این هشدارها را در ایام آلودگی هوا جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران : توصیه های طلایی طب سنتی را در زمان آلودگی هوا بخوانید.

این هشدارها را در ایام آلودگی هوا جدی بگیرید

آلودگی هوا از نگاه طب سنتی با رعایت تغذیه مناسب و ورزش می تواند به فرد آسیب نرساند.

به گزارش وبلاگ بهابادی ، علیرضا یارقلی به بیان توصیه هایی برای مقابله با آلودگی هوا پرداخت و گفت: برای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا انجام اقداماتی همانند استفاده از شیرداغ همراه با کمی عسل، مصرف غذا های سبک نظیر سوپ جو و سوپ شیر عدم استفاده از غذا های سنگین نظیر حلیم، کله پاچه و حتی آش رشته (البته مصرف آش سبزیحات خوب است) توصیه می گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است در روز های آلوده غذا هایی نظیر فرنی که هضم آسانی دارند، مورد استفاده قرار گیرند، ادامه داد: داشتن خواب کافی و سرشب در این شرایط توصیه می گردد و بهتر است همه افراد نهایتا تا ساعت 11 شب بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند.

از شلغم در دوران آلودگی هوا غافل نشوید

متخصص طب سنتی با بیان اینکه ورزش کردن مداوم در محیط عادی توصیه نمی گردد، اضافه کرد: بهتر است افراد در محیط خانه به انجام حرکات ورزشی کوتاه مدت بپردازند و توصیه می گردد که روزی 20 بار و هر 15 دقیقه یکبار به مدت 15 ثانیه ورزش نمایند و بعلاوه استفاده از بخور هایی همانند بخور پوست پرتقال، عناب، آویشن و شلغم در روز های آلوده توصیه می گردد.

یارقلی ضمن بیان اینکه بعلاوه در این روز ها استفاده از شلغم توصیه می گردد، اظهار کرد: خوردن عدسی کم عدس برای وعده صبحانه، مصرف سالاد ها برای وعده ناهار و استفاده از یک شام سبک در ساعات 7 تا 8 شب برای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا توصیه می شوند.

منبع: رکنا

به "این هشدارها را در ایام آلودگی هوا جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هشدارها را در ایام آلودگی هوا جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید