هدیه خاص هنرمند آلمانی به شیرازی ها

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران : به مناسبت روز شیراز؛ سردیس یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و فیلسوف به وسیله کنوت راینهارت هنرمند آلمانی به آرامگاه حافظ شیرازی اهدا شد.

هدیه خاص هنرمند آلمانی به شیرازی ها

به گزارش وبلاگ بهابادی و به نقل از ایرنا ،کنوت راینهارت هنرمند آلمانی در آیین اهدای نمادین سردیس یوهان ولفگانگ فون گوته، اظهار کرد: بایستی کوشش کنیم تا حافظ و گوته دو شخصیت برجسته تاریخ ادبیات دنیا را به شکل صحیحی به مردم دنیا معرفی کنیم. باید روح گوته و حافظ را در این مکان حفظ کنیم.وی با بیان اینکه این سردیس از فرانکفورت محل تولد گوته تا شیراز زادگاه حافظ شیرازی را پیموده است، گفت: سعی کردم که مجسمه نوری از گوته بسازم و سفری را بین حافظ و گوته ایجاد کنم چراکه این سفر هیچ گاه در زمان حیات این دو شاعر بزرگ روی نداد. این در حالیست که گوته تحسین خود از حافظ را به خوبی نشان می دهد.

هنرمند آلمانی ادامه داد: نصب سردیس گوته در آرامگاه حافظ از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید تمام کوشش خود را به کار بگیریم تا روح گوته و حافظ را در این مکان حفظ کنیم.وی با بیان اینکه کشور ایران در زندگی آلمانی ها نقش مهمی دارد، گفت: من به منطقه ها مختلفی سفر نموده ام و در این سفرها با فرهنگ مردم آشنا شدم. ایران جامعه ای تحصیل نموده دارد و اروپائیان می توانند بخشی از آداب و رسوم و فرهنگی مانند مهمان نوازی را از ایرانیان بیاموزند.این مجسمه ساز ابراز کرد: امیدواریم قدرتمندان اجازه بدهند صلح و اعتماد بین مردم دو کشور و دنیا تسری یابد.

نصب تندیس های مفاخر ملی و بین المللی در موزه مشاهیر

مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: این اداره کل در حال ساخت موزه مشاهیر و موزه منطقه ای در جوار آرامگاه حافظ شیرازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: درصدد هستیم تندیس های مفاخر ملی و بین المللی را در موزه مشاهیر نصب کنیم. وی با اعتقاد به اینکه برگزاری برنامه ها و رویدادهای فرهنگی مایه افتخار است،گفت: محدودیتی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی نداریم و به مناسبت روز شیراز از سردیس یک شاعر فاخر، تراز اول و دنیای به نام گوته رونمایی شد که این فرد مرید حافظ است. 15 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز شیراز نامگذاری شده است. به همین مناسبت، هر ساله برنامه های ویژه ای از طرف شهرداری شیراز در این روز برگزار می گردد. علت این نامگذاری، زیبایی بی نظیر شیراز در ماه اردیبهشت است.

منبع: توریسم آنلاین

به "هدیه خاص هنرمند آلمانی به شیرازی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه خاص هنرمند آلمانی به شیرازی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید