غذایی که اشتهای بچه ها را تحریک می نماید

به گزارش وبلاگ بهابادی، هر چه بچه ها به لحاظ ظاهری با غذا ارتباط بیشتری برقرار نمایند، اشتهای بیشتری برای خوردن آن دارند؛ بنابراین شما هم می توانید از این فرصت بهره ببرید و موادغذایی ای را که کودکتان کمتر تمایل به خوردن آن دارد در شکل دیگری به خوردش دهید.

غذایی که اشتهای بچه ها را تحریک می نماید

مخلوط سبزیجات مختلف در یک پوسته سیب زمینی ولی با ظاهری شبیه به قایق از این جمله پیشنهادهاست.

1. فر اجاق گاز را با دمای 200 درجه سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت یا شماره 6 روشن کنید تا گرم گردد. سیب زمینی ها را بعد از شستن با چنگال سوراخ سوراخ کنید. سیب زمینی ها را در سینی فر قرار داده و مدت یک ساعت در همان دمای فر بپزید.

2. تره فرنگی را حسابی بشویید و با چاقوی تیز به صورت حلقه حلقه درآورید. قارچ ها را هم به صورت حلقه حلقه خرد کنید.

3. یک قاشق سوپخوری از روغن را در تابه نچسبی بریزید و ابتدا تره فرنگی سپس قارچ و ذرت را در آن حدود سه دقیقه تفت دهید تا مواد نرم شوند. در این مدت مدام مواد را هم بزنید. حالا سبزیجات تفت داده شده را به کاسه ای منتقل کنید.

4. تا حالا دیگر قاعدتا سیب زمینی ها هم پخته اند. سیب زمینی ها را با چاقو تیز از وسط نصف کنید؛ سپس با قاشق گوشت داخل آنها را خارج نموده و در کاسه حاوی سبزیجات بریزید. فقط مراقب باشید که به پوسته سیب زمینی آسیب نرسد.

حالا شیر، کره، نمک، فلفل و پنیر پیتزا را اضافه نموده و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.

5. مواد را با قاشق دوباره در پوسته های سیب زمینی پر کنید. به جای مانده روغن را در تابه بریزید و کدو و هویج رنده شده را مدت دو دقیقه تفت دهید تا نرم گردد. این مواد نقش نگهدارنده سیب زمینی ها و البته امواج دریای دو قایق در بشقاب است.

6. وقتی اندازهی از مخلوط کدو و هویج را داخل بشقاب ریختید دو قایق را روی این مخلوط جا دهید. حالا فقط باید کالباس و پنیر ورقه ای را به شکل مثلث برش بزنید و با خلال دندان داخل هر قایق فرو برید تا نقش بادبان قایق را ایفا نماید.

مواد و لوازم مورد احتیاج برای 4 نفر

2 عدد سیب زمینی میانه

2 ق س روغن زیتون

یک عدد هویج بزرگ (رنده گردد)

یک تکه پنج سانتی متری تره فرنگی

2 ق س دانه ذرت

یک ورق کالباس مرغ

یک ورق پنیر تست

25 گرم قارچ

یک تکه کره

یک ق س شیر

2 /1 کدو میانه (رنده گردد)

2 ق س پنیر پیتزا (رنده گردد)

به اندازه لازم نمک و فلفل

یه جور دیگه

برای پختن سیب زمینی ها به جای فر از مایکروفر هم می توانید بهره ببرید فقط باید آنها را روی سینی مایکروفر مدت هشت دقیقه با حداکثر قدرت حرارت دهید. البته اگر این مدت کم بود زمان را افزایش دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "غذایی که اشتهای بچه ها را تحریک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذایی که اشتهای بچه ها را تحریک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید