رئیس دفتر مرکل: موج سوم کرونا بسیار سخت تر خواهد بود، تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

به گزارش وبلاگ بهابادی، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان با اعلام اینکه موج سوم کرونا که در کشور شروع شده بسیار شدیدتر از کریسمس خواهد بود از محدودیت های سختگیرانه اعمال شده برای عید پاک حمایت کرد.

رئیس دفتر مرکل: موج سوم کرونا بسیار سخت تر خواهد بود، تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان تشدید محدودیت ها در عید پاک و بعد از آن را برای تحت کنترل نگه داشتن موج سوم کرونا ضروری دانسته و تاکید نمود : ما باید این انتظار را داشته باشیم که موج سوم کرونا که اکنون شروع شده است شدیدتر از آن چیزی باشد که در کریسمس تجربه نموده ایم.

وی تاکید نمود که ویروس جهش یافته انگلیسی عامل ابتلای بیش از 70 درصد بیماران کرونایی در کشور است و این ویروس بسیار مسری تر و مرگبارتر است. وی همچنین گفت: بنابراین این مسئله ضرورت دارد که ترمز اضطراری را برای یک دوره آرامش در عید پاک بکشیم.

رئیس دفتر مرکل همچنین تاکید نمود : ما خیلی واضح گفته ایم که سفرهای خارج از کشور را هم تایید نمی کنیم. سفرهای خارجی می تواند منجر به این شود که ویروس های جهش یافته جدیدی به کشور وارد شود. بنابراین باید برای مسافران از مناطق خطر همچنان قرنطینه اجباری وجود داشته باشد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جلسه ویژه مقابله با کرونا همراه با نخست وزیران ایالت های این کشور تصمیم تشدید و تمدید محدودیت های کرونایی را اتخاذ کردند.

بر اساس تصمیم مسئولان آلمان قرار است همه فعالیت های مالی و اجتماعی از روز پنجشنبه اول آوریل تا روز دوشنبه پنجم آوریل (ایام عید پاک) تعطیل شوند.

محدودیت های کرونایی تا روز 18 آوریل تمدید شده است. مراسم دعای عید پاک و همچنین دیگر مراسم مذهبی نیز تنها به شکل دیجیتال صورت می گیرند.

این محدودیت ها شامل رستوران ها نیز می شود. افزون بر آن کسانی که از خارج به آلمان سفر می نمایند، باید پیش از ورود به خاک این کشور تست منفی کرونا ارائه نمایند.

در ایام عید پاک همه تجمعات ممنوع اعلام شده است. دو خانواده و حداکثر پنج نفر می توانند در این مدت با یکدیگر ملاقات داشته باشند. این محدودیت شامل حال بچه ها زیر 14 سال نمی شود.

مراکز ارائه واکسن کرونا در این مدت همچنان به کار خود ادامه می دهند و محدودیت های یاد شده شامل آنان نمی شود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با وجود دلسردی روزافزون شهروندان آن ها را به پشتیبانی از تصمیمات اتخاذ شده برای تشدید محدودیت ها در عید پاک فراخوانده است.

وی امروز (سه شنبه) در سخنانی واکسیناسیون را راه خروج از این بحران ارزیابی نموده و گفت: چراغ در خاتمه تونل روشن تر می شود. فشارها بر بیمارستان ها در دیگر کشورها بسیار بالا است و من می خواهم از این مسئله جلوگیری کنم.

وی با اشاره به اینکه جهش های جدید این ویروس مسائل گسترده ای را ایجاد می نماید درباره رشد انفجاری آمار مبتلایان در کشورش هشدار داد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز خاطرنشان کرد که در عرض 24 ساعت 7485 مورد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و 250 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. آمارهای مبتلایان روزانه نسبت به این روز در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2682503 نفر به کرونا مبتلا شده و 75538 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس دفتر مرکل: موج سوم کرونا بسیار سخت تر خواهد بود، تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دفتر مرکل: موج سوم کرونا بسیار سخت تر خواهد بود، تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید