این غذاها را به سگ تان ندهید!

به گزارش وبلاگ بهابادی، چه کسی است که می تواند در برابر آن چشم های بزرگ قهوه ای و بامزه یک سگ کوچولو مقاومت کند؟

این غذاها را به سگ تان ندهید!

آیا یک پاداش کوچک که از روی میز برمیداریم می تواند جان آنها را به خطر اندازد؟ خوب، بستگی به این دارد که این جایزه خوشمزه چه باشد و چه چیزی درون آن وجود داشته باشد؟ برای مثال اگر حاوی شیرین نماینده زایلیتول (یا گزیلیتول) باشد، می تواند مسائل جدی برای سگ شما ایجاد کند. در حقیقت خیلی از غذاهای انسانی وجود دارند که سگ شما هرگز نباید آنها را بخورد و این فقط به علت افزایش وزن آنها نیست. برخی غذاها برای سگ ها بسیار خطرناکند و ممکن است شما را شگفت زده کند.

  1. زایلیتول

شیرینی، آدامس، خمیردندان، محصولات کیک پزی، و برخی غذاهای رژیمی با ماده زایلیتول شیرین شده اند. این محصولات می توانند قند خون سگ شما را پایین بیاورند و بعلاوه باعث نارسایی کبد شوند. نشانه های اولیه شامل استفراغ، بی حالی و مسائل عدم هماهنگی است. در نهایت ممکن است سگ شما دچار تشنج گردد. نارسایی کبد تنها می تواند در عرض چند روز اتفاق بیفتد.

  1. سیر و پیاز

سیر و پیاز پودر شده، پخته شده یا خشک شده را از سگ خود دور نگه دارید. این مواد می توانند سلول های قرمز سگ شما را بکشند و باعث کم خونی گردد. حتی در برخی غذاهای بچه ها پودر پیاز یافت می گردد. اندازه بسیار کم احتمالا مسئله ای ایجاد نمی نماید اما خوردن زیاد آن در یک وعده می تواند او را مسموم کند. در چنین شرایطی در پی نشانه هایی مانند ضعف، استفراغ و مسائل تنفسی باشید.

  1. قهوه، چای و دیگر کافئین ها

کافئین برای سگ ها می تواند کشنده باشد. پس مراقب قهوه و چای خود باشید حتی اگر قهوه شما به صورت دانه یا تفاله آن باشد. سگ خود را از کاکائو، شکلات، انواع نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا دور نگه دارید. کافئین حتی در برخی داروهای سرماخوردگی و مسکن ها وجود دارد. اگر سگ شما کافئین مصرف کرد حتما او را به یک دامپزشک ببرید.

  1. انگور و کشمش

انگور و کشمش باعث نارسایی کلیوی در سگ شما می گردد. و تنها اندازه کمی می تواند سگ شما را مریض کند. استفراغ به مقدار زیاد یک نشانه اولیه است. بعلاوه در طول روز سگ شما کسل و افسرده می گردد.

  1. شیر و دیگر محصولات لبنی

در یک روز گرم، ممکن است وسوسه شوید که بستی خود را با سگتان به اشتراک بگذارید. به جای اینکار به او اندازهی آب خنک بدهید. شیر و دیگر محصولات لبنی می توانند موجب اسهال و دیگر مسائل گوارشی سگ شما گردد. آنها بعلاوه ممکن است به این محصولات آلرژی داشته باشند که باعث خارش او می گردد.

  1. شکلات

بیشتر افراد می دانند که شکلات برای سگ ها بد است. مشکل اصلی شکلات ماده ای به نام تئوبرومین موجود در آن است. این ماده در تمام انواع شکلات ها، حتی شکلات سفید وجود دارد. خطرناکترین نوع آنها شکلات دارک و شکلات شیرین نشده مخصوص کیک پزی است. شکلات باعث مسائل بالا آوردن و اسهال در سگ شما می گردد. بعلاوه می تواند باعث مسائل قلبی، لرزش تشنح و حتی مرگ گردد.

  1. چربی گوشت و استخوان ها

چربی بریده شده از گوشت چه پخته و چه نپخته می تواند باعث پانکراتیت(التهاب لوزالمعده) در سگ گردد. و با وجود اینکه به نظر می رسد دادن استخوان به سگ یک امر عادی است اما ممکن است در گلوی او گیر کند. استخوان ها بعلاوه می توانند در دستگاه گوارش سگ شما شکسته و مسدود شوند یا سیستم گوارشی او را پاره نمایند.

  1. خرمالو، هلو و آلو

مشکل این میوه ها دانه آنها است. هسته خرمالو می تواند باعث مسائل در روده کوچک سگ شما شوند. بعلاوه می توانند روده او را مسدود نمایند. این اتفاق بعلاوه برای خوردن هسته هلو و آلو نیز صدق می نماید. هسته هلو و آلو دارای سیانید هستند که برای سگ ها سمی هستند. مردم می دانند که نباید آنها را بخورند اما سگ ها خیر.

  1. تخم مرغ خام

برخی مردم به سگ خود تخم مرغ خام می دهند اما انجمن های دامپزشکی عمدتا معتقدند که این کار ایده خوبی نیست. ممکن است در تخم مرغ خام باکتری های سمی مانند سالمونلا و ای . کولی وجود داشته باشد.

  1. گوشت و ماهی خام

مانند تخم مرغ خام، گوشت و ماهی خام نیز می توانند باکتری هایی داشته باشند که باعث مسموم شدن غذا گردد. برخی ماهی ها مانند سالمون، قزل آلا و ماهیان خاویاری می توانند انگلی داشته باشند که باعث بیماری و مسمومیت گردد. این قابل درمان است اما باید فورا به یاری سگ خود بروید. اولین علائم شامل استفراغ، تب و بزرگ شدن غدد لنفاوی است. ماهی را برای کشتن کامل انگل ها کاملا بپزید.

  1. نمک

ایده خوبی برای به اشتراک گذاشتن غذاهای نمکی مانند چیپس و چوب شور با سگ خود نیست.

خوردن بیش از حد نمک می تواند سگ شما را به شدت تشنه کند و باعث مسمومیست یون سدیم گردد.

علائم خوردن بیش از حد نمک عبارتند از استفراغ، اسهال، افسردگی، لرزش، درجه حرارت بالا و تشنج. ممکن است حتی باعث مرگ گردد.

  1. غذاها و نوشیدنی های شیرین

قند زیاد بلایی را سر سگ شما می آورد که همان مشکل سر مردم می آید این غذاها می توانند سگ شما را چاق نمایند و مسائلی را برای دندان های آنها بوجود آورد. حتی ممکن است منجر به دیابت در آنها گردد.

  1. خمیر تخمیر شده

خمیر قبل از اینکه پخته گردد باید اندازهی پف کند. اگر قبل از این عمل خمیر در شکم سگ شما پف کند می تواند باعث درد شدید شکم او گردد. بعلاوه هنگام پف کردن اندازهی الکل فراوری می نماید که باعث مسمومیت الکلی در سگ شما می گردد.

  1. داروی شما

سگ ها نباید داروی انسان ها را بخورند. این عمل می تواند آنها را بسیار بیمار کند. بنابراین تمام داروها را از سگ خود دور نگه دارید و به سگ خود هیچ داروی بدون نسخه ای ندهید مگر اینکه دامپزشک شما پیشنهاد داده باشد. داروهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن در تسکین درد معروف هستند که می توانند برای سگ شما بسیار کشنده باشند.

منبع: فوت و فن / pets.webmd.com

به "این غذاها را به سگ تان ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها را به سگ تان ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید