4 طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب، بدون ثعلب، یخی و یک دقیقه ای

به گزارش وبلاگ بهابادی، بستنی گیلاس از خوش رنگ با طعمی بی نظیر و یک است که می توانید درست همچون حرفه ای ها آن را در خانه آماده کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه 3 مدل بستنی گیلاس با ثعلب و بدون ثعلب، بستنی یخی گیلاس و بستنی گیلاس با بستنی وانیلی مرحله به مرحله آشنا شوید. بعلاوه به شما خواهیم گفت طرز تهیه بستنی گیلاس یک دقیقه ای چگونه است؟ در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور پخت بستنی گیلاس پاسخ خواهیم داد.

4 طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب، بدون ثعلب، یخی و یک دقیقه ای

طرز تهیه بستنی گیلاس بدون ثعلب

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی گیلاس

  • گیلاس یخ زده بدون هسته: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه سنگین: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نمک: 1/8 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری
  • تکه های شکلات: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن نارگیل یا کره: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی گیلاس بدون ثعلب

هر چند که بیشتر بستنی هایی که از بیرون تهیه می کنید، با ثعلب درست می شوند، اما شما می توانید بستنی گیلاس با بافتی منحصر به فرد و لذیذ را بدون ثعلب نیز درست کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی گیلاس بدون ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن مواد بستنی گیلاس

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گیلاس بدون ثعلب باید گیلاس های یخ زده بدون هسته را همراه با خامه، شیر، شکر، نمک، وانیل، شکلات و کره در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم؛ سرو کردن بستنی گیلاس

معمولاً این بستنی باید درست بعد از میکس شدن سرو گردد. اما اگر بافت بستنی شما کمی شل شده، می توانید برای حدود 1 ساعت آن را در فریزر بگذارید و بعد سرو کنید. برای تزیین روی بستنی می توانید از اندازهی سس شکلات و گیلاس تازه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی سنتی به 2 روش

طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی گیلاس با ثعلب

  • گلاب: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر پسته: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر ثعلب: 1 قاشق چای خوری
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • گیلاس: 500 گرم

مراحل طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب

یکی از اصولی ترین و برترین روش های درست کردن بستنی خانگی استفاده از ثعلب است. با این روش بستنی شما بافتی نرم و کش دار پیدا می نماید و درست مثل بستنی های آماده بیرونی می گردد. در ادامه می توانید با طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ خارج کردن هسته گیلاس ها

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب باید گیلاس ها را بشویید. سپس با استفاده از یک نی شیشه ای یا سیخ چوبی هسته آن ها را خارج کنید. را بلد هستید؟

مرحله دوم؛ میکس کردن مواد بستنی

بعد از خارج کردن هسته گیلاس ها، در این مرحله از طرز تهیه بستنی حرفه ای با طعم گیلاس باید گیلاس ها را همراه با پودر ثعلب، وانیل، عسل و گلاب در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. میکس کردن مواد را تا زمانی که کاملاً یکدست شوند، ادامه دهید.

مرحله سوم، قرار دادن مواد بستنی گیلاس در فریزر

بعد از این که مواد به خوبی میکس شدند، پودر پسته را اضافه کنید و سپس مواد بستنی گیلاس را در یک قالب بریزید و در فریزر قرار دهید. هر 20 دقیقه یک بار بستنی را هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید تا بافت نرم و کشداری پیدا کنید. بعد از 3 تا 4 بار تکرار این کار بستنی قوام مورد نظر را پیدا می نماید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی گیلاس کافی شاپی

طرز تهیه بستنی یخی گیلاس

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی گیلاس

  • گیلاس: 500 گرم
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری
  • آب: 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه بستنی آلاسکا گیلاس

یکی از پرطرفدارترین انواع بستنی گیلاس بستنی آلاسکا گیلاس است که بسیار سریع و راحت تر از سایر انواع بستنی گیلاس درست می گردد. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن بستنی یخی با گیلاس آشنا شوید.

مرحله اول؛ منجمد کردن گیلاس ها

در اولین مرحله از درست کردن بستنی یخی گیلاس باید گیلاس ها را بشویید و هسته آن ها را با یک نی، ماسوره خامه یا سیخ چوبی خارج کنید. سپس آن ها را در یک ظرف درب بسته بریزید و برای 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

مرحله دوم؛ میکس کردن گیلاس ها با سایر مواد

در این مرحله باید گیلاس های منجمد شده را همراه با عسل و اندازهی آب در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید تا همه مواد به خوبی میکس و یکدست شوند. اگر دوست دارید تکه های درشت گیلاس در بستنی باشند، می توانید چند عدد گیلاس بدون هسته را بعد از میکس کردن مواد به آن اضافه کنید.

مرحله سوم؛ قرار دادن مواد بستنی در فریزر

در این مرحله باید گیلاس میکس شده را در یک ظرف درب دار یا قالب های آماده بستنی یخی بریزید و برای 6 تا 7 ساعت در فریزر بگذارید. هر 1 ساعت بستنی را از فریزر خارج کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا سفت نگردد.

مرحله چهارم؛ سرو کردن بستنی

بعد از حدود 7 ساعت بستنی یخی گیلاس شما آماده است. می توانید بستنی را با استفاده از اسکوپ بردارید و در کاسه های مورد نظرتان بریزید. برای روی بستنی می توانید از سس شکلات یا خانگی بهره ببرید.

طرز تهیه بستنی گیلاس با بستنی وانیلی

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی گیلاس با بستنی وانیلی

  • گیلاس: 300 گرم
  • بستنی وانیلی: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر قند: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه بستنی گیلاس با بستنی وانیلی

اگر در خانه دارید و هوس بستنی گیلاس نموده اید، می توانید در عرض چند دقیقه این بستنی ساده را به یک بستنی خاص و خوشمزه میوه ای تبدیل کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی گیلاس به شیوه ای راحت آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن گیلاس ها

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گیلاس خانگی باید هسته گیلاس ها را جدا کنید. سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید و میکس کنید و با استفاده از چاقو خرد کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد بستنی گیلاس

بعد از آماده کردن گیلاس باید خامه پودر قند را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس بستنی وانیلی را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. در نهایت گیلاس های خرد شده یا میکس شده را نیز در ظرف بریزید و دوباره مواد را هم بزنید.

مرحله سوم؛ سرو کردن بستنی گیلاس

بعد از ترکیب کردن مواد بستنی، باید آن را در یک ظرف بریزید و برای 2 تا 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت گردد و خودش را بگیرد. در خاتمه بستنی گیلاس را با اسکوپ بردارید و در ظرف های مورد نظرتان بریزید. برای تزیین این بستنی می توانید از تکه های گیلاس تازه بهره ببرید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی گیلاس

*برای تهیه بستنی گیلاس خانگی بهتر است از گیلاس های سالم، درشت و قرمز رنگ بهره ببرید تا بستنی شما هم رنگ مجذوب کننده تری داشته باشد و هم خوش طعم و لذیذ گردد.

*اندازه شکر یا عسلی که برای شیرین کردن بستنی گیلاس استفاده می گردد، کاملاً اختیاری است و شما می توانید با توجه به ذائقه خودتان آن را کم یا زیاد کنید.

*در صورت تمایل می توانید به بستنی یخی گیلاس یک عدد موز منجمد شده نیز اضافه کنید تا هم طعم بهتری پیدا کند و هم بافت بستنی شما نرم تر گردد.

*در طرز تهیه بستنی یخی گیلاس می توانید برای رقیق کردن گیلاس ها به جای آب از شیر بهره ببرید.

*برای تهیه بستنی گیلاس در دستگاه بستنی ساز باید بعد از میکس کردن و آماده کردن مواد بستنی آن را در دستگاه بریزید تا بستنی شما آماده گردد.

*برای خوش طعم شدن بستنی گیلاس در صورت تمایل می توانید از اندازهی وانیل، هل، گلاب، آبلیمو و هر طعم دهنده دیگری بهره ببرید.

سوالات متداول

در طرز تهیه بستنی گیلاس خوشمزه با عسل از چه اندازه عسل استفاده می گردد؟

اندازه شکر یا عسلی که برای شیرین کردن بستنی گیلاس استفاده می گردد، کاملاً اختیاری است و شما می توانید با توجه به ذائقه خودتان آن را کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه بستنی گیلاس یک دقیقه ای چگونه است؟

در دستور تهیه بستنی گیلاس یک دقیقه ای باید گیلاس های منجمد شده را با اندازهی عسل و آب میکس کنید و آن را میل کنید.

منبع: افق کوروش

به "4 طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب، بدون ثعلب، یخی و یک دقیقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرز تهیه بستنی گیلاس با ثعلب، بدون ثعلب، یخی و یک دقیقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید