پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 2 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ بهابادی، آسمان تهران امروز آفتابی و در بعضی ساعات ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از چهارده درجه به مرور و در طول روز به بیست و پنج درجه می رسد. کیفیت هوای تهران امروز هم مانند دو روز گذشته در شرایط آلوده برای گروه های حساس واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 2 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ بهابادی، بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان تهران برای روز های آینده، صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات همراه با بارندگی پیش بینی می شود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 26 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (2 آبان ماه) ابری و در بعضی ساعات توام با وزش باد و با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (3 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (4 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 13 درجه و با حداکثر دمای 22 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ آلودگی هوا برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (اول آبان) کیفیت هوای تهران با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته بعلاوه افزایش ترافیک صبحگاهی در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت پایداری نسبی جو در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود می نماید.

با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه تا حدودی از اندازه غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد؛ هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بعلاوه در صبح دوشنبه (2 آبان ماه) شروع تردد خودرو ها و عدم وزش باد مؤثر، سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد خواهد شد.

افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود، بااین حال احتمال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر می تواند سبب گسیل گردوخاک از منطقه ها مستعد و کاهش کیفیت هوا شود.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها پیش بینی می شود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ در دامنه جنوبی البرز، شمال تهران، سمنان، قزوین و بعضی منطقه ها استان البرز بارش باران داریم و باد خیزش گرد و خاک نیز پیش بینی می شود.

رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، بعلاوه کاهش محسوس دما در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی بعلاوه ارتفاعات استان های البرز، زنجان، سمنان و تهران پیش بینی می شود.

فردا در بعضی منطقه ها دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران داریم، در این روز بارش برف و باران در ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 2 آبان ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 2 آبان ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید