وداع قطعی با میزبانی جام جهانی؛ رویای یک کشور به باد رفت

به گزارش وبلاگ بهابادی، فدراسیون جهانی فوتبال به شکل رسمی میزبانی جام جهانی زیر 20 سال را از اندونزی گرفت.

وداع قطعی با میزبانی جام جهانی؛ رویای یک کشور به باد رفت

به گزارش وبلاگ بهابادی جلسه ای برای حل و فصل اختلافات اخیر جام دنیای زیر 20 سال 2023 برگزار گردید. نتیجه این شد که فیفا رسماً میزبانی اندونزی را از رقابت های جام دنیای زیر 20 سال 2023 بگیرد.

اریک توهیر، رئیس اتحادیه فوتبال اندونزی،گفت زمانی که با جیانی اینفانتینو در قطر ملاقات کرد تا با او برای حفظ میزبانی جام دنیای زیر 20 سال در اندونزی صحبت کند، تمام کوشش خود را نموده است. توهیر معتقد است که اندوزی باید در مقابل این تصمیم فیفا تسلیم باشد.

اریک توهیر در بیانیه ای در این باره گفت :من تمام کوشش خود را نموده ام. پس از ارسال نامه ای از رئیس جوکووی و گفتگوی طولانی با رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، ما باید تصمیم فیفا برای لغو برگزاری رویدادی که همه مشتاقانه منتظر آن بودیم را بپذیریم. تصمیمی که در اختیار فیفا به عنوان عالی ترین نهاد فوتبال دنیا با 211 عضو از نقاط مختلف دنیا است، دیگر قابل تغییر نیست. اندونزی عضو فیفا است، بنابراین برای مسائل بین المللی فوتبال، ما باید قوانینی را که معین شده است رعایت کنیم.

وجود اینکه من قبلاً همه چیز را به جانی، بچه های تیم ملی زیر 20 سال و بعلاوه طرفداران وفادار فوتبال منتقل نموده ام، اما از آنجا که ما و اعضای فیفا معتقدیم که شرایط فعلی قابل ادامه نیست، باید تسلیم شویم. ما باید سرسخت باشیم. من از همه دوستداران فوتبال می خواهم که سر خود را مقابل این تصمیم سخت فیفا بالا نگه دارند.

لازم به ذکر است فیفا به وسیله سایت رسمی فدراسیون، حذف اندونزی را از میزبانی جام دنیای زیر 20 سال 2023 بیان کرد. در این بیانیه آمده است: پس از جلسه امروز بین جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و اریک توهیر، رئیس اتحادیه فوتبال اندونزی (PSSI)، فیفا به علت شرایط فعلی تصمیم گرفت اندونزی را از میزبانی جام دنیای فوتبال زیر 20 سال 2023 حذف کند. میزبانان نو در اسرع وقت اعلام خواهند شد و تاریخ فعلی مسابقات بدون تغییر باقی می ماند. فیفا می خواهد تأکید کند که علی رغم این تصمیم، فیفا همچنان متعهد به یاری فعالانه به PSSI در روند تغییر فوتبال اندونزی پس از فاجعه ای که در اکتبر 2022 رخ داد، باقی می ماند. اعضای تیم فیفا در ماه های آینده به حضور خود در اندونزی ادامه خواهند داد و تحت رهبری رئیس اریک توهیر به PSSI یاری خواهند کرد.

لازم به ذکر است چندی قبل دو تیم آرما اف سی و پرسبایا سورابایا به مصاف یکدیگر رفتند و شکست آرما در این بازی باعث شد که اتفاقات عجیبی پس از سرانجام این ملاقات رقم بخورد. شکست آرما اف سی منجر به خشم طرفداران این تیم و هجوم آنها به زمین شد که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آن ها روبرو شدند. پرتاب گازهای اشک آور به سمت تماشاگران کار را بدتر کرد و باعث شد که هزاران نفر به سمت خروجی استادیوم هجوم ببرند. خبرهای اولیه حاکی از این بود که نزدیک به 130 نفر در این حادثه کشته شدند اما مقامات دولتی کمی بعد بیان کردند که تعداد کشته ها به 174 نفر افزایش پیدا نموده است و شرایط 11 تماشاگر نیز بسیار وخیم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وداع قطعی با میزبانی جام جهانی؛ رویای یک کشور به باد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع قطعی با میزبانی جام جهانی؛ رویای یک کشور به باد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید