هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که این کوسه وحشتناک متعلق به کدام گونه است

به گزارش وبلاگ بهابادی، یک کوسه عجیب و غریب در اعماق دریا با چشمان برآمده و لبخندی آزاردهنده و شبیه انسان به تازگی از اعماق سواحل استرالیا بیرون کشیده شده است.

هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که این کوسه وحشتناک متعلق به کدام گونه است

کارشناسان کوسه مطمئن نیستند که این موجود با ظاهر ترسناک دقیقاً به کدام گونه تعلق دارد و این امر بر رمز و راز پیرامون این نمونه غیرعادی اضافه کرده است.

یک ماهیگیر در اعماق دریا، از عمق حدود 650 متری در سواحل نیو ساوت ولز در استرالیا به این کوسه مرموز برخورد.

ماهیگیر بعداً تصویری از نمونه اعماق دریا را در 12 سپتامبر در فیس بوک به اشتراک گذاشت . در این تصویر، پوست زمخت شبیه کاغذ سنباده، پوزه نوک تیز بزرگ، چشمان برآمده بزرگ و سفید مرواریدی در معرض دید کوسه مرده دیده می شود.

ویژگی های غیرمعمول این کوسه به سرعت توجه سایر کاربران فیس بوک را به خود جلب کرد که از این موجود شگفت زده یا وحشت زده شده بودند.

افراد دیگری در مورد ظاهر این حیوان شوخی کردند و حدس زدند که کوسه دندان های کاذب دارد یا بعد از برداشتن بریس هایش در حال لبخند زدن است!

کارشناس ها همچنین در مورد اینکه این کوسه متعلق به کدام گونه است، حدس زدند. رایج ترین حدس این بود که این نمونه یک کوسه بیسکویت (Isistius brasiliensis) بود که به دلیل علائم متمایز گازگرفتگی روی حیوانات بزرگتر نامگذاری شده است. حدس های دیگر شامل یک کوسه اجنه (Mitsukurina owstoni) یا گونه ای از کوسه فانوس (Etmopteridae) بود.

با این حال، ماهیگیر به نیوزویک گفت باتوجه به پوست خشن آن،به عنوان گونه ای از سگ ماهی ها نیز ممکن است باشد.

به گفته مؤسسه تحقیقات کوسه ، سگ ماهی اندیوور (Centrophorus moluccensis) نوعی کوسه گلپر است.

اما برخی از کارشناسان کوسه قانع نشده اند..

کریستوفر لو، مدیر آزمایشگاه کوسه در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ، به نیوزویک گفت: به نظر من شبیه کوسه کیتفین آب های عمیق (Dalatias licha) است که در آب های استرالیا شناخته شده است. اگرچه، بدون اینکه بتوان کل نمونه را دید، به سختی می توان با اطمینان گفت.

دین گرابز، زیست شناس دریایی و کارشناس کوسه در دانشگاه ایالتی فلوریدا، نتیجه گیری متفاوتی ارائه کرد.

به گزارش نیوزویک، گرابز مشکوک بود که کوسه مرده یکی از اعضای خانواده کوسه های گرینلند (Somniosus microcephalus) است.

بریت فینوچی، دانشمند شیلات در مؤسسه ملی تحقیقات آب و جو در نیوزیلند که متخصص در زمینه کوسه های اعماق دریا است، گفت: این یک کوسه gulper است. او اضافه کرد، با این حال، دقیقاً مشخص نیست که به کدام گونه از این گروه تعلق دارد.

چارلی هوونیر، دانشمند کوسه در دانشگاه فلیندرز استرالیا، به لایو ساینس گفت که با شناسایی فینوچی موافق است و این حیوان به احتمال زیاد یک کوسه گلپر است.

فینوچی گفت: در گذشته، کوسه های گلپر به دلیل روغن جگرشان در نیو ساوت ولز مورد هدف ماهیگیری قرار می گرفتند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که این کوسه وحشتناک متعلق به کدام گونه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که این کوسه وحشتناک متعلق به کدام گونه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید