کارمند سابق دولت آمریکا به خاطر کوشش برای فروش اسرار هسته ای بازداشت شد

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران: مقام های آمریکایی روز آدینه مدعی شدند که یک کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا پس از کوشش برای هک کردن رایانه های این وزارتخانه و فروش اسرار هسته ای به ایران، چین و ونزوئلا، بازداشت شده است.

کارمند سابق دولت آمریکا به خاطر کوشش برای فروش اسرار هسته ای بازداشت شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، چارلز هاروی اکلستون 62 ساله که برای کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای آمریکا فعالیت می نموده، در جریان تحقیقات اجرا شده توسط پلیس فدرال تحت پیگرد قرار گرفته است. نامبرده سعی نموده است تا پس از ورود به یک سفارتخانه خارجی، اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده هسته ای را واگذار کند.

این کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا که به خاطر 4 مورد اتهام احتمالا تا 50 سال زندان محکوم خواهد شد، قصد داشته تا در ازای دریافت پول، اطلاعات و اسناد محرمانه هسته ای را به کشورهای خارجی ارائه کند.

اکلستون 27 مارس سال جاری در شهر مانیل پایتخت فیلیپین بازداشت و به آمریکا بازگردانده شده است.جان کارلین وکیل مدافع اکلستون در این باره گفت: موکلش متهم به نفوذ و آسیب رساندن به رایانه های دولتی آمریکا بوده تا اطلاعات حساس مرتبط با سلاح های اتمی را سرقت نموده و این اطلاعات را در اختیار کشورهای خارجی قرار دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه کشورهایی مایل به دسترسی به اطلاعات اتمی آمریکا بوده اند، گفت: وی احتمالا می توانسته به چین، ایران یا ونزوئلا برود و احتمالا این کشورها مایل به دریافت اطلاعات اتمی آمریکا بوده اند.

منبع: تسنیم

به "کارمند سابق دولت آمریکا به خاطر کوشش برای فروش اسرار هسته ای بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمند سابق دولت آمریکا به خاطر کوشش برای فروش اسرار هسته ای بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید