جاذبه ها و مکان های دیدنی توکیو

به گزارش وبلاگ بهابادی، توکیو برای هر سلیقه ای جاهای دیدنی مخصوصی دارد؛ از دریا گرفته تا کوه، دریاچه، رودخانه، پارک های طبیعی، معابد، مکان های تفریحی، موزه که همگی در این شهر به وفور یافت می شوند.

جاذبه ها و مکان های دیدنی توکیو

شهر توکیو از گران قیمت ترین شهرهای دنیاست و برای دسترسی به جاذبه های جهانگردی در شهر توکیو می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید که جزو بهترین و راحت ترین وسایل محسوب می شوند و همچنین توکیو به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته شده است و برای رفت و آمد های درون شهری و برون شهری سیستم های ریلی به نفع همگان است.

در شهر توکیو نمایش های متفاوت، کنسرت های متنوع، سمفونی، پاپ و راک برگزار می شوند. با سفر به شهر توکیو متوجه تفاوت فرهنگی آن با دیگر شهرها خواهید بود؛ شهری که از لحاظ نظم و جمعیت و تکنولوژی همه جهانگردان را به سوی خود جذب می نماید.

با توجه به این که شهر توکیو بعد از جنگ دنیای دوم و زلزله کاملا با خاک یکسان شده بود اما در طی سال ها به بهترین شکل بازسازی شد و امروزه به یکی از مدرن ترین شهرهای آسیایی تبدیل شده است و هرساله جهانگرد ها و جهانگردان زیادی به خرید بلیط هواپیما اقدام می کنند تا از جاذبه های جهانگردی شهر توکیو بازدید کنند. در ادامه چندین مکان جهانگردی را برایتان معرفی می کنیم.

قصر امپراطوری ژاپن The Imperial Palace

یکی از جاذبه های مهم در منطقه مارونوچ توکیو، قصر امپراطوری ژاپن نام دارد که به عنوان باغ زیبایی است و به قرن هفده تعلق دارد. قصر امپراطوری جزو اولین جاهایی است که باید در سفرتان به شهر توکیو سر بزنید و روز خوشی را با بازدید از این کاخ تجربه کنید. این باغ زیبا توسط دیوارها و خندق ها احاطه شده و توسط خاندان سلطنتی استفاده می گردد.

قصر امپراطوری در سال 1457 به عنوان اولین قلعه نظامی ساخته شد که توسط پل نیجوباشی به سمت فضای داخلی هدایت می گردد. نام این سازه به معنی دو پل است که به دلیل بازتاب پل بر روی آب شکل گرفته است.

همچنین اطراف کاخ را دیواری به ضخامت دو متر احاطه کرده که بیشتر باغ های این ناحیه برای بازدید همگان آزاد و به صورت رایگان انجام می گیرد. با گشت و گذار در پارک های سرسبز این ناحیه از درختان گیلاس لذت خواهید برد؛ شکوفه های درخت گیلاس در ماه آوریل دیده می شوند و بهترین زمان برای گشت و گذار همین ماه است.

کاخ امپراطوری دارای ورودی های زیادی است و شما باید براساس محل اقامت خود راستاتان را برای دسترسی به کاخ انتخاب کنید؛ با توجه به این که کاخ امپراطوری در محله شیودا واقع شده است باید با قطار خط شیودا بروید و در ایستگاه نیبوباشیمه باید پیاده شوید و بعد از ده دقیقه پیاده روی به کاخ خواهید رسید.

آدرس: 1-1 Chiyoda, Chiyoda City, Tokyo 100-8111, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها و دوشنبه ها به صورت دو سره؛ از 9 صبح تا 11:15 صبح و باری دیگر 1:30 ظهر تا 2:45 ظهر

منطقه گینزا Ginza District

در هر سفری، خرید یکی از ارکان اصلی محسوب می گردد که شهر توکیو نیز از این امر مستثنا نیست؛ گینزا منطقه ای برای خرید در شهر توکیو است که قدمتی طولانی دارد و برای مدت ها قطب تجارت کشور بوده است و پنج جاده باستانی را به هم متصل می کند. در بازار منطقه گینزا، فروشگاه های منحصر به فرد و مغازه های مجللی وجود دارند.

بعد از گشت و گذار در میان فروشگاه ها می توانید به کافی شاپ یا رستوران ها سر بزنید و خودتان را به نوشیدنی های خاص مهمان کنید. در آخر هفته ها منطقه گینزا شهرت فراوانی دارد و با وجود ترافیک شدید به بزرگ ترین محل پیاده روی دنیا تبدیل شده است.

با مراجعه به این منطقه می توانید از صبح تا عصر به گشت و گذار بپردازید و انواع برندها را بخرید. در منطقه گینزا حدودا 10 مرکز خرید بزرگ و مدرن وجود دارند که می توانید انواع بوتیک، لوازم خانگی، گالری های هنری و صنایع دستی تهیه کنید.

معبد سنسوجی The Sensō-ji Temple

در محله آساکوسا، معبد بی نظیر و مشهوری به نام معبد سنسوجی وجود دارد. این معبد زیبا در انتهای خیابانی پر از مغازه واقع شده است و یکی از دیدنی های باستانی شهر توکیو است که تصویر زیبایی از تاریخ و فرهنگ ژاپن قدیم را به جهانگردان نشان می دهد.

این معبد به خدای مهربانی به نام کانون تعلق دارد. معبد سنسوجی در سال 645 پس از میلاد تأسیس شده است و در طی چندین سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفته ، ولی هنوز هم حالت اولیه خود را حفظ کرده است.

یکی از مهم ترین قسمت های معبد سنسوجی، دروازه Kaminari-mon همراه با فانوس کاغذی قرمز رنگ است که دارای ارتفاعی 3.3 متری است. همچنین در این معبد خمره ای حاوی بخور خوشبو واقع شده است که بازدیدکنندگان با قرار دادن دست خود روی آن و مالیدن به صورت و بدن خود برای سلامتی و شفای بدنشان دعا می کنند.

همچنین چندین کبوتر در معبد سنسوجی قرار دارند که به عنوان کبوتران نامه رسان هستند و در این محوطه پرواز می کنند. برای رسیدن به معبد سنسوجی باید به خیابان طولانی به نام ناکامیزه بروید. بیشتر مردم در اطراف این معبد کیمونو پوشیده و با کالسکه های قدیمی ریکشا جا به جا می شوند. برای دسترسی به معبد سنسوجی باید سوار خط متروی توکیو گینزا شوید و در ایستگاه آساکوسا پیاده شده و با 5 دقیقه پیاده روی به معبد برسید.

آدرس: 2 Chome-3-1 Asakusa, Taito City, Tokyo 111-0032, Japan

ساعت بازدید: 6 صبح تا 5 عصر

موزه ملی طبیعت و علم National Museum of Nature and Science

در شهر توکیو باغی به نام اوئنو واقع شده است که موزه ملی طبیعت و علم در سال 1871 در این باغ افتتاح شده است و یکی از قدیمی ترین موزه های کشور به شمار می رود. این موزه در طی سالیان اخیر مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته و شامل مجموعه ای گسترده از اشیای مربوط به تاریخ طبیعت و علم است که اطلاعات منحصر به فردی در رابطه با آخرین پیشرفت های علم و تکنولوژی به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

در قسمت گالری ژاپن، اشیایی مربوط به پیش از تاریخ در رابطه با سنت، فرهنگ و مردم ژاپن وجود دارند، همچنین در گالری گلوبال نیز اشیایی در خصوص علم و تکنولوژی مانند ربات و وسایل پیشرفته برداشت محصول وجود دارند، همچنین یکی از موزه های جذاب پر از دایناسور و جانوران خاصی است که در بالای سرتان تونل های وحشت و چندین وسایل قدیمی دیگر برای رصد آسمان را خواهید دید.

آدرس: 7-20 Uenokoen, Taito City, Tokyo 110-8718, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

پارک و باغ وحش اوئنو Ueno Park and Zoo

در شهر شلوغ توکیو، پارک زیبایی به نام اوئنو واقع شده است که همانند بهشت روی زمین است و به عنوان فضای سبز شهر شناخته می گردد.

این پارک شامل باغ وحش، آکواریوم و معبد و موزه های زیادی است؛ همچنین راستای به سمت قایق سواری در دریاچه شینوبازو، جزیره کوچک همراه با 256 فانوس برنز و نقره در باغ وحش اوئنو در سال 1882 افتتاح شده است و جزو قدیمی ترین باغ وحش های ژاپن محسوب می گردد و اینکه باغ وحش اوئنو به عنوان یکی از محبوب ترین باغ وحش های کشور ژاپن شناخته شده است.

برخی از جانداران عجیب مانند ماکاک های ژاپنی و قره غاز های وحشی در این باغ وحش زندگی می کنند. البته علاوه بر همه این ها، اوئنو محل زندگی پانداهای دوست داشتنی است که از کشور چین به این محل آورده شده اند. آکواریوم Aqua-Zo نیز به عنوان بزرگ ترین آکواریوم آسیا است در این پارک واقع شده است.

آدرس: Japan, 〒110-0007 Tokyo, Taito City, Uenokoen, 8, 5−20・

ساعت بازدید از پارک: 5 صبح تا 11 شب

ساعت بازدید از باغ وحش: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر

موزه ملی توکیو Tokyo National Museum

موزه ملی توکیو به عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه در ژاپن است که شامل بیش از 100 هزار اشیای ژاپنی، چینی و هندی است. این موزه در سال 1938 افتتاح شده و دارای 5 ساختمان مجزا است که هریک از ساختمان ها شامل مجسمه های بودایی زیبایی است که متعلق به ژاپن و چین هستند و قدمتشان به قرن ششم بر می گردند.

همچنین شامل مجموعه ای از پارچه های قدیمی، سلاح های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک های آسیایی است که این آثار هنری متعلق به قرن هفت تا چهارده هستند؛ شاهکارهای دیگری نیز در این موزه به چشم می خورند که مربوط به هنر ژاپن و چین متعلق به قرون مختلف مانند حکاکی و خوش نویسی هستند.

آدرس: 13-9 Uenokoen, Taito City, Tokyo 110-8712, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر

موزه ملی هنر غرب ژاپن National Museum of Western Art

موزه ای زیبا در پارک اوئنو واقع شده است که در سال 1959 توسط معمار مشهور سوئیسی به نام (Le Corbusier) طراحی شده است و بیشتر اشیای موزه توسط تاجر ژاپنی در اوایل قرن بیستم از اروپا خریداری شده اند. در قسمت حیاط نیز مجسمه هایی از مجسمه ساز فرانسوی قرار داده شده که بسیار تماشایی است، همچنین در این موزه رستوران زیبایی واقع شده است که چشم انداز خوبی به محیط اطراف دارد. برای دسترسی به این موزه می توانید از طریق اتوبوس یا مترو در ایستگاه اوئنو پیاده شوید.

آدرس: 7-7 Uenokoen, Taito City, Tokyo 110-0007, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جر دوشنبه ها از ساعت 9:30 صبح تا 5:30 عصر

معبد میجی Meiji Jingu

معبد میجی متعلق به امپراطور میجی و همسرش بوده که ساخت آن در سال 1915 شروع و در سال 1926 تکمیل شده است. با اینکه بنای اصلی در طول جنگ دنیای دوم از بین رفته ولی در سال 1958 مجدداً مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان مقدس ترین مکان مذهبی توکیو شناخته شده است. معبد میجی در میان جنگل واقع شده است و زیستگاه 120 هزار نوع گیاه است. معبد میجی مکانی پر از آرامش در قلب شهر توکیو واقع شده است و با جنگلی بی نظیر احاطه شده است.

معبد میجی دارای دو محوطه بسیار بزرگ است؛ باغ داخلی که شامل ساختمان اصلی معبد است و قسمت دیگر به نام باغ بیرونی است که دارای میدان های ورزشی و موزه ای با جواهرات سلطنتی و نمایشگاه عکس از خاندان سلطنتی و اشیائی مربوط با زندگی امپراطور و ملکه وجود دارند. برای دسترسی به معبد میجی می توانید به نزدیک ترین ایستگاه قطار به نام هاراجوکو بروید.

آدرس: 1-1 Yoyogikamizonocho, Shibuya City, Tokyo 151-8557, Japan

ساعت بازدید: 5 صبح تا 6 عصر

موزه جیبلی Ghibli Museum

اگر جزو افراد علاقه مند به سوباسا هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از موزه زیبایی در شهر توکیو است که مطمئنا از بازدید آن ذوق زده خواهید شد. موزه جیبلی نه تنها بچه ها را سرگرم می نماید، بلکه بزرگسالان را نیز به وجد می آورد. ساخت این موزه به سال 1998 بر می گردد که در سال 2001 به بهره برداری رسیده است. موزه جیبلی توسط استاد هیروکی میازاکی طراحی شده است و تمامی نوستالژی های دوران کودکی را جلوی چشمتان می آورد.

تمامی پنجره ها و لامپ ها در این موزه هنر دست هستند و کاراکترهای انیمیشن سازی در استودیو جیبلی و گل و گیاه همگی در هنگام تابش خورشید طیف گسترده ای از رنگ ها گوناگون بر روی سنگ فرش های موزه انعکاس داده می گردد. برای دسترسی به این موزه می توانید توسط قطار به ایستگاه میکاتا بروید و از آنجا با اتوبوس های گربه ای جیبلی خودتان را به موزه برسانید.

آدرس: 1 Chome-1-83 Shimorenjaku, Mitaka, Tokyo 181-0013, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جر سه شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

موزه ادو توکیو و میرایکان National Museum of Emerging Science and Innovation

موزه ادو یکی از جدیدترین موزه های شهر توکیو است که به علم و تکنولوژی مربوط می شوند و توسط آژانس علم و تکنولوژی تأسیس شده است. موزه ادو به عنوان یک موزه فوق مدرن شامل تجهیزات و اشیایی است که زمینه های مختلفی مانند زلزله، هواشناسی، انرژی های تجدید پذیر، روبات و حمل و نقل مدرن را به نمایش گذاشته اند. ساخت نهایی این موزه به سال 1993 بر می گردد که نمایش دهنده پیشینه، اکنون و آینده منطقه است.

آدرس: 2 Chome-3-6 Aomi, Koto City, Tokyo 135-0064, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر

برج توکیو اسکای تری Tokyo Skytree

برجی در وسط شهر توکیو خودنمایی می نماید که از ساختار برج ایفل الهام گرفته است و دارای ساختاری شگفت انگیز است.

برج توکیو اسکای تری یا برج مخابراتی توکیو با ارتفاع 634 متری به عنوان دومین سازه بلند در دنیا بعد از برج خلیفه دبی است و برج توکیو مشبک به رنگ نارنجی روشن و سفید رنگ آمیزی شده و در منطقه سومیدا مانند یک فضاپیما قرار گرفته است. برج توکیو به عنوان بنایی دیدنی در توکیو ساخته شده که در ابتدا برای ارتباطات و مخابرات مورد استفاده قرار می گرفته است ولی امروزه به عنوان جاذبه دیدنی شهر توکیو جهانگردان را به سوی خود جذب می نماید.

اسکای تری به عنوان مرتفع ترین سازه کشور و برج مستقل دنیا شناخته شده است که در سال 2012 افتتاح شده و در معماری برج از ترکیب معماری مدرن و سنتی استفاده شده و به یکی از جاذبه های دیدنی و جهانگردی شهر توکیو تبدیل شده است.

برج توکیو اسکای تری شامل سکوهای استوانه ای با ارتفاع های متفاوتی است، به طوری که در ارتفاع 350 متری و 450 متری زیر پایتان شیشه واقع شده است و بازدید از این قسمت مخصوص افراد با جرئت است. برای دسترسی به برج اسکای تری می توانید توسط قطار سریع السیر مستقیما به محوطه برج بروید.

آدرس: 1 Chome-1-2 Oshiage, Sumida City, Tokyo 131-8634, Japan

ساعت بازدید: 9 صبح تا 9 شب

موزه ملی هنر ژاپن The National Art Center

توکیو شهری مملو از موزه های ملی است که یکی از این موزه ها به نام موزه هنرهای ملی ژاپن معروف است. این ساختمان با شیشه ای منحنی در منطقه روپونگی واقع شده است و در سال 2007 افتتاح شده است و تا کنون با عرضه بیش از ششصد نوع نقاشی نظر همگان را به سوی خود جذب کرده است. موزه ملی هنرهای ژاپن شامل مغازه و رستوران برای رفاه حال بازدیدکنندگان است و موزه (Mori Art) در طبقه بالای برج (Roppongi Hills Mri) واقع شده است و شامل هنرهای معاصر از سراسر دنیا است. برای دسترسی به این موزه می توانید از طریق متروی توکیو و خط چیوا استفاده کرده و در ایستگاه نوگیزاکا پیاده شوید.

آدرس: 7 Chome-22-2 Roppongi, Minato City, Tokyo 106-8558, Japan

ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 عصر

تئاتر کابوکی-زا Kabuki-za Theatre

شهر توکیو، شهر تئاترهای فوق العاده است و تئاتر تاریخی (Kabuki-za) در منطقه گینزا واقع شده است. در دنیا، تئاتر ژاپن را با نام تئاتر کابوکی می شناسند و گونه ای تئاترهای شرقی و سنتی در کشور ژاپن است، همچنین اجراهای قرون وسطایی ترکیبی از آواز و پایکوبی هستند، این نمایش در میان همگان پرآوازه و مشهور است. در فرهنگ ژاپنی اصطلاح kabukimono به طور کلی به کسانی اشاره دارد که لباس های عجیب می پوشند و با غرور در خیابان ها راه می فرایند. همچنین پیدایش تئاتر کابوکی به سال 1603 برمی گردد و دارای ظرفیت 2500 نفری است و نمایش های این مجموعه چهار ساعت طول می کشند.

آدرس: 4 Chome-12-15 Ginza, Chuo City, Tokyo 104-0061, Japan

ساعت بازدید: 40 دقیقه قبل از شروع هر اجرا

مقبره نزو Nezu Shrine

مقبره نزو، آرامگاه شاهزاده یاماتو کاترو فرزند امپراتور کیکو است. از مهم ترین ویژگی مقبره نزو وجود ستون های معروف ژاپنی به نام توری است. توری در معابد به عنوان نمادی از عبور افراد پس از مرگ از دنیا مادی به محلی مقدس است. پیروان این مذهب حق ندارند از وسط ستون یا دروازه عبور کنند، زیرا این راستا مخصوص خدایان است.

آدرس: 1 Chome-28-9 Nezu, Bunkyo City, Tokyo 113-0031, Japan

ساعت بازدید: 6 صبح تا 4:30 صبح

پارک های شهر توکیو

توکیو به دور از شلوغی های شهری دارای طبیعتی رویایی است که برای گردش و تغییر حال و هوا می تواند انتخاب مناسبی باشد تا به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، در ادامه برخی از بهترین پارک های توکیو را برایتان معرفی می کنیم:

پارک کوکیو هیگاشی توکیو Kōkyo Higashi-gyoen

پارک کوکیو هیگاشی به خاطر گل های آزالیا معروف است و در فصل بهار مملو از جهانگردان داخلی و خارجی است. این پارک در شرق قلعه امپراطوری قرار گرفته و به همین دلیل به باغ شرقی معروف است. برای دسترسی به پارک کوکیو هیگاشی می توانید از طریق اتوبوس یا مترو در ایستگاه های اوته ماچی و تا که باشی و نیجوباشی پیاده شوید و با پیاده روی 5 الی 10 دقیقه ای از هر ایستگاه به پارک مورد نظر برسید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

آدرس: 1-1 Chiyoda, Chiyoda City, Tokyo 100-8111, Japan

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها و جمعه ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

پارک ساحلی اودایبا در توکیو Odaiba Kaihin-Kōen

پارک اودایبا در منطقه میناتوی شهر توکیو واقع شده است و به پارک دایبا و پارک شیئوکازه وصل می گردد. مجسمه آزادی توکیو و چراغ های نئون در این پارک شهرت دارند. بیشتر جهانگردان این پارک را در هنگام شب انتخاب می کنند تا از نورپردازی زیبای آن لذت ببرند. برای دسترسی به این پارک می توانید از خط یوریکامومه استفاده کنید و در ایستگاه اودایبا-کائبهین-کوئن پیاده شده و با 3 دقیقه پیاده روی خودتان را به این پارک برسانید.

آدرس: 1 Chome-4 Daiba, Minato City, Tokyo 135-0091, Japan

ساعت بازدید: شبانه روزی

پارک یا باغ شینجوکو گیوئن توکیو Shinjuku Gyoen National Garden

پارک شینجوکو یکی از زیباترین پارک های توکیو محسوب می گردد. در این پارک بیش از 2000 درخت وجود دارد که 1500 درخت به شکوفه گیلاس یا ساکورا تعلق دارند و محل اصلی برگزار جشن شکوفه گلاس یا هانامی همینجاست. این پارک جذاب شامل انواع گونه های درخت ساکورا است.

پارک شینجوکو گیوئن به عنوان پارکی بزرگ در دوره ادو با ترکیبی از معماری های فرانسوی، انگلیسی و سنتی ژاپنی به عنوان محل رسمی اقامت خانواده نایتو ساخته شده بود که بعدها به باغ خانواده سلطنتی ژاپن تبدیل شد و در حال حاضر نیز به عنوان پارک ملی محیط زیسا ژاپن شناخته شده است. پس اگر به دنبال جایی پر از آرامش هستید می توانید به این پارک رفته و استراحت کنید.

آدرس: 11 Naitomachi, Shinjuku City, Tokyo 160-0014, Japan

منبع: گردشبان

به "جاذبه ها و مکان های دیدنی توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ها و مکان های دیدنی توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید