فرودگاه بین المللی تورنتو ، بزرگترین فرودگاه کانادا

به گزارش وبلاگ بهابادی، فرودگاه بین المللی تورنتو برای افرادی که پیشتر به کانادا سفر نموده اند یا قصد دارند در آینده ای نزدیک با تور کانادا به این کشور زیبا سفر نمایند، نامی آشناست. بدون شک برای سفر به کشوری مانند کانادا که کیلومترها با ما فاصله دارد، پرواز برترین و بسیاری از اوقات تنها راهی است که پیش رو داریم. بنابراین آشنایی با فرودگاه های کانادا اهمیت بسیار زیادی برای گردشگرانی دارد که قصد دارند از جاهای تماشای کانادا تماشا نمایند.

فرودگاه بین المللی تورنتو ، بزرگترین فرودگاه کانادا

فرودگاه بین المللی تورنتو مهمترین فرودگاه کانادا و مقصد بسیاری از گردشگران این کشور است و ما نیز به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس، شما را با این فرودگاه مهم کانادا آشنا سازیم.

درباره فرودگاه بین المللی تورنتو

فرودگاه بین المللی تورنتو یا فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو که با کد یاتای YYZ شناخته می گردد، اصلی ترین فرودگاه تورنتو کانادا است. این فرودگاه با قرار گرفتن در مقامی بالاتر از فرودگاه بین المللی ونکوور، بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه کانادا به شمار می رود. فرودگاه تورنتو بعلاوه دومین فرودگاه قاره آمریکا و سی امین فرودگاه بزرگ دنیا از منظر ترافیک و تردد مسافران است که در سال 2019 میلادی، بیش از 50 میلیون مسافر را جابجا نموده است.

این فرودگاه که در سال 1937 میلادی ساخته شده است، در 22.5 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر تورنتو قرار گرفته است و اگرچه بخش اعظم آن در شهر میسیساگا واقع شده، اما به عنوان فرودگاه تورنتو شناخته می گردد. از آنجاییکه فرودگاه بین المللی تورنتو در نزدیکی شهر مالتون ساخته شده بود، ابتدا به نام فرودگاه مالتون شناخته می شد تا این که در سال 1984 به افتخار لستر بی پیرسون، چهاردهمین نخست وزیر کانادا و برنده جایزه صلح نوبل در سال 1957، به طور رسمی به فرودگاه بین المللی لستر بی پیرسون تغییر نام داد. با این وجود امروزه بیشتر افراد این فرودگاه را با نام فرودگاه پیرسون می شناسند.

همانگونه که پیشتر گفتیم، فرودگاه بین المللی تورنتو یکی از شلوغ ترین و پرترددترین فرودگاه های دنیا است. در سال 2019 میلادی، این فرودگاه میزبان بیش از 75 ایرلاین مختلف بوده است و حدود 1250 پرواز روزانه از این فرودگاه به مقصدهای مختلف در سرتاسر دنیا اجرا شده است.

فرودگاه تورنتو بعلاوه دومین فرودگاه قاره آمریکا و سی امین فرودگاه بزرگ دنیا از منظر ترافیک و تردد مسافران است که در سال 2019 میلادی، بیش از 50 میلیون مسافر را جابجا نموده است.

ترمینال های فرودگاه بین المللی تورنتو

فرودگاه بین المللی تورنتنو در کانادا دو ترمینال عمومی فعال دارد که با نام های ترمینال 1 و ترمینال 3 شناخته می شوند. هر دوی این ترمینال های برای مدیریت پروازهای داخلی و خارجی طراحی شده اند و برخلاف ها بیشتر فرودگاه ها، پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی تورنتو از یکدیگر مجزا نیست. بلکه در فرودگاه تورنتو ترمینال ها برای جداسازی پروازهای ایرلاین های مختلف طراحی شده است.

ترمینال 1 فرودگاه بین المللی تورنتو دوازدهمین ترمینال بزرگ در بین تمام فرودگاه های دنیاست و پروازهای ایر کانادا و تمامی اعضای اتحاد شرکت های هواپیمایی استار الاینس (Star Alliance) از این ترمینال انجام می گیرد. هواپیمایی امارات تنها ایرلاینی است که با وجود عدم عضویت در این اتحاد، اما پروازهای خود را از ترمینال 1 فرودگاه بین المللی تورنتو انجام می دهد.

ترمینال 3 فرودگاه بین المللی تورنتو به پروازهای اعضای دو اتحاد اسکای تیم (SkyTeam) و وان ورلد (Oneworld) اختصاص دارد. بعلاوه تمامی ایرلاین هایی که در هیچ یک از این سه اتحاد عضو نیستند، از ترمینال 3 فرودگاه تورنتو استفاده می نمایند.

دسترسی به فرودگاه بین المللی تورنتو

همانطور که گفتیم، فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بزرگترین و مهمترین فرودگاه کانادا است و تقریبا بیشتر گردشگران تور کانادا، باید از این فرودگاه استفاده نمایند. بنابراین بد نیست با راه های دسترسی و ورود به فرودگاه تورنتو نیز آشنا شویم.

  • اتوبوس

اتوبوس یکی از برترین راه های دسترسی به فرودگاه تورنتو است و خطوط مختلفی می توانند شما را از نقاط مختلف شهر تورنتو به فرودگاه و بالعکس ببرند. خط 900 اصلی ترین خط اتوبوس سریع السیر است که در جهت 2 حمل و نقل عمومی تورنتو و بین فرودگاه و ایستگاه کیپلینگ فعالیت دارد. بعلاوه خط 52 هم که در جهت 1 حمل و نقل عمومی تورنتو قرار گرفته است، شما را بین فرودگاه و ایستگاه لورنس جابجا خواهد نمود.

  • قطار

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر به فرودگاه پیرسون تورنتو، استفاده از قطار شهری تورنتو است. این قطار هر روز از ساعت 5:27 الی 1 بامداد روز بعد فعالیت دارد و قطارهای آن هر 15 دقیقه از ترمینال 1 فرودگاه به سمت ایستگاه یونیون در مرکز شهر تورنتو و بالعکس حرکت می نمایند. با سوار شدن به این قطار ظرف مدت 25 دقیقه و به راحتی به ترمینال 1 فرودگاه تورنتو خواهید رسید.

اما اگر باید از ترمینال 3 فرودگاه بین المللی تورنتو بهره ببرید نیز جای هیچ نگرانی نیست. یک خط قطار درون فرودگاهی نیز در فرودگاه تورنتو به صورت 24 ساعته فعال است که شما را بین ترمینال 1، ترمینال 3 و پارکینگ فرودگاه جابجا می نماید. این قطار هر 4 الی 8 دقیقه حرکت می نماید.

  • تاکسی

تاکسی نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی است که می توانید برای رفتن به مقصد مورد نظر خود از آن بهره ببرید. خارج از ترمینال های 1 و 2 فرودگاه بین المللی تورنتو، ایستگاه های تاکسی وجود دارند و تنها تاکسی های مجاز فرودگاه اجازه ورود به آنها را دارند. با استفاده از این تاکسی ها و با خیال راحت می توانید به هر نقطه ای که دوست دارید سفر کنید.

منبع: ققنوس

به "فرودگاه بین المللی تورنتو ، بزرگترین فرودگاه کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی تورنتو ، بزرگترین فرودگاه کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید