دل خود دارد. خیلی از این خانه ها این روزها به صورت کافه و رستوران در دسترس عموم واقع شده است. برای همین هم غذاخوردن در این رستوران ها هم فال است و هم دیدن.

گویی که از موزه ای بازدید می کنید که اشیاء قدیمی آن داستان خود را بازگو می نمایند، بعد از بازدید هم به غذا یا نوشیدنی خوشمزه ای میهمان می شوید و سیر و شاد از آنجا بیرون می آیید. برای همین هم اگر اهل اصفهان هستید یا اصفهان را برای مقصد سفر خود انتخاب نموده اید می توانید این فهرست برترین رستوران های اصفهان را مد نظر داشته باشید و برای وعده های غذایی خود انتخابی هوشمندانه تر انجام دهید.

منبع: علی بابا

به "خوشمزه گردی در برترین رستوران های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه گردی در برترین رستوران های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید