ساماندهی بیش از 1000 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد

به گزارش وبلاگ بهابادی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد از ساماندهی 1050 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد اطلاع داد.

ساماندهی بیش از 1000 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد

به گزارش وبلاگ بهابادی حسین امیرکلالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مشهد بیش از 50 درصد از تاسیسات گردشگری کشور را دارا بوده و سالانه میزبان بیش از 30 میلیون زائر از سراسر دنیا و ایران است. هدف ما در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است که با وجود بعضی محدودیت ها برترین خدمات به زائران ارائه گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 1600 واحد اقامتی با ظرفیتی بیش از 135 هزار نفر شب اقامت رسمی فعال است. با سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش گردشگری طی سالیان گذشته 155 پروژه سرمایه گذاری اقامتی در حال تکمیل عملیات ساختمانی بوده که 52 درصد آن ها حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با تکمیل این حجم از سرمایه گذاری برای بیش از 8000 نفر شغل نو ایجاد شده و بالغ بر 26 هزار تخت به مجموع تخت های رسمی مشهد اضافه خواهد شد.

امیرکلالی با اشاره به تاکید استاندار در راستای ساماندهی واحدهای اقامتی غیرمجاز اعلام نمود: کارگروهی به ریاست فرماندار مشهد، دبیری مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و همکاری دستگاه های مرتبط نظارتی و خدمت رسان ایجاد شده است و 2969 واحد غیرمجاز شناسایی و 1050 واحد آن از ابتدای سال جاری ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: در بخش صنایع دستی نیز با مجموع 1789 صدور و تمدید مجوز، اقدامات خوبی در جهت حمایت از هنرمندان صورت پذیرفته است که از این تعداد 1646 مجوز در بخش فراوری انفرادی و 143 مجوز در بخش فراوری کارگاهی و کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی صادر و تمدید شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از مشاغل خانگی صنایع دستی و هنرمندان شاغل در این بخش 43 مورد پرونده تسهیلاتی در حوزه های مستقل و پشتیبان با مبلغ 21 میلیون و 900 هزار ریال از محل تبصره 18 و مشاغل خانگی، مصوب و پرداخت شده است.

امیرکلالی در مورد اقدامات حوزه حفظ و بازسازی میراث فرهنگی شهرستان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به وجود 247 اثر تاریخی و کمبود اعتبارات عمرانی 2 کارگاه بازسازیی مشغول فعالیت هستند که بازسازی بازار فرش مشهد با همکاری شهرداری و کسبه آن و بازسازی سرای تاریخی عزیزالله اف در حال اجرا است.

وی توضیح داد: بعلاوه طرح بازسازیی خانه های تاریخی احمدیان و پریشانی به تصویب شورای فنی استان رسیده و عملیات بازسازیی آن جهت ایجاد اقامتگاه و سفره خانه سنتی در حال اجرا است.

منبع: دنیای سفر

به "ساماندهی بیش از 1000 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی بیش از 1000 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید