اصطلاح توریستی خلاق بر اساس نیازها و خواسته های به روز توریست مطرح شده است

به گزارش وبلاگ بهابادی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، اصطلاح توریستی خلاق بر اساس نیازها و خواسته های به روز توریست مطرح شده است.

اصطلاح توریستی خلاق بر اساس نیازها و خواسته های به روز توریست مطرح شده است

فرید جواهرزاده، نویسنده کتاب توریستی خلاق اظهار کرد: از دهه 1950 میلادی مفهوم گردشکری توسعه یافت و توریستی تفریحی رونق گرفت. از دهه 1980 میلادی اشکال مختلف توریستی شکل گرفت و از سال 2000 میلادی مفهوم توریستی خلاق که نوع تازهی از توریستی است مطرح شد. توریستی خلاق نسل سوم توریستی است.

وی اضافه کرد: در کتاب توریستی خلاق مفهوم توریستی خلاق از جهت نزدیکی آن به فرهنگ خلاقیت تعریف و در چهارچوب رفتارهای تازه توریست تبیین شده است. نکته ای که در کتاب به آن اشاره شده، این است که خلاقیت نتیجه اتفاقی بوده که در درون انسان رخ می دهد و بعد نمودی بیرونی میگیرد.

توریستی بخش جدانشدنی زندگی انسان امروز است

نویسنده کتاب توریستی خلاق بیان نمود: توریستی امروزه بخشی جدانشدنی از زندگی انسان است و کمتر کسی با آن روبرو نشده است. تنها با درک نقش خلاقیت در توریستی میتوان به ایجاد تجارب خلاق یاری و نوعی از توریستی به نام توریستی خلاق را ایجاد کرد.

وی توضیح داد: توریستان امروزی تمایل دارند در اعمال روزمره خود از خلاقیت بهره ببرند که بخشی از این خلاقیت به فعالیت های روزانه توریست و بخشی نیز به روبروه او با جامعه مربوط است.

جواهرزاده در مورد محتوای کتاب توریستی خلاق بیان نمود: این اصطلاح در هزاره سوم بوجود آمده و براساس نیازها و خواسته های بروز توریست مطرح شده است. این نوع از توریستی طیف وسیعی از خلاقیت ها را شامل می گردد که ما سعی کردیم بخشی از آن را در زمره توریستی خلاق در این کتاب تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در کتاب توریستی خلاق به عواملی که منجر به شناسایی فرد و فرآیندهای خلاقیت محور در حوزه توریستی می گردد، پرداخته شده است. هچنین به تجاربی که در توریستی خلاق با آن روبرو شدیم و برای برطرف نیازهای اساسی اجتماعی و فکری توریستان ضروری بوده در این کتاب پرداخته شده است.

جواهرزاده عنوان نمود: بعلاوه در این کتاب عواملی مانند مشارکت جامعه محلی، تاثیر فرهنگ مقاصد سفر و تعاملات میان میزبان و مهمان در این نوع توریستی توضیح داده شده است.

توریست- شهروند نگاهی نو به توریستان است

وی در مورد نگاه به توریست در توریستی خلاق گفت: در این نوع توریستی به توریست به عنوان یک شهروند نگاه شده و از عبارت توریست- شهروند استفاده می گردد. در کتاب توریستی خلاق این عبارت نیز تبیین شده است.

هدف توریستی خلاق درک عمیق از مقصد است

جواهرزاده ادامه داد: در واقع در نسل سوم توریستی با توریستانی روبرو هستیم که به تماشا جاذبه های توریستی اکتفا نمی نمایند و با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند. این نسل از توریستان اطلاعات زیادی دارند و در پی درک عمیقی از معنای زندگی خود هستند.

وی توضیح داد: کتاب توریستی خلاق در این چهارچوب ها نگارش شده است و سعی شده ضمن معرفی اصطلاحات مرتبط با توریستی خلاق، نقش خلاقیت و تجربه براساس یادگیری و خودشکوفایی در مفهوم توریستی خلاق برای نسل جوان و دانشجویان تبیین گردد.

رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران در مورد مخاطبان این اثر گفت: از این رو که در کتاب توریستی خلاق بطور مختصر و عمومی به مفهوم این نوع توریستی پرداخته شده است، این کتاب برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران، علاقمندان و فعالان حوزه توریستی و عامه مردم مناسب است.

کتاب توریستی خلاق نوشته فرید جواهرزاده و الهام عناصری است که بطور خلاصه به مفهوم توریستی خلاق که نسل سوم توریستی است، پرداخته و در راستای تبیین مفهوم تازه توریستی خلاق حرکت نموده است.

منبع: همگردی

به "اصطلاح توریستی خلاق بر اساس نیازها و خواسته های به روز توریست مطرح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصطلاح توریستی خلاق بر اساس نیازها و خواسته های به روز توریست مطرح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید