کرملین: مداخله کشورهای ثالث به حل بحران لیبی کمک نمی کند

به گزارش وبلاگ بهابادی، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه در خصوص اعزام نظامی به لیبی گفت که مداخله کشورهای ثالث، به حل و فصل اوضاع لیبی کمکی نمی کند.

کرملین: مداخله کشورهای ثالث به حل بحران لیبی کمک نمی کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، امروز (پنجشنبه) در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص احتمال اعزام نیروهای نظامی ترکیه ای به لیبی گفت که مسکو معتقد است که مداخله کشور های ثالث در اوضاع لیبی، به حل و فصل بحران این کشور آفریقایی کمک نمی کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان، امروز در نشست استانداران وابسته به حزب عدالت و توسعه گفت که به محض بازگشایی مجلس ترکیه در تاریخ های هشتم و نهم ژانویه 2020 (18 و 19 دی ماه)، درخواست دولت وفاق ملی لیبی برای اعزام نیروهای ترکیه به این کشور آفریقایی را به رأی مجلس خواهد گذاشت. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی کرملین در این خصوص پاسخ داد: در خصوص شرایط لیبی، قطعاً، نگرانی های مشابهی در کشور ما نیز وجود دارد. ما به طور مداوم موضع روسیه را به وضوح اعلام کرده ایم. ما معتقدیم که بعید است هرگونه مداخله یک کشور ثالث در این اوضاع، به حل و فصل اوضاع (لیبی) کمک کند اما هرگونه تلاش یک کشور سوم برای کمک به حل این مشکل و کمک به طرفین درگیر برای رسیدن به یک راه حل همیشه مورد استقبال است.

این دیپلمات روس که در جمع گروهی از وبلاگ بهابادی صحبت می کرد، با بیان اینکه فدراسیون روسیه از تلاش جامعه بین الملل در جهت حل (مسئله لیبی) استقبال می کند گفت در نتیجه اقدامات مخرب کشورهای خاص و با هدف تضعیف ملت لیبی، سربازان مزدور کشورهای مختلف در قلمرو لیبی فعالیت می کنند.

روز چهارشنبه دیدبان اروپایی- مدیترانه ای حقوق بشر با اعلام اینکه دولت امارات متحده عربی از مزدوران سودانی برای جنگ با دولت وفاق ملی لیبی استفاده می کند، این نیروها را به نقض فجیع حقوق بشر متهم کرد. (جزئیات بیشتر)

پسکوف امروز همچنین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هیچ برنامه ای برای برقراری تماس تلفنی با اردوغان در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه درباره لیبی را ندارد و اضافه کرد که رؤسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه همچنان به تماس های مداوم خود ادامه می دهند و می توانند به سرعت درباره مذاکرات جدید به توافق برسند.

اردوغان که به تازگی از سفر تونس بازگشته، گفت که ترکیه به مشارکت قطر، تونس و الجزایر در کنفرانس برلین که در خصوص لیبی برگزار خواهد شد، اصرار دارد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور، دچار دودستگی شدید شده است و هم اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد. دولتی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و در طرابلس مستقر است، مورد حمایت ترکیه قرار گرفته است. دولت دیگری نیز در طبرق در شرق لیبی مستقر است که از سوی امارات عربی متحده، فرانسه، ایتالیا و ظاهرا روسیه، حمایت می شود. نیروهای دولت شرق به فرماندهی خلیفه حفتر ماه هاست که در تلاشند تا طرابلس را تصرف کنند. اعزام نیروهای ترکیه به لیبی به بهانه محافظت از دولت رسمی در برابر تجاوز دولت غیررسمی و یاغی صورت می گیرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرملین: مداخله کشورهای ثالث به حل بحران لیبی کمک نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: مداخله کشورهای ثالث به حل بحران لیبی کمک نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید