از بین بردن زردی دندان با 4 روش بسیار آسان

به گزارش وبلاگ بهابادی، تغییر رنگ دندان ها ممکن است امری نامحسوس باشد که به مرور زمان اتفاق می افتد. این تغییر رنگ اجتناب ناپذیر است.

از بین بردن زردی دندان با 4 روش بسیار آسان

در واقع هرچه مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی گردد، عاج دندان که متمایل به زرد است، بیشتر دیده می گردد. اگر به بهداشت دهان و دندان و زیبایی دندان های خود اهمیت می دهید، در این مطلب از وبلاگ بهابادی همراه ما باشید تا به موضوع برطرف زردی دندان با چند روش خانگی بپردازیم.

برطرف زردی دندان با چند روش خانگی

جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

شما می توانید با تهیه خمیرندانی از جنس جوش شیرین و هیدروژن پراکسید، جرم ها و باکتری های روی دندان هایتان را پاک کنید و از شر لکه های زرد خلاص شوید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید مخلوط کنید و به صورت خمیری یکدست درآورید. پس از مسواک زدن با این خمیر، دهان تان را کاملا با آب بشویید. بعلاوه می توانید با ترکیب همین میزان از مواد مذکور، برای خود دهان شویه درست کنید.

در سال 2012، محققان طی تحقیقی دریافتند که دندان های افرادی که از خمیردندان حاوی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید استفاده می کردند، سفید و بدون لکه شده است. دندان ها پس از 6 هفته مصرف این خمیر، بسیار سفید و تمیز شده بودند. البته برای معین شدن ماندگاری اثر این خمیر دندان پس از قطع مصرف، به آنالیز های بیشتری احتیاج است.

روغن نارگیل

بعضی معتقدند مالیدن روغن نارگیل روی دندان ها می تواند جرم و باکتری ها را از دندان و دهان پاک کند و این به نوبهٔ خود موجب سفید کردن دندان می گردد. برای این کار همواره از روغن های ارگانیک و باکیفیت بهره ببرید تا حاوی مواد مضر نباشند.

1 یا 2 قاشق چای خوری از روغن مایع نارگیل را در دهان بریزید و 10 تا 30 دقیقه آن را در دهان تان بچرخانید. مراقب باشید روغن به انتهای گلویتان نرسد و آن را قورت ندهید، چرا که با باکتری ها و سمومی دهان تان ترکیب شده است و بهداشتی نیست. پس از گذشت زمان لازم، روغن را از دهان خارج کنید. آن را به سینک دستشویی نریزید زیرا ممکن است راه عبور آب را ببندد. اکنون دهان تان را با آب بشویید و سپس یک لیوان آب بنوشید. در آخر دندان هایتان را مسواک بزنید. اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید، به مطلب برجسته کردن گونه و لب در خانه حتما مراجعه کنید.

برای اثبات خاصیت سفیدکنندگی این روغن و از بین بردن زردی دندان آنالیز های خاصی انجام نشده است. اما طی تحقیقی که در سال 2015 انجام شد، محققان دریافتند که استفاده از روغن کنجد و گل آفتابگردان می تواند از ورم و التهاب لثه ناشی از جرم دندان بکاهد. بنابراین برای اثبات اثر روغن نارگیل بر برطرف جرم دندان تحقیقات بیشتری ضروری است.

سرکه سیب

با استفاده از میزان کمی سرکه سیب هم می توان دندان ها را سفید کرد. 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با تقریبا سه چهارم یک فنجان استاندارد آب (چیزی حدود 177 میلی لیتر) ترکیب کنید. سپس محلول را به مدت 30 ثانیه در دهان بچرخانید. پس از آن، دهان تان را بشویید و دندان هایتان را مسواک بزنید.

در سال 2014 تحقیقی روی حیوانات انجام شد که نشان می داد، سرکه سیب اثر سفیدکنندگی روی دندان های گاو دارد. اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که سرکه سیب به طور بالقوه می تواند به ساختار سخت و محکم سطح دندان صدمه بزند. از سرکه سیب، با احتیاط و فقط در مدت زمان کمی بهره ببرید. برای اثبات بیشتر این یافته ها به مطالعات انسانی بیشتری احتیاج است.

پوست لیموترش، پرتقال یا موز

بعضی از افراد مدعی هستند که با مالیدن لیمو ترش، پرتقال یا پوست موز روی دندان هایتان، می توانید آنها را سفید کنید. اعتقاد بر این است که ترکیب دی لیمونین موجود در پوست بعضی از میوه ها، به سفید شدن دندان ها یاری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ بهابادی مطلب با این 6 راه حل با چروک های صورت خود خداحافظی کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از بین بردن زردی دندان با 4 روش بسیار آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن زردی دندان با 4 روش بسیار آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید