با این دم پخت آب بدنتان را تامین کنید!

به گزارش وبلاگ بهابادی، بوشهری ها سبزی پلو ماهی مخصوصی دارند که در پلوی آن به جای سبزی پلویی از گشنیز استفاده نموده و با تمبرهندی آن را مزه دار می نمایند.

با این دم پخت آب بدنتان را تامین کنید!

بوشهری ها به این سبزی پلوماهی دم پخت ماهی می گویند که البته هیچ شباهتی به دم پختک زردرنگ تهرانی ها ندارد.

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر

2 پیمانه برنج

400 گرم ماهی

2 عدد پیاز میانه

3 حبه سیر

یک ق چ پودر تخم گشنیز

3 ق س گشنیز تازه خرد شده

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

2 ق س آب تمبرهندی

1. پیازها را ریز خرد نموده و قابلمه ای در روغن تفت دهید تا خوب طلایی گردد، سیر را هم رنده نموده و به پیاز بیفزایید و هر دو را تفت دهید.

2. گشنیز خرد شده و پودر تخم گشنیز را به مواد درون قابلمه (سیر و پیاز) اضافه نموده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. آب تمرهندی را هم اضافه کنید تا با مواد دیگر بجوشد و آنها را طعم دار کند.

3. ماهی را به تکه های درشت خرد نموده و به مواد اضافه کنید، میزان کمی آب در قابلمه بریزید و در تابه را بگذارید تا ماهی ها پخته شوند. بعد از اطمینان از پخت ماهی که البته زمان خیلی کمی لازم دارد آنها را از بین مواد دیگر جدا کنید و در ظرفی کنار بگذارید.

نکته: اگر ماهی تان تیغ دارد بهتر است تیغ ها را خوب جدا کنید تا حین خوردن مسئله ای نداشته باشید.

4. برنج شسته را درون قابلمه حاوی سبزیجات بریزید و میزان آب را بیشتر کنید؛ در حدی که برای پخت برنج کافی باشد. از اینجا روش درست کردن برنج به شکل کته است. پس مواظب باشید آب را زیاد نریزید تا برنجتان شفته نگردد.

5. بعد از اینکه آب برنج جمع شد و برنج بی آب شد ماهی ها را اضافه نموده و مخلوط کنید سپس دم کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید. حالا مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد. پس از این مدت غذا برای سرو آماده است. می توانید با گذاشتن گشنیز تازه کنار غذا عطر و طعم غذا را بیشتر و بهتر کنید.

فوت وفن

کمی تمبرهندی را با آب خیس کنید و با مالش انگشتان دست آن را خوب در آب حل کنید. بعد از صاف کردن مایه، دو قاشق از آب تمبرهندی را بردارید و در غذا بهره ببرید.

معمولا برای این غذا از ماهی های مختلفی استفاده می نمایند مثل: شوریده، سنگ سر و حلوای سیاه.

منبع: همشهری آنلاین

به "با این دم پخت آب بدنتان را تامین کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این دم پخت آب بدنتان را تامین کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید