عجیب ترین پارک های دنیا که می توانید از آن ها تماشا کنید!

به گزارش وبلاگ بهابادی، اگر به گردشگری علاقه دارید، تماشا عجیب ترین پارک های دنیا را از دست ندهید زیرا تماشا یک فضای سر سبز پر رمز و راز را برای شما به ارمغان می آورد.

عجیب ترین پارک های دنیا که می توانید از آن ها تماشا کنید!

پارک ها محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت می باشند که معماری ها و طراحی های مختلف در کنار ایده هایی خاص، ساخت آن ها را مجذوب نماینده تر می نماید. در دنیا پارک هایی وجود دارد که بسیار عجیب و غریب می باشند و سالانه توریستان زیادی برای تماشا این منطقه ها شگفت انگیز راهی کشورهای مختلف می شوند.

با ما همراه باشید تا شما را با 13 مورد از عجیب ترین پارک های دنیا آشنا سازیم

  1. پارک مرکزی نیویورک

یکی از عجیب ترین پارک های دنیا ، پارک مرکزی یا central park نیویورک است که مساحت آن به 342 هکتار می رسد که در سال 1857 به وسیله شخصی به نام فردریک لاو المستد و کالورت واکس ساخته شده است. به طور قطع می توان گفت که این پارک یکی از شلوغ ترین پارک های دنیا به شمار میرود و علت آن را می توان در جاذبه هایی که در این پارک وجود دارد، مشاهده کرد.

با ورود به این پارک شما تنها چند وسیله تفریح و فضای سبز محدودی را مشاهده نخواهید کرد بلکه باغ گیاهشناسی، مجسمه های متعدد، فضا برای برگزاری کنسرت، رودخانه، دریاچه و مواردی نظیر آن در این پارک دیده می گردد.

شاید باورتان نگردد که یک پارک به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های توریستی دنیا به حساب آید، اما پارک مرکزی نیویورک سالانه میلیون ها نفر را به آمریکا می کشاند تا فواره های متعدد، آثار تاریخی، پل های زیبا و … این پارک را از نزدیک مشاهده نمایند.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک دبی لند در کشور امارات متحده عربی

کشورهای عربی همواره در طراحی جاذبه های توریستی پیروز عمل نموده اند که پارک دبی لند در امارات یکی از عجیب ترین پارک های دنیا به شمار می رود. مساحت آن 4650 هکتار است که مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی روز دنیا می باشد.وجود ورزشگاه های چند منظوره، شهربازی مجهز و پر امکانات، معماری خاص و … تنها بعضی از ویژگی های این پارک توریستی به شمار می رود. پس اگر فرصت تماشا جاذبه های توریستی دنیا را دارید، برای تماشا این پارک راهی شوید.

برای رزرو متنوع ترین تورهای دبی وبلاگ بهابادی اینجا کلیک کنید.

  1. پارک گوئل در بارسلون

منطقه ای از بارسلون که برای ساخت سازه های مسکونی در نظر گرفته شد، امروزه به یکی از عجیب ترین و زیباترین پارک های این شهر تبدیل شده است. پارک گوئل محیطی بسیار آرام دارد و زیبایی آن زمانی بیشتر دیده می گردد که چشم تان به عمارت این پارک می افتد.

وجود فواره ها، مسیرهای پیاده روی زیبا، آثار گائودی، سنگ های تزئین شده زیبا و … همگی پارک گوئل در بارسلون را به یکی از عجیب ترین پارک های دنیا تبدیل نموده است.

کسی که این پارک را طراحی نموده است، گائودی می باشد که آثار آن به ثبت یونسکو رسیده است. این پارک جنگلی بسیار آرام و دلنشین است که با رفتن به آن جا جذب زیبایی های موجود در پارک خواهید شد و دل کندن از آن برایتان سخت است.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک کوکنهوف هلند

تماشا گل و گیاه رنگی همواره مجذوب نماینده است و در هر محیطی که وجود داشته باشند، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می نمایند. پارک کوکنهوف در اواسط ماه مارس تا اواسط ماه مه با لاله های رنگی زیبا می گردد.

تماشا هفت میلیون لاله رنگی، سنبل و … تنها و تنها در پارک کوکنهوف امکان پذیر است. البته عجیب بودن این پارک و زیبایی آن تنها مربوط به لاله های رنگی نمی گردد و اثرهای هنری مختلف همراه با غرفه هایی که گونه هایی از گیاهان عجیب در آن نگه داری می گردد، نگاه هر توریستی را به خود جذب می نماید.البته توصیه ما این است که در همان ماه هایی که ذکر شد از این پارک شگفت انگیز تماشا کنید که تقریبا هشت هفته برای این کار فرصت دارید.

  1. پارک آبی ادمونتون

یکی دیگر از عجیب ترین پارک های دنیا، پارک ادمونتون در شهر ادمونتون استان آلبرتای کانادا است که مساحت بسیار بزرگی دارد. شروع به فعالیت این پارک در سال 1986 بوده است که با مساحت 20 هکتاری خود، بزرگترین پارک آبی در دنیا به شمار میرود.

این پارک با امکانات رفاهی زیاد در یک مرکز تجاری بزرگ به نام ادمونتون قرار گرفته است. پس می توانید با سفر به این پارک هم از مرکز خرید تماشا کنید و هم یکی از زیباترین پارک های دنیا را مشاهده نمایید.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک رویال بوتانیک ملبورن

یکی دیگر از عجیب ترین پارک های دنیا، پارک رویال بوتانیک می باشد. شما با رفتن به این پارک با یک باغ بزرگ رو به رو می شوید که گل و گیاهان مختلفی را در خود جای داده است.

در مساحتی بیش از 100 هکتار گونه های گیاهی متعددی را خواهید دید که شمار این گونه ها به بیش از پنجاه هزار نوع خواهد رسید. البته وجود قوهای به رنگ سیاه و سفید، طوطی و مرغ های ماهیخوار نیز از زیبایی این پارک شگفت انگیز به شمار میرود.

وجود رودخانه های زیبا در باغ های بوتانیک نهایت زیبایی را رقم می زند. بهتر است، در فصل تابستان برای تماشا گل های کاملیا، رز و گونه های جانوری این پارک اقدام کنید.

  1. پارک استنلی در ونکوور

با معرفی پارک های قبلی متوجه شدیم که پارک تنها وجود چند درخت و محیطی برای بازی بچه ها نیست بلکه با طراحی های خاص می توانند به یک جاذبه توریستی بی نظیر تبدیل شوند. پارک استنلی یکی از شگفت انگیزترین و عجیب ترین پارک های دنیا است که فضای آن در حدود 1000 هکتار است.

شاخصه این پارک وجود درختان با طول عمر بالاست که طبیعت بکری را ایجاد نموده اند. در کنار این زیبایی گل های مختلفی نیز وجود دارند که محیط رنگارنگ مجذوب نمایندهی را به وجود آورده اند.

زمین گلف، امکانات تفریحی متعدد، تئاتر، ستون های تماشای و … همگی از جاذبه های پارک استنلی می باشند که توریستان را به ونکوور می کشاند.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک گلدن گیت در کالیفرنیا

در این قسمت به یکی از پارک های شگفت انگیز کالیفرنیا به نام گیت می پردازیم. این پارک که در شهر کالیفرنیا قرار گرفته است، از تلماسه ساخته شده است. دلایل زیادی وجود دارد که سالانه 14 میلیون توریست و بازدیدنماینده برای تماشا این پارک به کالیفرنیا می فرایند که بعضی از آن ها عبارتند از:

  • وجود باغ های متعدد
  • مسیرهای پیاده روی پوشیده از تلماسه
  • موزه های تماشای
  • مجسمه های متعدد
  • وجود آلاچیق های زیبا
  • زمین گلف
  • آسیاب بادی

همه این موارد روزهای به یادماندنی را برای توریستان به یادگار خواهند گذاشت پس اگر فرصت و زمان لازم برای سفر دارید، این پارک شگفت انگیز را از یاد نبرید.

  1. پارک بلبوآ در سان دیگو

پارک بلبوآ یک مکان تفریحی به تمام معناست که در کنار فضای سبز وجود امکانات تفریحی و جاذبه های تماشای زمان اضافه برای توریستان باقی نخواهد گذاشت. در این پارک گونه های گیاهی و جانوری زیادی نگه داری می گردد که انواع کاکتوس، گل های رز و … تنها بخشی از آن است.

بعلاوه شما موزه های زیادی را در این پارک خواهید که آثار تماشای در آن ها به نمایش گذاشته است. بعلاوه باغ وحش بلبوآ، تئاتر تاریخی و وسایل بازی متعدد همراه با راه آهن از دیگر امکانات تفریحی این پارک به شمار میرود.

اگر چه شاید چنین امکاناتی را در پارک های عجیب دیگر نیز مشاهده کنید، اما امکانات و گونه های گیاهی جدیدتری را در این پارک مشاهده خواهید کرد.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک انگلیشچر در مونیخ

این پارک در سال 1786 طراحی و ساخته شده است که نام آن به شباهتی که با انگلیس دارد، اشاره می نماید. شما تنها در این پارک یک کافه با 7000 جایگاه مشاهده خواهید کرد. در این پارک رودخانه ایسار، قهوه خانه ها، بت خانه های چینی در کنار دیگر امکانات تفریحی دیده می گردد که آن را به یکی از عجیب ترین پارک های دنیا تبدیل نموده است.

  1. پارک اوئنو در توکیو

این پارک در شهر توکیو واقع است که دارای جاذبه های تماشای چون باغ وحش، درختان زیبا، موزه و … می باشد که باغ وحش قرار گرفته در این پارک، اولین باغ وحش کشور ژاپن است که از مساحت زیادی برخوردار است.

اگر در آوریل یا مارس به این پارک شگفت انگیز بروید، شکوفه های درختان گیلاس چشم انداز ای ایجاد می نمایند که شما را شگفت زده خواهد نمود.

  1. عجیب ترین پارک های دنیا | پارک دنیای دیکنز در انگلستان

پارک دنیای دیکنز را می توان به عنوان یکی دیگر از عجیب ترین پارک های دنیا معرفی کرد. طراحی این پارک به گونه ای است که شما را به دوران زندگی چارلز دیکنز می برد.

چارلز دیکنز یک نویسنده انگلیسی مشهور بود که نام این پارک یادآور این نویسنده نام آشناست. مساحت 75 هزار متر مربعی دنیای دیکنز و سازه هایی که به شکل عجیبی طراحی شده اند، نگاه هر شخصی را به خود جلب می نماید.

  1. پارک کروکودیل کروکوساوروس کوو استرالیا

اگر هیجان و ترس را دوست دارید، پارک پارک کروکودیل کروکوساوروس کوو برترین گزینه برای سفر شما خواهد بود. در این پارک به وسیله تجهیزات به زیر آب خواهید رفت و کروکودیل ها و تمساح ها را به صورت زنده و از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

هیجان و عجیب بودن این پارک خیلی ها را به استرالیا می کشاند تا یکی از عجیب ترین پارک های دنیا را از نزدیک مشاهده نمایند.

منبع: الی گشت

به "عجیب ترین پارک های دنیا که می توانید از آن ها تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین پارک های دنیا که می توانید از آن ها تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید