شاهکار یک ایرانی در ارتقای ماشین مشهور فراری ، عکس

به گزارش وبلاگ بهابادی، SF90 را باید نقطه عطفی در تاریخ خودروسازی فراری دانست.این خودرو که لقب سریعترین خودرو­ی جاده ای تاریخ فراری را به یدک می­ کشد، در ماه مِه سال 2019 رونمایی شد.

شاهکار یک ایرانی در ارتقای ماشین مشهور فراری ، عکس

مسعود عابدینی: چندی پیش یکی از بزرگترین تیونرهای دنیا،یعنی منصوری که متعلق به کورش منصوری کارآفرین ایرانی الاصل اهل بریتانیا است، دستی بر سر و روی سریع ترین فراری دنیا کشید و نامش را به F9XX تغییر داد.

تمرکز منصوری بیشتر در ارائه یک محصول متمایز و خاص است و از اینکه چهره خودرو به شدت تغییر کند، ترسی ندارد. چیزی که در ظاهر خودرو بسیار خودنمایی می نماید، بکار بردن قطعات فیبرکربنی فراوان در اغلب فضاهای این خودرو است.

در قسمت جلویی، با استفاده از تغییرات فراوان در سپر و کاپوت و بعلاوه بکار بردن اسپلیتر نو، دماغه خودرو کشیده تر و تهاجمی تر از نسخه استاندارد جلوه می نماید.

نوار پهن بکار رفته روی کاپوت و بعلاوه خروجیِ هوایِ فیبرکربنی روی گلگیر خودرو، ظاهر SF90 را بسیار جذابتر نموده است.

در نمای بغل خودرو نوشته بزرگ F9XX بسیار جلوه می نماید. رینگ های بزرگ 21 و 22 اینچی با کالیپرهای زردرنگ،با تِم رنگی و ظاهر این خودرو هماهنگ شده است.

اما بیشترین تغییرات ظاهری در نمای عقب این خودرو رخ داده است. بال بزرگی که نوشته منصوری را بر روی آن می بینیم در کنار دیفیوزر بزرگ به همراه چراغ قرمز مستطیلی شکل که ما را یاد خودروهای فرمول یک می اندازد، بعلاوه چهار اگزوز که در مرکز این قسمت واقع شده است، زیبایی این خودرو را دو چندان می نماید.

یک ورودی هوای بزرگ که بسیار برجسته است، برروی قسمت پیشرانه این خودرو واقع شده است.

فضای داخلی خودرو با استفاده رنگ زرد و مشکی و قطعات فیبرکربنی، بسیار منحصر به فرد و زیبا شده است. شمایل هندسی نو و نوشته منصوری بر روی صندلی ها و کفپوش خودرو دیده می گردد.

اما مهمترین تغییری که در خودرو رخ داده،در پیشرانه آن است.فراری SF90 استراداله پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئینتوربو داشت(769 اسب بخار) که با لحاظ کردن 3 پیشرانهی الکتریکی(217 اسب بخار) که یکی از آنها در عقب و دوتای دیگری آن در جلو قرار داشت،قادر بود 986 اسب بخار قدرت و 800 نیوتونمتر گشتاور فراوری کند.

اما پیشرانه بنزینی F9XX به تنهایی 966 اسب بخار قدرت و 980 نیوتونمتر گشتاور فراوری می نماید که شگفت آور است! با احتساب 3 موتور الکتریکی، قدرت این خودرو به 1084 اسب بخار می رسد.

شتاب این خودرو 2.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این کیت در حال حاضر برای دارندگان SF90قابل سفارش و نصب است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شاهکار یک ایرانی در ارتقای ماشین مشهور فراری ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار یک ایرانی در ارتقای ماشین مشهور فراری ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید