عکس صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! ، حتما ببینید

به گزارش وبلاگ بهابادی، شپش ها حشراتی بسیار ریز با طول 1.6 میلی متر و بدون بال هستند که محل زندگی و تغذیه آن ها پوست سر است. ای

عکس صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! ، حتما ببینید

شپش ها از دوران قدیم که بهداشت پوست و مو بسیار ضعیف بود شپش ها یکی از رایج ترین مسائل بین افراد بو ده اند شپش ها خارش بسیاری در پوست ایجاد خواهند کرد شپش ها میتوانند بله سلامت پوست آسیب برسانندشپش ها حشراتی بسیار ریز هستند که محل زندگی و تغذیه آن ها پوست سر است.

تخم این موجودات به وسیله ماده چسبناکی که از بدن مادر ترشح می گردد به کف سر می چسبد و جدا کردن آن بسیار سخت است. این تخم ها بسیار شبیه به شوره سر هستند و به همین علت تشخیص آن ها مشکل است؛ تنها تفاوت آن ها با شوره در این است که شوره به راحتی از پوست سر جدا می گردد اما تخم ها این ویژگی را ندارند. حشرات بالغ نیز بسیار ریز و معمولا به رنگ موها هستند و به همین علت پیدا کردن آن ها در میان موها کاری مشکل خواهد بود.

درصورتی که شپش ها از پوست سر جدا شوند و منبع تغذیه ای نداشته باشند بعد از 2 روز از بین می فرایند. هر فردی به علت استفاده از وسایل آلوده یا تماس با افراد دارای شپش سر می تواند دچار این مشکل گردد؛ اما بروز آن در بچه ها 3 تا 14 سال شایع تر است و معمولا به وسیله آن ها در خانواده منتشر می گردد.

منبع:پایگاه خبری تحلیلی سلام نو

منبع: رکنا

به "عکس صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! ، حتما ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! ، حتما ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید