روایت وزیر راه و شهرسازی از خسارات سیل فروردین 98

به گزارش وبلاگ بهابادی، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارت 22 استان کشور در سیل فروردین سال 98، گفت طبق برآوردهای اجرا شده به نرخ سال 98، حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان خسارت به این مناطق وارد شد.

روایت وزیر راه و شهرسازی از خسارات سیل فروردین 98

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ محمد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اظهار داشت: شرکت های پیمانکاری همکار وزارت راه و پیمانکاران حاضر در پروژه های متفاوت جزو اولین افرادی بودند که در حادثه سیل وارد مناطق آسیب دیده شدند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت های مربوط به بازسازی ها گفت: با توجه به اساسی بودن بعضی از بازسازی ها در این مناطق، این افراد همچنان در این مناطق حضور دارند و در حال اجرا فعالیت های مربوطه هستند.

اسلامی به افتتاح بخش گسترده ای از این بازسازی ها اشاره نمود و اضافه نمود: طرح هایی که اکنون در دستور کار قرار دارند باید تا پایان دولت تکمیل گردد، همچنین باید تدابیر ویژه ای برای بازسازی آنها اتخاذ گردد تا در آینده آسیب پذیر نباشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارت 22 استان کشور در سیل فروردین ماه سال 98 گفت: حدود دو هزار و 485 کیلومتر از راه های اصلی، دو هزار و 637 کیلومتر از راه های فرعی، 10 هزار و 277 کیلومتر از راه های روستایی و حدود 10 هزار ابنیه فنی و پل در سیل سال گذشته آسیب دیدند که طبق برآوردهای اجرا شده به نرخ سال 98 حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان خسارت به این مناطق وارد شد که جزییات آن به ستاد بحران ارائه شده است.

وی اضافه نمود: در طی این مدت و برای بازسازی این مناطق حدود یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و پیگیر هستیم تا گام های باقی مانده برای تکمیل طرح ها را با تامین اعتبارهای لازم انجام دهیم.

اسلامی خطاب به رییس جمهوری با بیان اینکه مناطق آسیب دیده با کیفیت، دقت و سرعت بازسازی شده اند، گفت: برای نخستین بار است که بازسازی مسکن و شهرسازی، راه ها و زیرساخت های حمل و نقل به این صورت اجرا شده و مردم بسیار زود توانستند به زندگی طبیعی خود بازگردند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: تا به امروز یک هزار و 795 کیلومتر از راه های اصلی بازسازی شده اند و روکش آسفالت راه هایی که آسیب کلی دیده بودند، انجام و نوسازی راه ها اجرا شده است.

وی گفت: اکنون هفت هزار و 324 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی که بازسازی شده اند، در مدار فعالیت قرار گرفته اند و مردم در حال استفاده از آن هستند.

اسلامی با بیان اینکه حدود بهسازی 6 هزار و 592 دستگاه، ابنیه فنی اجرا شده است، گفت: باقی مانده طرح ها، جزو طرح هایی هستند که به عنوان طرح جایگزین اجرا شده اند و اکنون در دست اقدام هستند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرصت سیل جزو نادرترین فرصت هایی تاریخی بوده است، گفت: با تدابیر اجرا شده همه افرادی که در بستر و حریم رودخانه بودند جا به جا شدند، برای آنها زمین خریداری شد و بنیاد مسکن جهت احداث منازل برای آنها در محل جدید اقدام نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روایت وزیر راه و شهرسازی از خسارات سیل فروردین 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت وزیر راه و شهرسازی از خسارات سیل فروردین 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید