روغن جوجوبا برای مراقبت از پوست و مو

به گزارش وبلاگ بهابادی، روغن جوجوبا از دانه های جوجوبا استخراج می گردد. این مقاله اهمیت روغن ججوبه برای مراقبت از مو و پوست را بیان می نماید.

روغن جوجوبا برای مراقبت از پوست و مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن جوجوبا از دانه های جوجوبا استخراج می گردد. این مقاله اهمیت روغن ججوبه برای مراقبت از مو و پوست را بیان می نماید.

جوجوبا یک بوته همواره سبز چوبدار است که بومی ساحلی سونوران در شمال غربی مکزیک و منطقه ها همسایه آن در آریزونا و جنوب کالیفرنیا است. بومیان آمریکایی برای بیش از صدها سال برای پخت و پز، به اسم مکمل غذایی و برای درمان زخم ها، برش ها، کبودی ها و غیره از جوجوبا استفاده می کردند این ماده به طور گسترده ای در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می گردد و به نظر می رسد تقویت کننده طبیعی پوست و مو است.

روغن جوجوبا یک روغن گیاهی است و از دانه های چروکی، قهوه ای، نرم گیاه ججوبه استخراج می گردد. بی بو و روشن است و روغن استخراج شده از یک دانه حدود 50٪ از وزن آن است. این یک موم است و در دمای اتاق به صورت مایع است. این روغن شامل اسیدهای چرب و استرها، و یک ترکیب شیمیایی است. این ساختار شیمیایی شبیه به روغن سبوس دار است که پوست انسان به طور طبیعی فراوری می نماید.

مزایا

برای مو

این روغن را می توان به طور آزاد بر روی مو اعمال کرد. روغن جوجوبا به حفظ موهای زیبا و سالم یاری می نماید و مانع از ریزش مو می گردد. به طور مستقیم روغن را روی پوست سر ماساژ دهید تا پوست سر را مرطوب نگه دارد. همانطور که غیر چرب، بی رنگ و بی بو است، کاربرد آن به طور مستقیم بر روی مو کاملا غیر قابل تشخیص است. دارای خواص ضد باکتریایی است و برای درمان و بهبود زخم ها، برش ها و کبودی ها در پوست سر استفاده می گردد. این روغن در اطراف ریشه های مو به تهویه و ترویج پوست سر و رشد مو یاری می نماید. این روغن به ریشه مو نفوذ می نماید آنها را شستشو داده و سلنیوم را از بین می برد و ذراتی که روی مو قرار دارند را حذف می نماید. این روغن رشد سلول های موی تازه را تسریع می بخشد و مانع از شکنندگی و خشن شدن آن می گردد. استفاده منظم از روغن جوجوبا از تجمع شوره سر، خشکی و تشکیل موخوره جلوگیری می نماید. به طور گسترده ای به اسم یک مولفه اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از مو برای درخشش و مانع از ریزش مو می گردد.

برای پوست

این محصول بعلاوه به اسم یک روغن پایه برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می گردد، زیرا به اسم روان کننده طبیعی برای پوست خشک عمل می نماید و غیر چرب است. خواص غیر چرب آن تضمین می نماید که به طور موثر به پوست نفوذ می نماید و باعث مرطوب و نرم شدن آن می گردد. این روغن دارای نسبت بالا، جذب و روانکاری است که احساس شادابی و غیر روغنی را بر روی پوست بجا می گذارد، در حالی که دوباره رطوبت را افزایش می دهد و در عین حال، التهاب پوست هم کاهش می یابد. این روغن به اسم یک پاک کننده صورت و آرایش چشم استفاده می گردد. به اسم یک پاک کننده صورت، پوست منجمد شده را تمیز می نماید و PH طبیعی پوست را تنظیم می نماید. به تمیز کردن چشم یاری می نماید. این روغن در طبیعت به صورت هیپوالرژنی است و به همان خوبی که در پوست بدن انسان است، انواع پوست به خوبی آن را می پذیرند. این روغن کاملا پوست خشک را مرطوب می نماید، در حالی که حاوی عصاره چربی اضافی در پوست روغنی است. این یاری می نماید تا چین و چروک را کاهش داده و علائم پوستی، زخم ها و علائم کششی را ترمیم کند.

نحوه استفاده

کاربرد مستقیم روغن روی پوست سر و یا دو قاشق غذاخوری را به 100 میلی لیتر شامپو اضافه کنید. برای تمیز کردن صورت و گردن می توان به پد های پنبه ای را به روغن آغشته کرد اضافه کردن دو قطره روغن به لوسیون مرطوب کننده 50 میلی لیتری باعث افزایش کیفیت مرطوب کننده لوسیون می گردد. اضافه کردن چند قطره روغن جوجوبا در آب حمام به کاهش استرس یاری می نماید.

روغن طبیعی ججوبه برای مراقبت از مو و پوست بسیار موثر است. روغن جوجوبا گران است، پس مراقب خرید محصولاتی که در مقرون به صرفه قیمت هستند، باشید. هنگام خرید مراقب باشید که یک محصول پایه و معتبر را انتخاب نموده اید.

منبع: راسخون

به "روغن جوجوبا برای مراقبت از پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن جوجوبا برای مراقبت از پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید