آبشار بان گنبد یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام است

به گزارش وبلاگ بهابادی، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آبشار بان گنبد یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام است.

آبشار بان گنبد یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام است

آبشار بان گنبد در جنوبی ترین منطقه عشایری سرابباغ و در ابتدای آبریز بخش کلات مورموری واقع شده است. رودخانه بان گنبد بعنوان شریک و خروجی رودخانه دویرج آبدانان که در محاوره محلی به (خرگهی) معروف است، پس از گذشتن از روستاهای سرپله، ماهوته و زمین ها و ارتفاعات کاسه ماس، منطقه ها عشایری شلت، هل هله و زنگل ماهی آبشار طبیعی و دل انگیز بان گنبد را در یک منطقه بکر و مجذوب نماینده بوجود می آورد. این آبشار در ایام زمستان و فصل بارندگی از حجم آب زیادتری برخوردار بوده و علی رغم نبود راه دسترسی مناسب، سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران، ورزشکاران و کوهنوردان است.

زلالی و شفافیت آب، بکر بودن فضاهای پیرامونی، تمیز و بهداشتی بودن، سرسبزی و پوشش های متنوع گیاهی منطقه و بعلاوه وجود پرندگان و آبزیان متنوع و رنگارنگ از مهمترین مزیت ها و داشته های آبشار بان گنبد آبدانان است. عمق زیاد، ارتفاع مطلوب، وجود سنگواره های رنگین، ماهیان گوناگون و آبزیان مهاجر و طبیعت سنگی از دیگر مجذوب نمایندهیت های کم نظیر آبشار بان گنبد هست. شمار زیادی از مردم استان ایلام در طول سال برای تماشا این آبشار به منطقه مسافرت می نمایند.

منبع: همگردی

به "آبشار بان گنبد یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار بان گنبد یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید