10 جاذبه دیدنی هرمز که قبل از مرگ باید ببینید

به گزارش وبلاگ بهابادی، نه تنها در این منطقه می توانید جاذبه های طبیعت گردی بکری را ببینید بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم ساکنان جزیره هرمز هم آشنا می شوید.

10 جاذبه دیدنی هرمز که قبل از مرگ باید ببینید

هرمز یکی از جزایر زیبای جنوبی ایران است که در سال های اخیر گردشگرهای بی شماری را به خود جذب نموده است. وجود جاذبه های طبیعت گردی در این منطقه باعث شده است که مسافرها، سفر به جزیره زیبای هرمز را در برنامه سفری خود بگذارند و حداقل یک بار به این منطقه سفر نمایند. با دیدنی های جزیره هرمز همراه مجله گردشگری دلتا باشید.

برترین فصل سفر به هرمز چه زمانی است؟

برترین زمان فصل سفر به هرمز پاییز و زمستان است. جزیره هرمز در زیر خط استوا واقع شده است و در تابستان معمولا از سوی مسافرها برای سفر انتخاب نمی گردد.

هرمز کجا اقامت کنیم؟

در جزیره هرمز چندین اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که شما می توانید برای اقامت خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

حمل و نقل عمومی در جزیره هرمز چگونه است؟

در جزیره هرمز برای حمل و نقل عمومی می توانید از موتور سه چرخ و توک توک بهره ببرید و با یک راننده مجرب محلی به گردش در جزیره بپردازید.

دیدنی های جزیره هرمز

جاذبه های هرمز به دو دسته طبیعی و فرهنگی تقسیم می شوند. جزیره هرمز به خاطر جاذبه های طبیعت گردی اش زبانزد گردشگرهای بی شماری است.

دره مجسمه ها

محلی ها به این مکان دره تندیس و یا دره سکوت هم می گویند. دره تندیس در ضلع غربی جزیره هرمز واقع شده است و جزء دیدنی های جزیره هرمز است.

غار الهه نمک

در گذشته ساکنان اهالی هرمز با تبر، نمک را از صخره های این غار جدا می کردند به همین علت به آن دره نمک تبرزن هم گفته می گردد.

خاک سرخ

وجود کانی های مختلف و مواد معدنی فلزی متنوع باعث رنگ خاک های مختلف منطقه شده اند و یکی از رنگ های غالب خاک این منطقه، قرمز است. به همین دلیل به جزیره هرمز، جزیره سرخ هم گفته می گردد.

دره رنگین کمان

هر منطقه از هرمز مانند یک تابلوی نقاشی است. یکی دیگر از دیدنی های جزیره هرمز که باید در سفر خود از آن دیدن کنید دره رنگین کمان است.

غارهای دریایی

در کنار کوه و ارتفاعات سنگی، می توانید به دیدن ساحل زیبا بپردازید و چشم اندازی از غروب های زیبای منطقه را دیدن کنید. یکی از برترین مکان ها برای عکاسی در جزیره هرمز غارهای دریایی است.

پرتگاه غروب

یکی دیگر از ارتفاعات صخره ای هرمز پرتگاه غروب نام دارد. محلی ها از این صخره بالا می روند و از این نقطه به دیدنی غروب می نشینند.

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی یکی از دیدنی های جزیره هرمز است که هر ساله به وسیله هنرمندها بر روی زمین برپا می گردد. فرش خاکی هرمز زیبایی توریستی بی تکرار ایران است که در سفر به هرمز باید به بازدید آن بروید.

جنگل حرا هرمز

جنگل حرای جزیره هرمز وسعت بسیار کمی دارد و در بین گردشگرها هم ناشناخته است. حرا یا مانگرو نام درختی است که در آب های شور رشد می نماید و ریشه آن داخل آب است.

قلعه پرتقالی ها

در دیدنی های جزیره هرمز شما بقایای ساخت و ساز بناهای پرتقالی ها را می بینید. این اتفاق همزمان با حکومت شاه عباس صفوی در ایران بود که جنگ بین پرتقالی ها و ایرانی ها در بندرعباس شکل گرفت.

زیباترین سواحل هرمز

از زیباترین سواحل هرمز می توان ساحل سرخ، ساحل منفق، ساحل سنگ مرغان و ساحل چند درخت را نام برد. هر کدام از این ساحل ها جاذبه منحصر به فردی را در درون خود دارند.

در هرمز چه غذاهایی را انتخاب کنیم؟

شما در هرمز ده ها غذای خوشمزه دریایی را می توانید انتخاب کنید. از غذاهای خوشمزه و محلی هرمز می توان به زیبون، موفلک، بلالیت، هواری، ماهی برشته، دو پیازه میگو، برنج دیشو، گبولی گوشت و سوراغ را نام برد.

از هرمز سوغاتی چی بخریم؟

شما در بین دیدنی های جزیره هرمز می توانید لباس محلی و پارچه های سوزن دوزی مخصوص بانوان را خریداری کنید. در بازار محلی هرمز هم برقع ها و زیورآلات زیبایی به فروش می رسد که یک سوغات کم حجم و مناسب به شمار می رود.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دیدنی های قشم در پاییز و زمستان + ویدیو را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "10 جاذبه دیدنی هرمز که قبل از مرگ باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه دیدنی هرمز که قبل از مرگ باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید