چرا الاکلنگ را از دانشگاه هنر بردند؟
به گزارش وبلاگ بهابادی، محسن رافعی ـ مجسمه ساز ـ روز پنجشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ اطلاع داد که اثر جای به جای را که او در پاییز و زمستان سال 97 برای دانشگاه هنر ساخته بود، بدون اجازه اش به عنون مالک مادی و معنوی کار به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل نموده اند.
به گزارش ایسنا، حالا دانشگاه هنر در پاسخی به اظهارات این هنرمند، دلیل را لزوم نمایش دوره ای آثار همه دانشجویان عنوان می نماید.
در بخشی از این شرح آمده است: با توجه به تعدد آثار هنری خلق شده به وسیله دانشجویان و فضای محدود دانشگاه جهت نمایش آثار، قابلیت استفاده از تمامی این آثار برای همواره ممکن نیست. علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته است.
در متن کامل شرحات این دانشگاه چنین آمده است:
اثر مذکور از سال 1397 بیش از سه سال پس از فارغ التحصیلی سازنده اثر در محوطه دانشگاه هنر قرار داشته است. با توجه به نوع رشته های تحصیلی در دانشگاه هنر، خصوصا دانشکده هنر های تجسمی و تعداد آثار هنری خلق شده به وسیله دانشجویان خلاق و مستعد، بدیهی است که فضای محدود دانشگاه قابلیت استفاده از تمامی این آثار را برای همواره ندارد و با در نظر گرفتن نمایش و استفاده از آثار دانشجویان نو به صورت دوره ای، این امر لازم است.
علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته و ندارد. موضوع جابجایی اثر از انتهای سال 1397 مصوب مدیریت دانشگاه بوده و در این مدت بار ها از صاحب اثر کتبا و شفا ها خواسته شده بود تا نسبت به انتقال آن از حیاط دانشکده تجسمی اقدام نماید.
سازه الاکلنگ که به اثر جای به جای معروف است، با هماهنگی های صورت گرفته به یکی از فضا های عمومی شهر منتقل شد تا علاوه بر رسمیت بخشیدن به نام خود و گریز از یکجایی، در معرض بازدید عموم نیز قرار گیرد. ضمن آنکه حقوق مادی و معنوی این اثر همچنان متعلق به سازنده اثر است، این سازه بدون هرگونه آسیب دیدگی در هر زمان آماده تحویل به صاحب اثر می باشد.
منبع: فرارو