5 تا از برترین صحراهای دنیا

به گزارش وبلاگ بهابادی، برترین صحراهای دنیا

بیابان ها از مجذوب کننده ترین چشم اندازهای طبیعی در دنیا هستند. زیبایی آنها بی سرانجام است و زندگی در اینجا، در بخشش عناصر، جریان دارد. بیابان ها، مکان های وحشی و خشن هستند و همه مشتاق به گشت و گذار در آن ها، گرفتن عکس و یادگیری بیشتر در خصوص این مکان های عرفانی هستیم. اطلاعات ما در خصوص 5 بیابان محبوب در سراسر دنیا، را مطالعه کنید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

5 تا از برترین صحراهای دنیا
  1. صحرای بزرگ آفریقا

احتمالا بعنوان اولین موردی که به فکر، خطور می نماید، صحرای بزرگ آفریقا، داغترین در دنیا است. بسیاری از مردم فکر می نمایند که بزرگترین محل است، اما در واقع، در مقام سوم، پس از قطب جنوب و قطب شمال واقع شده است. با پوشش دهی بیشتر شمال آفریقا، صحرای بزرگ آفریقا تقریبا به بزرگی ایالات متحده است. با نام گذاری بواسطه کلمه عربی معادل کویر، درجه حرارت آن می تواند به مرز 50 درجه در تابستان، و در شب به نزدیک انجماد، برسد. تپه های شنی در اینجا بسیار فراوان هستند- بعضی از آنها به ارتفاع 180 متر می رسند.

2. صحرای نامیب

بعنوان بیابان ساحلی، صحرای نامیب، کشورهای نامیبیا، آنگولا و آفریقای جنوبی را پوشش می دهد، با امتداد حدود 2000 کیلومتر در امتداد ساحل اقیانوس اطلس. بعنوان قدیمی ترین صحرا در دنیا، تخمین زده شده که بین 55 تا 80 میلیون سال، به بیابان تبدیل شده است! اینجا جایی است که ساحل اسکلت را پیدا می کنید، که بخاطر استخوان های متعدد نهنگ ها و خوک های آبی معروف شده که در طول روزهای تجارت صید نهنگ، به ساحل می آیند. اما در دوران مدرن، نام آن، بیشتر مربوط به بقایای اسکلت کشتی های غرق شده ای بود که در طول ساحل، بواسطه مه غلیظ احاطه شده بودند که اقیانوس اطلس را در شب، فرا می گرفته است.

3.صحرای گُبی

تشکیل شده بواسطه طرح سایه هیمالیا، صحرای گُبی، بخش های شمالی و شمال غربی چین و جنوب مغولستان را پوشش می دهد. پنجمین بیابان بزرگ در دنیا و یکی از بزرگترین کویرها در آسیا است. گبی، یک بیابان سرد است و با توجه به زمانی از سال، حتی ممکن است سرما و برف روی تپه های آن را نیز پیدا کنید! باد از سیبری استپ باعث می گردد دمای اینجا شدیدا در نوسان باشد - در زمستان، شاهد سقوط جیوه تا کمتر از 40 درجه خواهید بود، اما در تابستان به بیش از 50 درجه می رسد. تمام منطقه بعنوان منبع فسیل، به خصوص تخم های دایناسور در سراسر دنیا برای باستان شناسان، شناخته شده است.

4.صحرای آتاکاما

صحرای آتاکاما، خشک ترین صحرا در دنیا است، متشکل از دریاچه نمک و شن و ماسه. اما چقدر خشک است؟ میانه بارش در منطقه شیلی آنتوفاگاستا، فقط 1 میلی متر است: و بعضی از ایستگاه های آب و هوایی در آتاکاما، هیچ وقت بارانی دریافت ننموده اند! خشکی کلی و کمبود پوشش گیاهی باعث شده که منطقه ها آن به عنوان محل های فیلمبرداری برای صحنه های سطح مریخ استفاده شوند! از دیگر شات فیلم ها در اینجا شامل کوانتوم آرامش، جاسوسی بچه ها، خاطرات موتور سیکلت و اودیسه فضایی: سفر به سیارات می گردد.

5.بیابان Thar

اگر چه نه خیلی بزرگ نه خیلی خشک است (حداقل در مقایسه با دیگر بیابان ها) بیابان Thar بخش بزرگی از شبه قاره هند شمال غربی را پوشش می دهد. منطقه ها راجستان، هاریانا، پنجاب و گجرات همگی در تار واقع شده و آن را به یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها فرهنگی تبدیل نموده اند. شهرهایی همانند جادهاپور، Jaisalmer و Bikaner همگی مکان های مجذوب نماینده واقع در اعماق منظره صحرای دور هستند، که فرهنگ سنتی در آن رشد نموده است.

منبع: الی گشت

به "5 تا از برترین صحراهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تا از برترین صحراهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید