سفیدپوشانی که کرونا شهیدشان کرد

به گزارش وبلاگ بهابادی، بیش از شش ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد. در این مدت همه به نوعی با این ویروس گردشگر دست و پنجه نرم کردیم و سبک زندگیمان را تغییر دادیم؛ اما در این مدت کسانی هم بودند که لحظه به لحظه شان را برای مبارزه با این ویروس جهانی گذاشتند و بعضی هم به بهای حفظ جان همنوعانشان، جانشان را از دست دادند.

سفیدپوشانی که کرونا شهیدشان کرد

به گزارش وبلاگ بهابادی، جامعه پزشکان و پرستاران در همه جای جهان مهمترین صنفی بودند که مستقیم و بدون ترس در برابر کرونا ایستادند؛ جان خود و خانواده شان مهمترین ریسکی بود که باید می پذیرفتند که بسیاری پذیرفتند و بعضی هم در نهایت تاسف بهایش را با جانشان پرداختند.

همین موضوع بهانه ای شد که در این روزها نمایشگاهی به صورت مجازی و به یاد سپیدپوشانی که جان خود را پای درمان کرونا گذاشتند و با احترام به درمانگرانی که همچنان در حال مبارزه هستند، در خانه هنرمندان ایران برگزار گردد.

این نمایشگاه در راستای طرح کروناروایت برگزار شده که توسط سازمان نظام پزشکی کشور طراحی و تدوین شده و با همکاری نهادهایی همچون ستاد ملی مدیریت کرونا، وزارت بهداشت، شورای سیاستگذاری سلامت صداوسیما، شهرداری تهران، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سینما حقیقت و خانه هنرمندان ایران در دست اجرا است.

مرتضی رضایی و همسرش از هنرمندانی هستند که در بخش کرونا به روایت تصویر با رویداد کروناروایت همراه شده اند و در روزهای قرنطینه به این فکر افتادند که با خلق آثار هنری از کادر بهداشت و درمان قدردانی نمایند.

آنها فراخوانی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند و بعضی از هنرمندان و هنرجویان برای تقدیر از کادر بهداشت و درمان کشور با آنها همراه شدند. در این پویش مردمی تا به امروز نزدیک به هزار اثر برای تقدیم به پزشکان و پرستاران و سایر درمانگران کرونا گردآوری شده است.

مرتضی رضایی به تازگی پروژه ای با موضوع نقاشی پرتره شهدای سلامت را نیز شروع نموده و تا به امروز پرتره 25 شهید از بیش از 160 شهید سلامت را به اتمام رسانده است.

آنچه در این نمایشگاه ارائه شده است، 25 پرتره مرتضی رضایی و 14 نقاشی خط از یکتا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیدپوشانی که کرونا شهیدشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیدپوشانی که کرونا شهیدشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید