درمان بیماری های چشمی با ابداع فناوری نو تصویربرداری

به گزارش وبلاگ بهابادی، محققان یک فناوری تصویربرداری نو برای میزان گیری فعالیت عملکرد ناشی از نور را در شبکیه ابداع نموده اند که می تواند به تسریع درمان ها در این زمینه یاری کند.

درمان بیماری های چشمی با ابداع فناوری نو تصویربرداری

محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده یک فناوری تصویربرداری نو برای مقدار گیری فعالیت عملکردی نور القا شده در شبکیه ایجاد نموده اند که می تواند به سرعت بخشیدن به توسعه درمان های نو برای بیماری های چشمی یاری کند.

بیماری های شبکیه مانند دژنراسیون ماکولا و رتینوپاتی دیابتی، عملکرد شبکیه را به گونه ای تحت تأثیر قرار می دهند که بینایی را کاهش می دهد و در صورت عدم درمان می تواند به کوری تبدیل گردد.

برای انجام یک نقشه برداری نوری از شبکیه، محققان یک دوربین OCT نو ایجاد نموده اند که به یک اپراتور اجازه می دهد تا مکان های بیشتری را نسبت به سایر روش های تصویربرداری نوری روی شبکیه تصویرپردازی کند.

راوی گونال، عضودانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشته، گفت: اپتیک از تجهیزات گران قیمتی استفاده می نماید که احتیاج به مداخله بسیاری از متخصصان برای فراوری مقادیر انبوه داده دارد، در حالی که نوآوری ما در حال کار بر روی روش مقرون به صرفه تری برای انجام این کار است..

اسکن توموگرافی انسجام نوری (OCT) تغییرات ظریفی را در شکل نورون هایی که سیگنال ها را در شبکیه ایجاد یا منتقل می نمایند، نشان می دهد.

در طول آزمایش، محققان توانستند داده ها را در عرض 10 دقیقه به دست آورند، آن ها را پردازش نموده و در عرض 2 تا 3 دقیقه به نتایج دست پیدا نمایند.

گونال گفت: زمانی که ما از یک سیستم اپتیک تطبیقی برای انجام مقدار گیری های اپتیک شبکیه استفاده می کنیم، آزمایش می تواند نیم روز طول بکشد و منجر به فراوری یک ترابایت داده گردد که حداقل به یک یا دو روز زمان احتیاج دارد تا پردازش گردد.

گونال اضافه نمود: اگرچه توموگرافی انسجام نوری می تواند اطلاعات دقیق تری در خصوص جداشدگی شبکیه در اختیار پزشکان قرار دهد، اما تأثیر واقعی آن احتمالاً آزمایش های بالینی درمان های نو بیماری های شبکیه را تسریع می نماید.

این محقق در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی شرح داد: اگر بتوانیم تشخیص دهیم که آیا عملکرد شبکیه در حال بهبود یا بدتر شدن سریع تر از آزمایش های معمولی مانند نمودار های چشمی است، این امر توسعه درمان ها را تا حد زیادی سرعت می بخشد.

در حال حاضر، محققان قصد دارند کارآزمایی هایی را برای نشان دادن اثربخشی این روش برای اختلال عملکرد مرتبط با بیماری های شبکیه انجام دهند.

منبع: ارم نیوز

وبلاگ بهابادی فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درمان بیماری های چشمی با ابداع فناوری نو تصویربرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری های چشمی با ابداع فناوری نو تصویربرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید