فوائد پوست لیمو

به گزارش وبلاگ بهابادی، لیمو جزء آندسته از میوه هایی است که به طور طبیعی دارای خواص تسکین دهندگی و درمان طبیعی بوده، به طوریکه حتی بخش کوچکی از آن ارزشمند است. در بیشتر اوقات، سعی در امتحان درمان های متفاوتی به منظور

فوائد پوست لیمو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

لیمو جزء آندسته از میوه هایی است که به طور طبیعی دارای خواص تسکین دهندگی و درمان طبیعی بوده، به طوریکه حتی بخش کوچکی از آن ارزشمند است. در بیشتر اوقات، سعی در امتحان درمان های متفاوتی به منظور درمان مسائل مختلف مرتبط با سلامتی می کنیم، اما پس از امتحان تمام گزینه های ممکن و صرف زمان و پول خود جهت یافتن نتایج اثر بخش، راه چاره نهایی را در چیزی می یابیم که همواره در اطراف ما، شاید در باغچه و یا در آشپزخانه ما وجود داشته است. لیمو همان جواب بسیاری از مسائل مرتبط با سلامتی ما است. فوائد لیمو از ما پنهان نیست، درست از نوشیدن یک لیوان آب و لیموی گرم در صبح گرفته تا فشردن آب آن در غذای مورد علاقه خود به هنگام عصر و هم یک فنجان چای لیموی تازه در شب، مصرف لیمو نه تنها پرزهای چشایی را تحریک می سازد، بلکه بر سلامتی می افزاید. تنها به این مورد ختم نمی گردد، استفاده موضعی از لیمو هم به اثبات رسیده است که برای پوست و مو بسیار مفید است. به طور کلی هرزمان که از خواص سلامتی بخش لیمو صحبت می کنیم، به خواص آبِ لیمو اشاره داریم. با این حال، تعجب خواهید کرد که بدانید پوست زرد رنگ لیمو که آن را در سطل آشغال می اندازیم در واقع دارای خواص درمانی مختلفی است. این پوست حاوی آنزیمهایی است که می توانند به شما در داشتن زندگی توأم با سلامتی بیشتر یاری نمایند.

فوائد پوست لیمو

در ذیل به چند مورد از فوائد پوست لیمو اشاره نموده و در مقاله ای تحت اسم فوائد پوست لیمو در سلامت به موارد دیگری همانند کاهش دهنده سطوح کلسترول، یاری به مشاخصه با سرطان، بهبود سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی و هاضمه، افزایش دهنده سوخت و ساز و یاری به کاهش وزن و غیره به تفصیل پرداخته ایم.

عاملی عالی در بهداشت و سلامت دهان و دندان

تعیین شده است که کمبود ویتامین C موجب بروز مسائل مختلف دندان و لثه از جمله اسکوربوت، خونریزی لثه، و آماس و التهاب لثه می گردد. پوست لیمو غنی از اسید سیتریک بوده که مانع از چنین مسائل مرتبط با دندان و لثه می گردد. به همین علت است که بجای دور انداختن پوست آن، می توانید آن را مورد مصرف قرار دهید. در واقع در زمانهای قدیم، ملوانان در طول سفرهای طولانی با خود لیمو همراه داشته به این جهت که به علت کمبود ویتامین C دچار بیماری اسکوربوت نشوند.

خنثی ساختن رادیکالهای آزاد

رادیکالهای آزاد، الکترون جفت نشده موجود در سلولهای بدن می باشند. این رادیکالها مسبب وقوع انواع سرطان، مسائل قلبی، پیری، تورم و بیماریهای خود ایمنی می باشند. ویتامین C موجود در پوست این میوه نقش بسیار مهمی در خنثی سازی رادیکالهای آزاد ایفا نموده در نتیجه از بروز مسائل فوق مرتبط با سلامت جلوگیری می نماید. به عبارت دیگر رادیکالهای آزاد می توانند بعلاوه با آسیب وارده به عروق خونی مرتبط باشند و به همین علت است که می توانید ویتامین C موجود در لیمو را مسئول حفظ جریان خون سالم در نظر بگیرید.

پوست لیمو و سلامتی پوست

بسیاری از مسائل پوستی همانند چین و چروک، تجمع رنگدانه در پوست، آکنه، لکه های سیاه، و غیره به اسم نشانه های شاخص پیری در نظر گرفته می شوند و بله، رادیکالهای آزاد نقش بسیار مهمی در این امر ایفاء می نمایند. پوست لیمو منبعی طبیعی از ویتامین C و اسید سیتریک بوده که به تصفیه عروق خونی موجود در بدن و از بین بردن ناپاکی های موجود در سلولهای پوست یاری می نمایند. این امر در واقع سلامتی پوست را افزایش می دهد. پوست لیمو بعلاوه جهت برطرف آکنه و جوش عالی عمل می نماید به این علت که حاوی آنتی اکسیدانهایی است که پوست را تا حد زیادی سم زدایی می نمایند. در بازار انواع مختلف پودر پوست لیمو برای صورت وجود دارد که می توانند بسیار مفید باشند، با این حال، مصرف پوست آن برترین گزینه خواهد بود. در ادامه روشی که جهت کاربرد موضعی آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد را معرفی می کنیم.

لیمویی را برداشته و آن را به 2 تا 4 قاچ بریده و آب آن را درون یک کاسه بچکانید. پس از آن، پوست لیمو را به قطعات کوچک بریده و آن را با آبِ لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را درون یک بطری و در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. این مخلوط را صبح روز بعد بر روی صورت خود بمالید. در صورت تمایل می توانید بعلاوه یک قاشق چایخوری عسل به آن بیافزایید. این محلول را در حدود 5 تا 6 دقیقه بر روی صورت خود رها نموده تا بماند و سپس با آب معمولی و یا گلاب بشویید. برای 30 دقیقه بعد هیچ چیز دیگری بر روی صورت خود نزنید. این درمان تعیین شده است که در درمان مسائل مرتبط با پوست خصوصاً آکنه بسیار مفید است.

در خاتمه بایستی گفت که در مصرف لیمو و پوست آن بایستی احتیاطات لازم را به عمل آورید به این علت که از آفت کشها و حشره کشهای مختلفی در زمان پرورش لیمو استفاده نموده پس پیش از مصرف آن را بخوبی بشویید و بعلاوه افراد مبتلا به سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا بایستی از مصرف آن خودداری نمایند به این علت که دارای ماده ای بنام اگزالات بوده که اندازه زیاد آن در بدن موجب ایجاد تبلور می گردد. بعلاوه مصرف آن حتی در طول دوران بارداری و شیردهی بی خطر در نظر گرفته می گردد. با این حال به این علت که بارداری شرایط بسیار خطیری است، بهتر است که پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع: راسخون

به "فوائد پوست لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد پوست لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید